سعادت امروز در این است که پیرو امام خمینی (ره) باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «علی‌اکبر کارگر اطاق‌سرایی» آمده است: ای مومنین اگر سعادت می‌خواهید سعادت امروز در این است که پیرو امام خمینی باشید و به فرامین این رهبر بزرگ عمل کنید تا ان‌شاالله آماده باشیم برای آمدن حضرت مهدی (عج) ان‌شاالله.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دفاع پرس، شهید «علی‌اکبر کارگر اطاق‌سرایی» فرزند «حسین» در 28 تیر سال 1341 در «بابل» در یک خانواده متدین و ارزشی به دنیا آمد و یازدهم اردیبهشت سال 1365 به شهادت رسید. به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وصیت‌نامه این شهید والامقام را از نظر می‌گذرانید.

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولیا الامر منکم». (نساء/ 59)

«آنانکه ایمان آورده‌اید فرمان برید خدا را و رسول را و اولیا امر را».

به نام خدا بهترین نام‌ها

ای مردان به پا خیزید تا به پا خاستن خود ایمان و اخلاص خود را نسبت به خدای خود ثابت کنید که امروز همه ما در امتحان بزرگ خداوند هستیم. به پا خیزید و کوچ کنید از این دیار فانی به دنیای باقی و به سوی الله هجرت کنید، هجرت کنید از این دنیا و با قدم گذاشتن بر یکایک خواسته‌های نفسانی به سوی خدا بروید.

امروز زمان و مکان مناسب است برای کوچ کردن است، که اگر امروز کوچ نکنیم فردا دیر است و اگر دیر بجنبیم و حرکت نکنیم از قافله عقب می‌مانیم و اگر از قافله عقب ماندیم خاک بر سر ما که ذلیل هستیم.

راه مستقیمی را بروید که امروز شهدا با خون خود برای تمام جهان آشکار و روشن و مشخص کرده‌اند، که دیگر چنین سعادتی گیر هیچ ملتی نمی‌آید. از خواسته‌ها و مادیات دنیوی بگذرید که امروز اسلام خواهان یاری هست و هر که خدا را یاری کند خدا او را یاری می‌کند.

امروز امام آمده است و دعوت می‌کند ما را به سفری بزرگ، به مهمانی بزرگ که صاحب‌خانه آن خدا می‌باشد. ای عاشقان امام زمان (عج) نوشته سفر بردارید خود را سبکبال کنید راه دراز است باید مهیا شویم از خواب بلند شوید یک دست بر روی چشم‌های‌تان بکشید و ببینید این سعادت چه توشه‌ای می‌خواهد، این سفری که امام ما را به آن دعوت می‌کند توشه سفر را هم مشخص کرده است که آن تهذیب نفس است، جهاد اکبر است، اخلاق حسنه است، پیروی کردن از الله است.

امروز امام آمده است تا ما را از لجن مادیات بیرون کشد و ما را به روح‌الله و لقاءالله برساند. ما را به کمال مطلوب و به هدف نهایی‌مان که خدا هست برساند.

راه بزرگ است و پرخطر. شیطان‌ها بر سر این راه مستقیم ایستاده‌اند تا ما را از جاده اصلی منحرف کنند. نفس اماره ما را نمی‌گذارد که در راه خدا گام برداریم نمی‌گذارد که پیروی از امام بکنیم.

ای مومنان و مومنات، همیشه برای جهاد و مبارزه با کفار و منافقین و مشرکین آماده باشید و بدانید که امام‌مان می‌گوید بزرگ‌ترین مسئله امروز مسئله جنگ است و ما همه به فکر جنگ باشیم جبهه را فراموش نکنیم و با شرکت در جبهه‌ها و کمک کردن به جبهه‌ها و پیروی از امام نوکری خود را و خادمیت خود را نسبت به امام زمان (عج) ثابت کنید.

همه ما نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی ایران مدیون هستیم و نباید فکر کنیم که دیگر تمام شده است خیر، اسلام بود که شما را آزاد کرد از ظلم و ساد و از شر نفس خودتان و شیطان‌های درونی و بیرونی و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام بزرگوار بود که شما را به این حالات رسانده و آزاد و مستقل کرده و همه شما مردم را از گناهان کبیره نجات داده است.

بسنجید جامعه ی ما را نسبت به سابق، بسنجید خانواده‌ها را نسبت به سابق یا فرهنگ الآن را نسبت به فرهنگ قبلی و هزار مسائل دیگر را و قدر بدانید این انقلاب را و این نعمت عظما را کفران نعمت نکنید. هی ننشینید و بدگمانی باظن و سوء‌ظن به انقلاب و یا افرادی که دارند به انقلاب و مملکت اسلام خدمت می‌کنند درست کنید و یا بدگویی و غیبت کنید، مواظب باشید و خودتان را نجات دهید.

