چهارشنبه 18 تیر 1393 | 10:02
مسئول بسیج طلاب در گفتگو با بسیج :
عده ای تحقق دولت اعتدالی را در گرو کم توجهی به مسائل فرهنگی میدانند
عده ای تحقق دولت اعتدالی را در گرو کم توجهی به مسائل فرهنگی میدانند
مسئول بسیج طلاب گفت: عده ای به اشتباه تحقق دولت اعتدالی را در گرو کم توجهی به مسائل فرهنگی میدانند.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" حجت الاسلام علی رضایی  با اشاره به اینکه در دولت های گذشته آنطور که شایسته نظام اسلامی بود به بحث فرهنگ پرداخته نشد گفت: مسئولین و متصدیان امر تاکنون عملکرد خوبی در  زمینه ترویج فرهنگ اسلامی در کشور نداشتند این در حالیست که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و همچنان که در این سه دهه به مسائل اقتصادی و سیاسی به خوبی پرداخته شد،  باید به مسائل فرهنگی نیز بیش از پیش پرداخته شود.

مطالبات فرهنگی مردم از مدیران باید افزایش یابد

این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه با انتقاد به میزان کم مطالبه گری مردم در زمینه فرهنگ به ویژه عفاف و حجاب از مسئولین بیان کرد: مطالبات فرهنگی مردم نسبت به مطالبات دیگر بسیار اندک است، مردم باید اولین سوالی که از مسئولین خود می پرسند این باشد که در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی چه کردید، که متاسفانه این گونه مطالبه گری در کشور ما تاکنون کمتر صورت گرفته است و این ایراد به مردم وارد است که  مطالبات اقتصادیشان بیشتر از دیگر مطالبه هایشان بوده است.

رضایی معتقد است که مطالبات فرهنگی مردم از مدیران باید افزایش یابد و متعاقبا دولت ها نیز باید خود را در قبال این مطالبات موظف به پاسخگویی بدانند.

در زمینه پیشرفت کشور موازنه برقرار نشده است

مسئول سازمان بسج طلاب در ادامه  به رشد چشمگیر ایران اسلامی در بعدهای مختلف از جمله بعد اقتصادی و علمی اشاره کرد و گفت: باعث خوشحالی است که کشور پس از انقلاب در بعدهای مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته است، اما به دلیل توجه کمتر  به بحث فرهنگ کشور، تلاش و مجاهدت شایسته ای در این زمینه صورت نگرفته و به همین سبب کشور از بعد فرهنگی مانند بعدهای دیگر پیشرفت نکرده و این موازنه برقرار نشده است.

دوران دفاع مقدس، دوران پمپاژ مسائل فرهنگی و معنوی در پیکره کشور

وی با بیان اینکه اوج فعالیتهای فرهنگی در زمان دفاع مقدس صورت گرفت گفت: در دوران جنگ تحمیلی پمپاژ مسائل فرهنگی و معنوی در کشور به خوبی انجام گرفت ولی بعد از آن ترویج و اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی به حاشیه رانده شد.

اعتدال به معنای بی توجهی به فرهنگ و ارزش های اسلامی نیست

این مسئول بسیجی در ادامه با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد که در چند ماهه اخیر بی توجهی زیادی به مسائل فرهنگی شده است اظهار کرد:  در حالیکه توجه به مسائل فرهنگی و ارزشی می تواند رکن اصلی اعتدال باشد، عده ای به اشتباه تحقق دولت اعتدالی را در گرو کم توجهی به مسائل فرهنگی میدانند.

برای جلوگیری از افزایش ناهنجاری های اجتماعی دولت مقوله فرهنگ را در اولویت قرار دهد

این کارشناس مسائل فرهنگی در خاتمه از  رییس جمهور  به عنوان فردی انقلابی و متدین یاد کرد و از وی خواست که این دید را اصلاح کند و مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهد تا شاهد ناهنجاری بیش از این در حوزه فرهنگ به ویژه حوزه عفاف و حجاب نباشیم.

 

 

 

منبع : خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.