دوشنبه 19 خرداد 1393 | 09:28
آمران به معروف آسیب‌دیده؛ مشمول قوانین شهدا و جانبازان می‌شوند
آمران به معروف آسیب‌دیده؛ مشمول قوانین شهدا و جانبازان می‌شوند
مجلس شورای اسلامی طرحی را با عنوان طرح «حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر» تدوین کرده‌ است که بر این اساس افرادی که به جهت امر به معروف آسیب جسمی می‌بینند، مشمول قوانین جانبازان و شهدا قرار می‌گیرند.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"،به دنبال پیگیری‌های مستمر مجلس شورای اسلامی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که تاکنون شهدایی را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است، مجلس اولین قدم خود را در این راستا آغاز کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با عنوان طرح «حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر» تدوین کرده‌اند که براساس ماده 6 این طرح، کلیه افرادی که به‌جهت امر به معروف و نهی از منکر آسیب جسمی و جانی به آنها وارد می‌شود حسب مورد مشمول قوانین و مقررات مربوط به جانبازان و شهدا می‌شوند.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس اظهار داشت: هم‌اکنون طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است. هیئت رئیسه مجلس طرح را به اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر ارسال کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص این طرح گفت: طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، طرح مستقلی که برای آمران به معروف و ناهیان از منکر نوشته شده باشد، نیست. ما قانون مجازات اسلامی داریم که این قانون نیاز به تبصره‌ها و بندهایی برای افرادی که مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرند و با آمر به معروف برخورد می‌کنند، دارد تا به این قانون الحاق شود و قانون مجازات اسلامی شامل ناهیان از منکر نیز شود.

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.