پنجشنبه 24 مهر 1393 | 08:51
حدادعادل در افتتاحیه ترنجستان بهشت عنوان کرد
لزوم راه‌اندازی بازار کالاهای فرهنگی در ایران/ به کتاب فروشی خیلی علاقه دارم
لزوم راه‌اندازی بازار کالاهای فرهنگی در ایران/ به کتاب فروشی خیلی علاقه دارم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما تنها فروشگاه مد و لباس را از غرب گرفته‌ایم اما فروشگاه‌های کتاب، کالاها و بازارهای فرهنگی را از آن‌ها نگرفته‌ایم.

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"«غلامعلی حدادعادل» نماینده مردم تهران، ری و شیمرانات در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین افتتاح فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ترنجستان بهشت اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح چنین مجموعه‌ای در این نقطه از شهر تهران هستیم. ارزیابی من از این اقدام در یک چشم‌انداز وسیع‌تری است و آن نگرانی است که همه ما داریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی کم کم 40 ساله می‌شود. نسلی که انقلاب کرده است به‌تدریج جای خود را به نسل بعدی می‌دهد. سوالی که اکنون در ذهن ماست، این است که این انقلاب توسط نسل‌های آینده حفظ می‌شود؟ به هیچ وجه نمی‌توان مطمئن بود که چون پدران انقلابی بوده‌اند، فرزندان و فرزندزاده‌ها نیز انقلابی باشند.

حدادعادل بیان کرد: در خانواده‌ها تصوری که ما نسل انقلاب داریم، فرزندان ما ندارند. برای حفظ انقلاب و تجربه‌ی آن مانند تلاشی که برای انقلاب صورت گرفته باید انجام بگیرد. این بحث مانند سواد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی دل بستگی‌هایی به انقلاب داشته است فرزندش را رها کند، معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد. باید با تمام قوا در صحنه باشیم تا این نسل ادامه دهنده راه انقلاب باشند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با تمام قوا در صحنه است تا نسل جدید را از انقلاب دور کند. برای متوجه شدن اهمیت انقلاب باید به طراحی‌های دشمنان نگاه کنیم و ارزش‌های انقلاب را باید از دشمنان بیاموزیم که برای جدا کردن نسل آینده از انقلاب تلاش می‌کنند. هرجایی که دست بگذارید می‌بینید برنامه‌ای است. آن‌ها برای آموزش و پرورش، مهدکودک، کتاب، هنر و سینمای ما برنامه دارند.

ورودم به سیاست برای کمک به فرهنگ بوده است

حدادعادل تصریح کرد: عرضه کالاهای فرهنگی به این نسل یک وظیفه است و در چنین چشم‌اندازی این کار  یک ضرورت است. من در همه‌ی عمرم با کتاب و کار فرهنگی سر و کار داشته‌ام. اگر سراغ سیاست رفته‌ام تلاشم این بوده است که از آن طریق کمکی به فرهنگ کرده باشم.

وی افزود: یک جلوه از نعمت انقلاب و خون شهدا همین کتاب فروشی است. وقتی بچه بودیم و در سنین 8 و 10 سالگی بودیم، کتاب‌ها را از کتاب‌فروش‌های کنار خیابان می‌گرفتیم. حسین کرد شبستری و چهل کودک تنها کتاب‌های سالمی برای کودکان بودند. و امروز متدین جماعت به پله‌ای از دانش و مدیریت رسیده است.

آرزوی ده ساله

وی اظهار داشت: یکی از آرزوهایی که ده سالی است در ذهن می‌پرورانم این است که در نقاط مختلف تهران و ایران بازار کالاهای فرهنگی ایجاد کنیم و به تولیدکنندگان بگوییم اینجا عرضه کنید و مردم خرید کنند. در این بازار هزار کالای فرهنگی می‌شود عرضه کرد. از خدا می‌خواستم اگر امکان مالی پیدا کردم در این کار سرمایه‌گذاری کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: در خارج از کشور از این نوع بازارها بسیار داریم. در پاریس در محله‌هایی هر نوع کالایی فرهنگی بخواهید، است. در لندن و نیویورک نیز این‌گونه است. فرض کنید یک مغازه پوستر یا کارت تبریک عرضه می‌کنند، فروشگاه‌های بزرگی انواع و اقسام این پوسترها و کارت پستال‌ها را عرضه می‌کنند. آن‌ها برای تمام این‌ها فکر کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تنها فروشگاه مد و لباس را از غرب گرفته‌ایم اما کتاب و کالاها و بازارهای فرهنگی آن را نگرفته‌ایم.

