سه شنبه 13 خرداد 1393 | 13:11
از سوی حوزه هنری انجام می‌شود
انتشار اسناد تسخیر لانه جاسوسی پس از ۳۵ سال
انتشار اسناد تسخیر لانه جاسوسی پس از ۳۵ سال
حوزه هنری در نظر دارد تا مجموعه‌ای از اسناد و خاطرات واقعه تسخیر لانه جاسوسی را در قالب کتاب منتشر کند. این برای اولین‌بار است که پس از ۳۵ سال به این واقعه با نگاهی پژوهشی و تحقیقی نگریسته می‌شود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در نظر دارد تا در  سال جدید پروژه «تسخیر لانه جاسوسی» را به سرانجام برساند. این مجموعه شامل خاطرات، اسناد و مدارکی است که از این واقعه به جا مانده است. این برای نخستین بار است که پس از 35 سال از وقوع این حادثه، کتابی پژوهشی با محوریت این اثر منتشر می‌شود.

با پیروزی انقلاب اسلامی، باران توطئه‌ها باریدن گرفت. شیطان بزرگ با دخالت‌های آشکار و پنهان سعی در ایجاد جریان‌های انحرافی در نهضت داشت تا آن‌که بذر رهنمودهای باغبان پیر و هوشیار نهضت در ضمیر پاک فرزندان دلیر امت جوانه زد و در قلب خزان در 13 آبان سال 1358، به شکوفه نشست. گروهی از پاک‌ترین و آگاه‌ترین فرزندان امام(ره) با رهنمود ولایت امر، اقدام به تسخیر لانه جاسوسی کردند؛ اقدامی که بعدها یکی از افتخارات دانشجویان پیروی خط امام(ره) در تاریخ شد. تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 حماسه‌ای بود که امام(ره) آن را به‌حق « انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

تاکنون اثری متقن و مستدل درباره تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان مسلمان پیروی خط امام(ره) در قالب کتاب منتشر نشده است. همین ضعف و عدم توجه کافی نویسندگان و هنرمندان منجر به این شد که ناگفته‌های این واقعه مهم از سوی اهالی هالیوود با نگاه خاص به این کشور تعبیر شود؛ نگاهی که دیگر این‌بار خود را در مقام قربانی و مظلوم در این واقعه قرار داده است. ساخت فیلم «آرگو» نتیجه توجه ناکافی محققان، نویسندگان، هنرمندان و مسئولان به این واقعه بوده است.

 

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.