سید حسن نصرالله: ‌ایران هر زمان که بخواهد انتقام شهادت سلیمانی را می‌گیرد

دبیرکل حزب الله لبنان ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین وفات آیت‌الله مصباح را تسلیت گفت.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و شهید ابومهدی المهندس آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین وفات آیت‌الله مصباح یزدی (ره) را نیز تسلیت گفت.

رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی را تسلیت و شهادت حاج قاسم و ابومهدی را تبریک می‌گویم

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: «باری دیگر به آقای خامنه‌ای، حوزه علمیه و امت اسلامی رحلت علامه آیت الله مصباح یزدی را تسلیت می‌گویم. یک بار دیگر سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها در عراق را به خانواده ایشان تبریک می‌گویم.»

سید حسن نصرالله افزود: «نباید فضل شهدا را انکار کنیم بلکه باید فضل آن‌ها را به مردم و ملت‌های جهان یادآوری کنیم. از حاج قاسم و حاج ابومهدی و تمام کسانی که مانند این فرماندهان شهید هستند تشکر می‌کنم.»

باید به شهدای مقاومت وفادار باشیم

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «باید از شهدای مقاومت قدردان باشیم و به آن‌ها وفادار باشیم. از همان لحظات ابتدای شهادت تا امروز، شاهد پدیده‌های مختلفی از وفاداری مانند حضور گسترده مردمی بودیم. نمونه این وفاداری حضور گسترده مردم در استقبال از پیکر شهدا بود.»

دبیرکل حزب الله افزود: «تشییع شهید سلیمانی و شهید مهندس از بزرگترین تشییع‌ها در طول تاریخ بود. حاج قاسم در همه جای ایران بر سر زبان‌ها افتاده بود.»

تنها مقاومت می‌تواند از ثروت نفتی لبنان حفاظت کند

سید حسن نصرالله با بیان اینکه «سخنان سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریف شد»، ادامه داد: «حاجی‌زاده گفت که غزه و لبنان خط مقدم مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل هستند نه خط مقدم دفاع از ایران.»

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: «تنها مقاومت است که می‌تواند از ثروت‌های نفتی لبنان به فضل سلاح خود و حمایت‌های ایران و سوریه دفاع کند» و افزود: «مقاومت در لبنان از همه مقاومت‌ها در تاریخ استقلال بیشتری داشته است.»

بیشتر بخوانید:

نصب یادمان شهید سردار سلیمانی در جنوب لبنان

حزب الله لبنان: مقاومت راهبرد حاج قاسم را پیش خواهد برد

نصرالله  ادامه داد: «‌نمی‌توان بین کسی که با سلاح و در مواضع خود از ما حمایت کرده و کسی که علیه لبنان توطئه و اشغالگران اسرائیلی حمایت کرده مساوات قائل شد. نمی‌توان بین کسی که از پیروزی ما در جنگ ۲۰۰۶ خوشحال شد و کسی که از پیروزی ما ناراحت شد مساوات قائل بود.»

دبیرکل حزب الله گفت: «گروه‌های مقاومت فلسطین نمی‌توانند کسی که حمایتشان می‌کند را با کسی که علیه ملت و مقدسات فلسطین توطئه می‌کند، برابر بداند.»

سید حسن نصرالله افزود: «سوریه نمی‌تواند بین کسانی که علیه آن توطئه و از تکفیری‌ها حمایت کردند و کسی که در این جنگ به کمک آن آمد برابری قائل باشد. عراقی‌ها نمی‌توانند کسانی که افرادی انتحاری تکفیری را به این کشور اعزام کردند را با کسانی که به آزادسازی سرزمین هایشان کمک کردند، برابر بدانند.»

‌ایران هر زمان که بخواهد انتقام شهادت سلیمانی را می‌گیرد

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه «همزمان با سالروز ترور شهید سلیمانی و المهندس حالتی از تنش و نگرانی منطقه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است»، افزود: «آمریکایی‌ها به شدت نگران و در حالت آماده باش هستند. برادران ما پیش‌بینی می‌کنند که ترامپ قبل از ترک کاخ سفید در بیستم ژانویه می‌خواهد کاری بکند.»

وی افزود: «ترور شهید سلیمانی و شهید مهندس همیشه در اذهان باقی است. ایران از دوستان خود نخواسته است که به شهادت حاج قاسم پاسخ دهند؛ هر زمان تصمیم به پاسخ امنیتی یا نظامی بگیردخود آن را انجام خواهد داد.»

سید حسن نصرالله گفت: «ترور شهید فخری زاده یک عملیات امنیتی و اگر ایران بخواهد با عملیات نظامی پاسخ آن رابدهد مستقیما انجام خواهد داد، همانطور که پایگاه عین الاسد را بمباران کردند.»

آمریکا بداند که کشتن فرماندهان مقاومت، ما را مصمم‌تر می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: «برخی گمان می‌کنند که ایران مانند متحدانشان است که ترامپ در مورد آن‌ها گفته چیزی جز پول ندارند و جز دو هفته نمی‌توانند دوام بیاورند.»

وی افزود: «فقدان حاج قاسم و ابومهدی خسارت بزرگی است، اما محور مقاومت توانسته این خسارت را جبران کند. می‌دانیم چگونه خونی را که به ستم ریخته شده، به انگیزه‌ای برای تداوم، ثبات، پایداری و احساس مسئولیت تبدیل کنیم.»

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: «آمریکایی و صهیونیست‌ها باید سخن امام خمینی را که فرمود "ما را بکشید ملت ما بیدار‌تر می‌شوند" را درک کنند. به لبنان نگاه کنید؛ خون سید عباس موسوی حزب الله را به کجا رساند؟ وقتی شما فرماندهان ما را می‌کشید، ما مصمم‌تر می‌شویم.»

تمام محور مقاومت حاج قاسم را الگوی خود می‌داند

نصرالله با بیان اینکه «حاج قاسم را یک قهرمان و اسطوره جهانی برای فداکاری، از خودگذشتگی، اخلاص و دفاع از مستضعفین می‌دانیم»، گفت: «حاج قاسم از شیعه، اهل سنت، مسیحی‌ها و اتباع سایر ادیان در سوریه، فلسطین، عراق، ونزوئلا و تمام مظلومان دنیا دفاع کرد.»

دبیرکل حزب الله افزود: «شهید سلیمانی قهرمانی جهانی است که تمام محور مقاومت او را الگوی خود می‌داند و در کنار او ابومهدی، حاج عماد مغنیه، سید مصطفی بدرالدین و فرماندهان مقاومت در فلسطین و یمن قرار دارند.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «آنچه تا این لحظه در مورد فعالیت‌های شهید سلیمانی و دستاورد‌های او گفته شده بسیار اندک است؛ مسائلی وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها سخن گفت. اگر شهادت سردار سلیمانی و حاج ابومهدی نبود، شعار اخراج آمریکا از منطقه به شعار ملت‌های آن تبدیل نمی‌شد.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «شهادت این دو فرمانده نیرو‌های آمریکا را در مسیر خروج از عراق قرار داد. قصاص خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی وظیفه هر انسان آزاده و شریف است. ما باید مسیر و راه این شهدا را در دفاع از امت ادامه دهیم.»