به نماز که ستون دین اسلام است اهمیت زیادی بدهید

وصیت شهید «عیسی مومنی»؛
در متن وصیت‌نامه شهید «عیسی مومنی» در خصوص توجه مساجد آمده است: «مسجد سنگر است سنگر‌ها را حفظ کنید. سعی کنید نمازتان را در مسجد بخوانید و تا توان دارید در راه خدا بکوشید و به نماز که ستون دین اسلام است اهمیت زیادی بدهید.»

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، سرباز شهید «عیسی مومنی» دوم فروردین سال ۱۳۴۴ در ملایر چشم به جهان گشود. وی که برادر شهید نیز بود، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در تاریخ چهاردهم بهمن ۱۳۶۴ در منطقه «فاو» عراق به شهادت رسید و در گلزار شهدای «کن» به خاک سپرده شد.

 

 

در ادامه نامه شهید مومنی به خانواده خود را می‌خوانید:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

با درود به رهبر کبیر انقلاب امام امت خمینی کبیر و امت شهیدپرور

سلام بر خانواده محترمم امیدوارم که همیشه در زیر سایه این رهبر عزیز بتوانید به اسلام کمک کنید و خود را از این دنیای زودگذر و فانی دور کنید و تمام فکر‌تان به آخرت و روز قیامت باشد و همانطوری که امام عزیزمان فرمودند: مسجد سنگر است سنگر‌ها را حفظ کنید. سعی کنید نمازتان را در مسجد بخوانید و تا توان دارید در راه خدا بکوشید و به نماز که ستون دین اسلام است اهمیت زیادی بدهید.

سلام بر تو‌ ای مادر مهربان که برای من بی‌خوابی کشیدی و سلام بر تو‌ ای خواهر مهربان و سلام بر تو‌ ای برادر مهربان امیدوارم که تو‌ ای مادر و خواهر مهربانم همچون بانوان صدر اسلام به اسلام و مسلمین خدمت کنید و وصیتی برای خواهران و برادران حزب‌الله دارم که رسالت خون شهدا به دوشتان هست ادامه‌دهندگان راه شهدا باشید و دین اسلام را احیا کنید در این راه خون‌ها باید هدیه کرد. زمان جهاد است. این بزرگترین نعمت خدا بر بندگان است و شما‌ ای مردم پشت جبهه دعاهایتان کم نشود دعا کنید به جان رهبر عزیز که خدا تا انقلاب مهدی نگهدارش باشد.

دعا کنید به حال رزمندگان که هرچه زود‌تر پیروز شوند، دعا کنید تا هرچه زود‌تر اسرای ما آزاد شوند، چون بعضی از اسرای ما از اول جنگ تا به حال زیر دست بعثیون عراق شکنجه دیده‌اند. باری مادر عزیزم اگر توفیقی نصیبم شد و به شهادت در راه خدا نائل شدم اولاً برای من گریه نکنید خوشحال باشید که فرزندتان در راه خدا شهید شد. غمگین نباشید که دشمنان شاد باشند اگر جنازه من نیامد ناراحت نباشید مرا در هر جای ایران خاک کنند وطنم هست اگر فرصت کردید هر سه هفته یکبار یا دو هفته یکبار به بهشت زهرا بروید و به یاد سیدالشهدا و یارانش گریه کنید و همیشه به یاد شهدایی که همچون امام حسین شهید شدند باشید.

سلام مرا به دوستان برسانید و به آن‌ها بگوئید که به فکر جبهه‌ها باشند. اگر از من در این دنیا چیزی باقی مانده خمس آن را بدهید و بقیه آن را خرج مراسم ختم من کنید و به فقرا و جبهه‌ها کمک کنید. پشتیبان جبهه‌ها باشید، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد. برای آبیاری اسلام خون احتیاج است و اگر کربلا آزاد شد به جای من هم قبر شش گوشه امام حسین را زیارت کنید و چند روز روزه بدهکارم لطف کنید حدود دو هفته برایم روزه بگیرید و نماز بخوانید خداوند به شما عمر با عزت عطا بفرماید تا بتوانید در زیر سایه رهبر عزیز خدمت کنید. به تمام دوستان و آشنایان سلام برسانید و حلالم کنید و تو‌ ای مادرم مرا حلال کن. دیگر عرضی ندارم.
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
قربان شما
عیسی مومنی ۱۳۶۳/۰۹/۱۳»