شنبه 28 دی 1392 | 13:35
حجت الاسلام ماندگاری:
اوج غیرت دینی در شخصیت شهید نواب صفوی مشهود بود
حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که غیرت شهید نواب صفوی او را به اشاعه معروف و مبارزه با منکر کشانده بود، گفت: شیهد نواب با بصیرت خود توانست در میان آن همه منکرات موجود در جامعه، بدترین آن ها یعنی حکومت ظالم پهلوی را شناسایی کند و علیه آن بتازد.

 

 

به گزارش " بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت":

حجت الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه  در مراسم گرامی داشت پنجاه و هشتمین سالگرد شهادت سید مجتبی نواب صفوی که در مسجد النّبی مشهد برگزار شد، به تبین مهمترین ویژگی این شهید مبارز و نقش او در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.

 وی با بیان این که بسیاری از سنّت های مورد تأکید اسلام در زمان جاهلیت و یا در سایر سرزمین های غیر اسلامی امروز وجود دارد، گفت: یکی از این سنت های الهی که پیامبر(ص) آن را به عنوان یک اصل محوری در اسلام معرفی کردند، سنت امر به معروف و نهی از منکر است؛ امر به معروف و نهی از منکر یعنی رعایت کردن باید ها و نبایدها و قوانینی که وضع می شود و این اصل در همۀ مناطق در تمام عرصه ها مانند بهداشت، راهنمایی و رانندگی، نظامی و حکومتی و غیره وجود دارد.

عضو هیئت مدیره روایت سیره شهدا ابا تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر در اسلام نیز قوانینی اسلامی است که باید رعایت شود، عنوان کرد: تفاوت این دو دسته قوانین در این است که قوانینی چون قوانین راهنمایی و رانندگی را انسان ها تبیین و پلیس راهنمایی رانندگی اولویت این قوانین را مشخص می کند در حالی که باید و نبایدهای اسلامی را خداوند تعیین و ولی زمان خدا اولویت بندی آن ها را مشخص می کند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: در جوامع غربی انسان ها قانون پذیر هستند و قوانین انسان ها و نهادها را رعایت می کنند اما متأسفانه مسلمانان در رعایت قوانین و باید و نباید های الهی کوتاهی و از آن ها فرار می کنند؛ این که در روایات عنوان می شود مسیحیان بیشترین گروهی هستند که پشت سر حضرت عیسی(ع) به امام زمان(عج) می پیوندند نیز ممکن است از همین قانون پذیری آن ها نشأت گرفته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غیرت شهید نواب صفوی او را به امر به مهم ترین معروف ها و نهی از انکر منکرها کشاند، گفت: در زمان او منکرات بسیاری چون عیاشی، فساد، شراب خواری و غیره وجود داشت اما این شهید مجاهد با بصیرت خود توانست انکر منکرات و ریشۀ همۀ این مفاسد یعنی حکومت ظلم و پهلوی و همچنین برترین معروف یعنی بالا نگه داشتن پرچم خداوند و تشکیل حکومت عدل و الهی را تشخصی دهد؛ از این رو خودش را سرگرم منکرات حاشیه ای نکرد و به مبارزه با حکومت ظاللم پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه اولویت بندی در قوانین الهی را امام زمان جامعه باید تعیین کند، گفت: امام حسین(ع) مهمترین معروف و منکر جامعه را شناسایی و در راستای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کردند اما برخی به اشتباه اولویت را در زیارت خانه خدا و عبادت و نماز و روزه دیدند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: امروز نیز دو معروف یعنی تبری از دشمنان و وحدت مسلمانان با هم تلاقی کرده است که در این میان ولی زمان، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اولویت را بر وحدت مسلمانان قرار داده اند و جسارت به مقدسات فرقه ها و مذاهب اسلامی را حرام اعلام کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: معروف الهی سرانجام فراگیر و منکر نیزاز بین می رود و آنچه در این میان اهمیت دارد، انجام تکلیف و وظیفۀ ما است؛ مانند مرگ و نابودی شارون، نخست وزیر سابق اسرائیل، که طبق روایات خود یهودیان مرگ او مقدمه نابودی اسرائیل است و به همین دلیل سال ها رو با تنفس مصنوعی در حالت کما زنده نگه داشتند.

منبع : خبرگزاری رسا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.