سه شنبه 3 تیر 1393 | 12:54
آیت الله سید احمد خاتمی در همایش دجال واره:
اهل بیت (ع) هنر ارزشی را هنر مقدس می دانستند/مداحان به مقابله با فضای مجازی مبتذل بپردازند
اهل بیت (ع) هنر ارزشی را هنر مقدس می دانستند/مداحان به مقابله با فضای مجازی مبتذل بپردازند
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: مداح با توجه به محبوبیت و تاثیرگذاری اش باید در عرصه مقابله با فضای مجازی مبتذل وارد شود که روشنگری اولین گام این مقابله است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"آیت الله سید احمد خاتمی در همایش مقابله با ماهواره (دجال واره) که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر حسینیه الزهرا (ع) میدان سپاه و به همت سازمان بسیج مداحان و با حضور 400 مداح برجسته خواهر و برادر از سراسر نقاط کشور برگزار شد، با بیان اینکه مکتب تشیع بر دو بال عقل و احساس رشد کرده گفت: اهل بیت عصمت و طهارت از عنصر عاطفه حداکثر بهره را برده اند.

وی با بیان اینکه در تاریخ اهل بیت (ع) به همان اندازه که از عالمان برجسته تجلیل شده از شعرای برجسته نیز تجلیل شده اظهار کرد: راز این تجلیل ها این بوده که اهل بیت عصمت و طهارت می خواستند بگویند از هنر مقدس استفاده کنید و هدفشان گفتن این حرف بود که اگر شعر، ارزشی باشد آن موقع است که هنر مقدس شکل می گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطاب به مداحان حاضر در همایش دجال واره نکاتی را ذکر کرد و گفت:مداحی یک شغل نیست و شغل دیدن مداحی، هتک شان آن است و ما باید بدانیم که کالای موجود در میدان و عرصه مداحی، عشق اهل بیت (ع) است.

آیت الله خاتمی افزود: به دلیل آنکه هم روحانیت و هم مداحان با دین مردم و اهل بیت (ع) سر و کار دارند نباید به سراغ تشکیل صنف بروند.

وی همچنین اخلاق، باور قلبی، محبت و عشق به اهل بیت (ع)، مطالعه مداوم از متون مستند دینی، ابتکار و پاکی و ترک گناه را به عنوان 6 عامل اصلی موفقیت در عرصه مداحی برشمرد و تصریح کرد: مراقب انتصاب هایتان به اهل بیت (ع) باشید چرا که انتصاب به همان اندازه که افتخار می آورد، مسئولیت زا نیز می باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این نکته که مداحان باید در پی رشد محتوایی باشند و از سبک های مبتذل و حرام استفاده نکنند، خطاب به مداحان حاضر در این همایش گفت: مراقب خانواده هایتان باشید زیرا دون شان مداح است که همسر و خانواده اش بد حجاب باشند.

آیت الله خاتمی افزود: حضرت آقا سفارشی که به مداحان داشتند این بود که فقط خطیب نیست که در برابر مردم احساس مسئولیت می کند بلکه این حس مسئولیت به شکلی دوچندان بر دوش مداح نیز حس می شود.

وی در پایان نیز یادآور شد: مداح با توجه به محبوبیت و تاثیرگذاری اش باید در عرصه مقابله با فضای مجازی مبتذل وارد شود که روشنگری اولین گام این مقابله است. 

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.