سلیقه‌ی مردم محل را بشناسید

حدادعادل با بیان اینکه منزل مرحوم پدرم که اکنون مادرم در آن زندگی می‌کنند، همسایه دیوار به دیوار این مجموعه است، گفت: من چهل سال است از اینجا عبور می‌کنم. هر روز می‌بینم تجمل به این منطقه اضافه می‌شود. هر وقت از کنار این انبار می‌گذشتم، می‌گفتم اگر دست اهلش بیافتد، می‌دانند چکار کنند. تا این‌که دیدیم آقای یکتا که حقیقتا یکتا هستند، همت کردند و این نوید و امین پیدا شد تا این فروشگاه تاسیس شود.

حدادعادل تاکید کرد: من امیدوارم این مجموعه باعث یک تحول در منطقه شود. ما باید حرکت رو به جلو بکنیم. تصرف کنیم جاهایی که در دست ما نیست و جرات پیدا کنیم و از آن خود کنیم و این فروشگاه چنین امکانی است.

وی افزود: اداره این فروشگاه کار ظریفی است. شما باید سلیقه‌ی مردم این محل را بشناسید و عمل کنید. باید با لسان مردم این منطقه رفتار کنید. باید اینقدر توانمند باشید که کسانی را که سراغ کتب مذهبی نمی‌روند را جذب کنید. شما باید سرمایه‌های جدید به دست بیاورید. باید جذب کنید بدون اینکه مجذوب شوید. هرچه می‌توانید حسن سلیقه به خرج بدهید و نوآوری دائمی داشته باشید.

حدادعادل خاطرنشان کرد: به همان اندازه که کارمندان مشهود دارید، اهل فکر داشته باشید که آنان فکر کنند که چه کتاب‌هایی مناسب این‌جاست. کسانی که فضای نشر را بشناساند و کاملا مسلط باشند.

وی افزود: من آرزو می‌کنم، شما در آینده این ستون‌های ساختمان را تقویت و طبقات را بالا ببرید. آرزوی روزی دارم که در طبقه‌ی بالای سر ما بازار فرهنگ باشد. و هرکسی در طبقه‌ای به دنبال مطلوب خود باشد.

حدادعادل در ادامه به بیان پیشنهاداتی پرداخت و تصریح کرد: از دانش آموزان منطقه دعوت کنید. با معلم درس انشا، فارسی، تاریخ و مدیر مدرسه قرار و مدار بگذارید. دانش آموزان را بیاورید اینجا تا دیدشان باز شود.

وی بیان کرد: امکان بدهید به کسانی که اینجا می‌آیند کتاب بخوانند بدون اینکه کتاب بخرند. من در بحث کتاب مرجع به یک کتاب‌فروشی در میدان فردوسی گفتم و آن ها میز و صندلی گذاشتند و به مسئولین فروشگاه نیز گفتم مزاحم کسی نشوید. و ما این را می‌خواهیم. برنامه‌های رونمایی از کتاب برگزار کنید و از مولفین و مترجمین و نویسندگان نیز دعوت کنید.

به کتاب‌فروشی خیلی علاقه دارم

حدادعادل خاطرنشان کرد: من به کتاب‌فروشی خیلی علاقه دارم و هر موسسه‌ایی که مشغول می‌شوم یک کتاب فروشی هم راه می‌اندازم. یکی‌ش کتابفروشی مدرسه است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: اینکه بنشینیم و بگوییم آن‌ها چه می‌کنند و رگ گردن‌مان را کلفت کنیم و مشت گره‌ کنیم بدون داشتن بینش فایده‌ای ندارد. باید اقتصاد را برای فرهنگ بخواهیم. به هرجایی که نگاه می‌کنیم باید بگوییم اینجا باید کار فرهنگی بکنیم.

وی در پایان اظهار داشت: روز اولی که اتحادیه ناشران انقلاب اسلامی راه افتاد من را در آن جلسه دعوت کردند. من در آن‌جا یک خواهش برادرانه کردم و گفتم شما ناشران که می‌خواهید دور هم جمع شوید اختلاف‌ها را کنار بگذارید و امروز می‌بینیم که آن مجمع نتیجه داده است.

منبع :دفاع مقدس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.