پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 | 08:59
آیت الله نوری همدانی:
دولت مساله عفاف و حجاب را از زیرمجموعه خود آغاز کند/با سخنرانی نمی توان وضعیت فرهنگی را سامان داد
دولت مساله عفاف و حجاب را از زیرمجموعه خود آغاز کند/با سخنرانی نمی توان وضعیت فرهنگی را سامان داد
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که حل مشکلات فرهنگی با حرف زدن و سخنرانی حل نمی شود و باید برای آن اقدام عملی کرد، خواستار اهتمام بیشتر دولت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مساله عفاف و حجاب شد.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" حضرت آیت‌الله نوری ‌همدانی، دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از بی توجهی های صورت گرفته به مسائل فرهنگی انتقاد کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی و گلایه های ایشان در این ارتباط، گفت: چندین سال است که درباره مسائل فرهنگی فقط حرف زده می شود اما از عمل خبری نیست؛ این مساله به هیچ وجه درست نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خواستار اهتمام همگانی و عزم عمومی برای حل مسائل فرهنگی شد و یاد آورشد: یکی از مسائل مهم فرهنگی کشور موضوع عفاف و حجاب است که متاسفانه به نحو شایسته مورد توجه قرار نمی گیرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که حجاب و عفاف برای جامعه امری لازم است، خواستار توجه بیشتر دولت به این مساله شد و گفت: دولت باید مساله عفاف و حجاب را از ادارات و نهادهای زیر مجموعه خود آغاز کند تا به تدریج در جامعه اجرایی و نهادینه شود.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و کار کنیم که بدحجابی از فضای جامعه اسلامی رخت بربندد و افرادی که تاثیرگذاری و قدرت بیشتری دارند،‌ طبیعتا وظیفه سنگین تری را نیز عهده دار هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به روایاتی و با بیان این که قلب انسان حرم الهی است، گفت: نباید در قلب غیر خدا را جای داد.

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.