تصرف دل‌ها مهم‌ترین هدف نظامی شهید سلیمانی بود

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی:
جانباز شیمیایی و همرزم شهید قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه حاج قاسم قبل از اهداف نظامی اولین کارش تصرف دل‌های رزمندگان، اطرافیان و دوستانش بود، گفت: سردار سلیمانی فاتح دل‌ها بود و قبل از اینکه تیر را به دشمن بزند تیر عشق و محبت را به قلب همه رزمندگان می‌ز

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" «مرتضی عفتی» جانباز شیمیایی و همرزم شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در بیرجند، با بیان اینکه طی هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های متعدد حضور داشته‌ام، اظهار داشت: زمانی که درگیری‌ها در خرمشهر بالا گرفته بود در آنجا حضور داشتم.

وی بیان داشت: با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدم و سپس در سال ۶۲ به لشکر ۵ نصر رفتم و تا پایان جنگ و حتی بعد از آن هم آنجا بودم.

جانباز شیمیایی و همرزم شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه 10 سال مراوده نزدیک با شهید سلیمانی داشته‌ام، بیان داشت: دورا دور زمان جنگ همه سردار را می‌شناختند، چون اوایل جنگ سال ۵۹ گروه ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی راه افتاد و فرماندهی این گروه را تا لشکر شدن در تمام مراحل سردار سلیمانی به عهده داشتند، بعضی وقت‌ها مثل عملیات کربلای یک هم‌جوار بودیم.

عفتی با بیان اینکه برای مدتی در منطقه جنوب شرق خدمت سردار بودیم، عنوان کرد: محبتی که نسبت به حاج قاسم در دلمان بود چشمگیر بود و صفت دل‌ها به حق زیبنده ایشان است.

وی با تأکید بر اینکه حاج قاسم قبل از اهداف نظامی اولین کارش تصرف دل‌های رزمندگان، اطرافیان و دوستانش بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی فاتح دل‌ها بود و قبل از اینکه تیر را به دشمن بزند تیر عشق و محبت را به قلب همه رزمندگان می‌زد و اتفاقا خوب هم به هدف می‌زد.

جانباز شیمیایی و همرزم شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی همیشه در سایه اهل بیت بود و ارادت ویژه‌ای که به حضرت فاطمه زهرا (س) داشتند از ویژگی‌های بارزشان بود، بیان داشت: حاج قاسم از فرماندهانی بود که هیچ چیز را برای خودش نگه نداشت جز خدا و برای هر کاری تنها رضایت خدا برایش ملاک بود.

عفتی در خصوص خصوصیات حاج قاسم و مواجه ایشان با خبر شهادت همرزمان، مطرح کرد: زمانی که در کویر بودم خیلی به سردار نزدیک بودم، یک روز رفتم زاهدان و متوجه شدم چند نفر از دوستان شهید شده بودند، حاج قاسم به خاطر ناراحتی که داشتند چهار وعده چیزی نخورده بودند و تنها در اتاقشان بودند و زمانی که رفتم یکی از دوستان گفت بهتر است بروی و صحبت کنی تا چیزی بخورند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی به نیروهایشان اهمیت زیادی می‌دادند و این مسئله را زمانی که در بیمارستان بنت‌الهدی مشهد بستری بودم و به ملاقاتم آمدند درک کردم.

جانباز شیمیایی و همرزم شهید قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی به مقوله ولایت فقیه بسیار بسیار اهمیت می‌داد، تصریح کرد: به گفته شهید سلیمانی باید در این عالم نقطه شاخص داشته باشی و آن هم کسی نیست جز مقام معظم رهبری، اگر در تمام کارهایمان نقطه شاخصمان ایشان باشد گمراهی نداریم.