این شهدا خون خود را داده‌اند برای اسلام، برای آبیاری مرزعه اسلام و برای یاری به قرآن، الآن ما چقدر نهال زنده داریم در مملکت جز آن‌هایی که در انقلاب و جنگ معلول شده‌اند و یا زحمی شده‌اند. بروید از این‌ها سوال کنید یا این‌که همه‌شان یک بار تا دم مرگ رفتند و برگشتند بپرسید که شما چرا رفتید معلول شده‌اید و یا زخمی شده‌اید جواب می‌دهند برای یاری به اسلام و قرآن و نجات اسلام و مسلمان‌های جهان مستضعفین جهان و برای نابودی کفر و نفاق و طاغوت و شرک. بروید ببینید که آیا در یکی از آنها انگیزه پول بدست آوردن و یا ثروت و مقام و پست گیر آوردن بوده و رفتند به چنین وضعی افتاده‌اند یا نه برای خدا رفتند.

چرا این مکر‌ها و شیطنت‌ها را در افکار می‌اندازید، چرا خیانت می‌کنید به این خون‌های داده شده از انقلاب کربلای امام حسین (ع) تا حالا و همچنین شهدای صدر اسلام تا به‌حال شهدا رفتند برای پول رفتند؟ برای مقام و جاه رفتند؟ یا اینها رفته‌اند تا انقلاب زنده باشد تا قرآن و حکومت الله پابرجا باشد و مرز‌های اسلام در امان باشد.

ای مومنین اگر سعادت می‌خواهید سعادت امروز در این است که پیرو امام خمینی باشید و به فرامین این رهبر بزرگ عمل کنید تا ان‌شاالله آماده باشیم برای آمدن حضرت مهدی (عج) ان‌شاالله.

خدا لعنت کند دشمن خمینی را خدا لعنت کند آن کسانی که پشت‌سر این رهبر ما و این عزیزان ما بد می‌گویند و خدا آنها را ذلیل کند. خدا لعنت کند به بدگویان به انقلاب به روحانیت اسلام خدا ذلیل کند آن کسانی را که مخالف روحانیت و مخالف رهبر و دین و اسلامند خدا لعنت کند منافقان را و نابودشان کند. خدا دوست می‌دارد دوست دارندگان خدا و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و روحانیت اصیل اسلام را. دست از اطاعت و پیروی امام خمینی نکشید.

وصیتی چند به پدر و مادر عزیزم و خواهران و برادران عزیزم و همچنین همسر عزیزم!

پدر و مادر عزیزم! من نمی‌دانم که چه بنویسم برای شما چون نمی‌توانم از آن همه خوبی‌های شما چیزی بگویم و از آن همه زحمات شما چیزی بگویم مرا ببخشید که قدرت قدردانی را ندارم و این همه قدردانی زحمات شما را واگذار می‌کنم به خداوند بزرگ و متوسل می‌شوم به دعای امام سجاد (ع) در حق شما پدر جانم و مادر عزیزم.

پروردگارا به روان مقدس محمد (ص) که بنده‌ تو و پیامبر توست و فرزندان پاکدامن و پرهیزگارش رحمت فرست و بهترین برکات و صدقات و رحمت و اسلام را ویزه آنان دار و پدر و مادرم را مرحمت و مغفرت و کرامت مخصوص عطا فرما، ای ارحم الراحیمن.

ای پروردگار مهربان! من که از هر مهربانی مهربانتری. پروردگار من! پدر و مادرم در راه تربیت من سعی بسیار بکار برده‌اند تو سعی‌شان را مشکور فرما و به پاداش این مساعی جمله جزای جمیل‌شان عنایت کن و آن‌چنان که مرا از کودکی به بزرگی رسانده‌اند و نگاهم داشته‌اند و آسیب حوادث دورم گرفته‌اند حفظ‌‌شان کن و از آسیب حوادث بدورشان دار.

پروردگار من! بد انسان که در راه آموزش و پرورش من رنج دیده‌اند و از دست من آزار کشیده‌اند گناهان‌شان را ببخش و این رنج و آزار را به حساب کفاره‌ای گذار که معصیت‌ها و لغزش‌ها بکاهد و به همین پایه بر درجات‌شان در بهشت برین بیفزاید.

ای تو پروردگار مهربان، متعال من که گناهان گناهکاران را به ثواب عوض می‌کنی، گناهان پدر و مادر مرا به پاداش زحمتی که برده‌اند بیش از چندین برابر به ثواب عوض کن. پروردگار من، گواه باش که پدر و مادرم در تکالیف خویش نسبت به من اهمال و تعلل نورزیده‌اند.

گواه باش ای پروردگار من که من پدر و مادر را به تقصیر و تعلل تهمت نمی‌زنم و از سرپرستی و رعایت‌شان بیزاری نمی‌جویم. هر چه که کردند نیکو کردند زیرا حق این دو موجود گرامی آنقدر بر گردن من سنگین است و آنقدر بر من منت دارند و آنقدر درباره من احسان و محبت بکار برده‌اند که من در برابرشان شرمسارم. من کوچکتر از آن باشم که به قصاص کردارشان برخیزم یا به مجازات و مکافات‌شان بپردازم.

