چهارشنبه 11 تیر 1393 | 10:09
معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطرح کرد؛
لزوم فرهنگ سازی و ترویج افطاری های ساده و بی تکلف
لزوم فرهنگ سازی و ترویج افطاری های ساده و بی تکلف
معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ریخت و پاش و تجملاتی کردن سفره های افطاری اصل قداست و حرمت افطاری زیر سوال رفته است گفت: باید در خصوص افطاری های ساده و بی تکلف فرهنگ سازی کنیم و آن را رواج دهیم.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری بسیج با بیان اینکه ماه رمضان، ماه تمرین و ممارست آموزه های تربیتی اسلام است، اظهار داشت: این ماه فرصتی است ارزشمند به لحاظ اثرگذاری در روح و جان که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: اگر در ماه مبارک رمضان در مقام تربیت خود گام اساسی بر نداریم، در زمان های دیگر موفق نخواهیم بود چرا که در این ماه شب زنده داری و دیگری اُنس با قرآن دو موله ای است که انسان به وسیله آنها می تواند خودسازی کند؛ قرآن خوانی در این ماه ظرفیتی ایجاد می کند که انسان در موضوعات تربیتی اسلام ورود پیدا کند از یانر و نباید این فرصت را از دست بدهیم.

معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بعضی از رفتارها به اثرات مثبت و سازنده ماه مبارک رمضان لطمه وارد می کند و باث دوری از معنویات این ماه می شود، گفت: «اسراف » یکی از مواردی است که در ماه مبارک رمضان و بلکه در تمامی زمان های زندگی به آن باید توجه شود؛ اسراف گناه و رذیله ای است که زندگی انسان را به چالش می کشاند و از طرفی خیر و برکت در زندگی را دور می کند.

حجت الاسلام علیزاده با ابراز تأسف از اینکه "اسراف" در ماه مبارک رمضان بسیار دیده می شود، تصریح  کرد: افطاری دادن در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده است اما امروزه سبک و سیاق این امر خداپسندانه تغییر کرده است تا جایی که با ریخت و پاش و تجملاتی کردن سفره های افطاری اصل قداست و حرمت افطاری زیر سوال رفته است.

وی اشاره کرد: می توان یک افطار ساده و به دور از هرگونه اسراف و زیاده روی برگزار کرد تا همه افراد بتواند از اثرات مثبت آن بهره ببرند؛ باید در بحث افطاری دادن و تمامی امور نیت ها خالص باشد نه اینکه بخواهیم افطاری دادن را وسیله ای برای تفاخر و تجملات در بیاوریم.

نمایندگی ولی فقیه قرارگاه ثارالله تهران به بیانات رهبری در خصوص سبک زندگی اشاره کرد و  افزود: اگر ایشان مدام به سبک زندگی اشاره می کنند به این دلیل است که نگاه کامل و جامع به مسائل دارند ، این امر به دلیل تغییرات سوء به وجود آمده و گرایش به فرهنگ بیگانه است.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه این مطلب تصریح کرد: در بحث فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی نتوانستیم درست عمل کنیم و منظور و هدف رهبر معظم انقلاب نیز نهادینه شدن فرهنگی دینی در تمامی امور زندگی است.

وی گفت: متأسفانه چشم و هم چشمی ها، تجملات در ضیافت ها ما را نعمت های دیگر دور کرده است که یکی از آنان صله رحم است، این امر خداپسندانه  به دلیل تجملات و ریخت و پاش دچار آسیب شده و بسیاری از خانواده به دلیل مخارج آن سال هاست که با فامیل خود رفت و آمد نمی کنند.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: باید در خصوص افطاری های ساده و بی تکلف فرهنگ سازی کنیم و آن را رواج دهیم چرا که اسراف در ضیافت ها برای توده مردم علامت سوال شده است چرا که بسیاری از افراد علاقه مند هستند مهمانی های ساده و بدون تشریفات برگزار کنند.

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.