چهارشنبه 26 شهریور 1393 | 16:12
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با بسیج:
برای مبارزه با بدحجابی باید از روش های حاکمیتی و فرهنگی استفاده کرد
برای مبارزه با بدحجابی باید از روش های حاکمیتی و فرهنگی استفاده کرد
نماینده سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت:طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۶ نهاد حکومتی در قبال مسئله حجاب و عفاف مسئولیت دارند

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"حجت الاسلام حسن ملک محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت حجاب و ضرورت حفظ آن در جامعه  خاطرنشان کرد: حجاب یکی از احکام مسلم دین مبین اسلام بوده و درحقیقت با توجه به آیات نورانی قرآن و دستورات موکد ائمه معصومین (ع) رعایت حجاب واجب است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی که بر اساس احکام و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفته است باید ازهمه ارزش ها از جمله حجاب دفاع کند و ازهمه امکانات خود در حفظ ارزش های دینی به ویژه عفاف و حجاب استفاده کند.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سئوال که از چه روش هایی باید برای ترویج حجاب در کشور استفاده کرد ، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی26 نهاد و ارگان در قبال مسئله حجاب و عفاف وظایف و مسئولیت هایی را بامحوریت وزارت کشور و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد بر عهده دارند که باید در اجرای قانون همت بگمارند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که در برخورد با بی حجابی آیا روش های فرهنگی بر روش های بازدارنده تقدم دارد ؟ خاطرنشان کرد:مسئله مهم عفاف و حجاب به تمام دستگاههای فراگیرملی ابلاغ شده است ومعنایش آن است که ما باید از همه روش ها موجود برای ترویج حجاب و مبارزه با بی حجابی استفاده کنیم یعنی باید هم از نظر فرهنگی فرهنگ سازی کنیم و مردم را با این حکم حیات بخش اسلام آشناتر کنیم و هم در جایی که شرایط اقتضا می کند از روش های حاکمیتی نیز کمک بگیریم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.