حماسه ۲۸ خرداد؛ اقتدار نظام اسلامی و یأس دشمنان

حضور گسترده مردم و مشارکت بالای آنها در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حماسه ماندگاری در تقویم سیاسی کشور است که از یک سو اقتدار نظام اسلامی را به اثبات رساند و از سوی دیگر سبب یأس دشمنان از مردم شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس،  رسول حسنی؛ روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در تاریخ سیاسی کشور به عنوان نمادی از اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شد. در سال‌های اخیر به دلیل بروز برخی مشکلات گلایه‌ها و اعتراضات مختلفی از سوی برخی از مردم شنیده می‌شد. دشمانان داخلی و خارجی در صدد بودند از وضعیت به وجود آمده سوءاستفاده کنند و مردم گلایه‌مند را از حضور در انتخابات منصرف کنند اما دیدیم بیشترین حضور از آن کسانی بود که هر چند به وضع موجود معترض بودند ولی با این حال همچنان به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن معتقد بودند.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود در ۲۶ خرداد به این نکته اشاره داشتند که برخی از این موارد بدین شرح است:

«بعضی از کسانی که در امر شرکت در انتخابات تردید می‌کنند قشر‌های ضعیف جامعه‌اند؛ گلایه دارند از این‌که این توقعاتشان لذا دست و دلشان به انتخابات نمی‌رود؛ گلایه این‌ها بجا است، اما تصمیم‌گیری‌شان بجا نیست؛ بحث سر این است که این نرفتن پای صندق رأی و قهر کردن با صندوق رأی، مشکل را حل نمی‌کند؛ این مشکلات اگر بنا است حل بشود، به این صورت حل می‌شود که همه ما برویم پای صندوق رأی و به کسی که معتقدیم می‌تواند این مشکلات را حل کند رای بدهیم.»

انتخابات 28 خرداد نشان داد مردم به درستی میان مطالبات به حق خود و تائید اصل نظام فاصله ایجاد کردند و با حضور حداکثری بار دیگر به جمهوری اسلامی رای «آری» دادند. این حضور پر صلابت نشان داد مشروعیت و مقبولیت نظام را مردم تعیین می‌کنند و اگر آن‌ها نباشند عملا نظام اسلامی کارکرد ذاتی خود را از دست خواهد داد. مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امید واهی دشمنان را ناامید و آنان را از تحقق آرزوی عبث جدایی مردم و نظام مایوس کرد.

این حضور چنان که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند صرفاً یک مسئله سیاسی نبود؛ و مشارکت گسترده مردم سبب شد جنگ رسانه‌ای معاندنان خارجی و جنگ روانی معاندان داخلی به شکست بیانجامد و هدف آن‌ها که فاصله گرفتن مردم از نظام است راه به جایی نبرد.

مردمی که میدان سیاسی انتخابات وارد شدند چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند برای نظام اسلامی قدرت‌افزا، اقتدار آفرین و تضعیف‌کننده توان دشمن بود. البته دشمن زخم خورده پس از این حماسه شکوهمند آرام نخواهد نشست و در صدد وارد آوردن ضربات بعدی است اما باید بدانیم که تلاش‌های بعدی دشمنان مثل گذشته اثری نخواهد داشت.