چگونه توانم چنین بود ای پرودگار من که این دو انسان مهربان عمر عزیزشان را در راه تربیت من به سر رسانیده‌اند و به رعایت و عنایت من رنج‌ها برده‌اند برخود دشوار گرفته‌اند تا بر من آسان بگذرد و خویشتن را به رنج انداخته‌اند تا من به آسایش در افتم.

آه ... ای پروردگار من! این محال است که پدر و مادر من بتوانند پاداش زحمت‌های خود را از من دریافت بدارند و محال است که من بتوانم در برابر زحمت‌ها و مصائب‌شان پاداش و مزدی ادا کنم و آن‌چنان که حقشان اقتضاء کند به خدمت‌شان برخیزم. فضل تو بزرگ و مرحمت تو بسیار باشد و هیچ مهربانی از تو مهربان‌تر نیست ای خداوند بزرگ...(از دعای صحیفه سجادیه)

پدر و مادر عزیزم! زحمتی که برای برقرار ازدواج من کشیده‌اید بی‌نهایت تشکر می‌کنم از خداوند برای شما دو موجود الهی عاقبت بخیری می‌طلبم.

اما ای خواهران عزیزم! حجاب‌تان را حفظ کنید، مسائل اسلام را رعایت کنید، در انجام تکالیف الهی کوشا باشید خودتان را همیشه آماده نگه داشته باشید برای انجام مسئولیت بزرگ. خداوند شما را صبر و شکیبایی و حلم بردباری و آگاهی و نور بصیرت و عاقبت بخیری عنایت فرماید و همچنین به پسر عمه عزیزم (شوهر خواهرم). برادر عزیزم پشت سر رهبر حرکت کن تا آخر راه ان‌شاءالله همچنان پیروز خواهی بود خداوند و به تو عاقبت بخیری دهد و ان‌شاءالله در آن دنیا همدیگر را ملاقات کنیم و در صف صالحان باشیم.

و اما وصیتی به همسر عزیزم:

همسر عزیزم! ان‌شاءالله خداوند تو را جزای خیر دهد و عاقبت تو را ختم بخیر گرداند و تو را در آن دنیا بی‌بی دو عالم فاطمه زهرا (س) محشور گرداند و ان‌شاءالله خداوند از شما راضی و اعمال شما را قبول درگاه خودش بگرداند شما را من جزء صابران و ثابت قدم در دین شناختم و یک زن با عفت و پاک و با حیا شناختم و برای من یک همسری بوده‌اید که از خدا می‌خواسته‌ام تو مصداق حاجت من از خداوند هستید و من جز حاجتم در بعضی از اوقات در دعا از خداوند بوده است که همسری به من عطا کند که خودش از او راضی باشد خدا را شکر می‌کنم از همه نعمتهایش همچنین این نعمتش یعنی دادن همسر لایق و شایسته خداوند ان‌شاءالله از شما راضی و اعمال شما را قبول درگاه خودش بگرداند و با این کارتان یعنی راضی شدن به شرایط ازدواج با من یعنی مانع نشدن به جبهه رفتن در هر اوقات و راضی بودن به این عمل ان شاءالله پیش پیغمبر (ص) و فاطمه زهرا (س) و علی (ع) و بقیه ائمه اطهار خصوصاً امام عصر (عج) روسفید و سربلند بگرداند.

من خیلی امید دارم که ان‌شاءالله فرزندی که نصیب ما می‌کند خداوند یا دختر و یا پسر این میوه ما به درد اسلام بخورد و جزء سربازان قرآن و امام زمان (عج) بشوند این یکی از آرزوها و امید من می‌باشد و ان‌شاءالله این امید به ثمر خواهد رسید.

همسرم! خودت را بیشتر مواظبت کن و همیشه به یاد خدا باش و به ذکر خدا مشغول باش خداوند نگهدار تو و فرزندمان از تمام حوادث دنیوی و اخروی باشد سلام و دعای مرا به فرزندم که الان در راه است برسان و اسم آن را اگر دختر بود (مریم و یا زینب) بگذارید و اگر پسر بود اسمش را (محسن) بگذارید. خداحافظ شماها باشد. هر مقدار پول که از من باقی مانده است مال همسرم باشد.

چند جلد کتاب و چند عدد نوار ضبط دارم که اینها را اگر همسرم می‌خواهد می‌تواند بگیرد. تمام وسائلی که از من باقی مانده است و آنهایی که فقط به شخص من مربوط می‌شود وصی و ناظرم خودشان هر چه صلاح دانسته‌اند انجام دهند که وصی من پدرم هست و ناظر هم مادر عزیزم و هم همسر عزیزم می‌باشند. پنج ماه نماز قضا دارم و یک ماه روزه قضا

«والسلام»

«علی اکبر کارگر اطاق‌سرایی»