دوشنبه 23 اسفند 1395 | 09:14
پس از «جدایی» و «گذشته» سومین فيلم فرهادي نیز در سرزمين‌هاي اشغالي اكران مي‌شود
فروشنده روي پرده خریدارانه صهيونيست‌ها
فروشنده روي پرده خریدارانه صهيونيست‌ها
فيلم سينمايي «فروشنده» بعد از اكران فيلم‌هاي «جدايي» و «گذشته» سومين فيلم از اصغر فرهادي خواهد بود كه در سينماهاي رژيم ‌صهيونيستي روي پرده خواهد رفت.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  فيلم سينمايي «فروشنده» بعد از اكران فيلم‌هاي «جدايي» و «گذشته» سومين فيلم از اصغر فرهادي خواهد بود كه در سينماهاي رژيم ‌صهيونيستي روي پرده خواهد رفت. «توجه خاص» صهیونیست‌ها به فیلم‌های فرهادی، «توجه خاص» ناظران را می‌طلبد. صهیونیست‌ها نماد جنایت‌های مدرن هستند و حتی از یک دیالوگ ساده در سریال یوسف پیامبر به خشم می‌آیند و به هالیوود اجازه نداده‌اند که جز آنطور که آنان می‌پسندند در واقعیت‌های تاریخی یهودی ورود کنند اما همیشه  خریدار فیلم‌های فرهادی هستند!

 

بعد از موفقيت فيلم «فروشنده» آخرين ساخته اصغر فرهادي در جشنواره كن و مراسم آكادمي اسكار، اكنون پخش جهاني اين فيلم آغاز شده و يك شركت پخش‌كننده فيلم در رژيم ‌صهيونيستي نيز اين فيلم را در ليست اكران‌هايش قرار داده است.


طبق اعلام سايت شركت پخش فيلم «lev» كه چند سالن سينما در اختيار دارد، اكران فيلم «فروشنده» تا چند روز ديگر در سينماهاي سرزمين‌هاي اشغالي آغاز خواهد شد. با اعلام اين پايگاه سينمايي، برخي سايت‌هاي خبري فارسي‌زبان به اشتباه اكران فيلم «فروشنده» را اولين اكران يك فيلم ايراني در سينماهاي رژيم‌ صهيونيستي عنوان كردند، در حالي كه پيش از اين نيز همين شركت پخش‌كننده، فيلم «جدايي نادر از سيمين» را در سال 2012 ميلادي و فيلم «گذشته» را سال 2014 ميلادي در سرزمین‌های اشغالی اكران كرده است.  

سه فيلم آخر فرهادي از جمله معدود آثار سينماي ايران هستند كه پخش بين‌المللي داشته و در سينماهاي خارجی به نمايش درآمده‌اند. در اين بين اكران فيلم‌هاي اين فيلمساز در سرزمين‌هاي اشغالي، واكنش‌هاي متفاوتي را در پي داشته است. اكران دو فيلم «جدايي نادر از سيمين» و «گذشته» در سينماهاي رژيم ‌صهيونيستي واكنش‌هاي زيادي در داخل كشور نداشت، به خصوص اكران «گذشته» كه تقريباً هيچ بازتابي در رسانه‌هاي داخلي نداشته است. درباره اكران فيلم «جدايي» ولی در خارج از کشور شاهد بازتاب‌هایی بودیم.


سايت ضد انقلاب «راديوفردا» در گزارشي كه به مناسبت آغاز اكران فيلم «جدايي» در سرزمين‌هاي اشغالي منتشر كرد، به سابقه حضور فيلم‌هايي از سينماي ايران در سينماهاي سرزمين‌هاي اشغالي اشاره كرد. از جمله «محسن مخملباف»، كارگرداني كه بعد از خروج از ايراني جزو اپوزيسيون نظام قرار گرفت و فيلم «باغبان» را درباره يك بهايي در اسرائيل ساخت. طبق ادعاي اين سايت، فيلم‌هايي از عباس كيارستمي، مجيد مجيدي و سميرا مخملباف نيز در سينماهاي رژيم ‌صهيونيستي اكران شده‌ است. البته با شناختي كه از مجيد مجيدي وجود دارد، احتمالاً اكران فيلم وي در سرزمين‌هاي اشغالي بدون رضايت فيلمساز و احتمالاً سرقت هنري بوده است!  

از طرف ديگر بي‌بي‌سي فارسي نيز گزارش خود از اكران فيلم «جدايي» در سرزمين‌هاي اشغالي را با نقلي از فرهادي آغاز مي‌كند كه مي‌گويد: «جدايي نادر از سيمين» را براي مردم ساخته نه سياستمداران و دولت‌ها.


با اين وجود اتفاقاتي كه براي «جدايي» و ديگر آثار فرهادي رخ داده است، نشان مي‌دهد كه فيلمساز و فيلم‌هايش ارتباط‌هاي مستقيمي با سياست دارند. از جمله مواردي كه هميشه درباره فيلم‌هاي فرهادي و موفقيت‌هاي آنها مطرح شده است، نقش لابي‌هاي سياسي در كسب موفقيت فيلم‌هاي وي است. اين لابي‌ها به وضوح در دو اسكاري كه اين فيلمساز ايراني كسب كرده، خودنمايي مي‌كند.   موضوع اكران فيلم «جدايي» در سرزمين‌هاي اشغالي پيش از مراسم اسكار و كسب جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي زبان، مطرح شده بود. همين موضوع باعث شد در برخي از نقد‌هاي منتشر شده درباره اسكار فيلم «جدايي» به احتمال تأثير حمايت لابي‌هاي صهيونيستي از اين فيلم و تأثير آن بر برنده شدن آن در مراسم اسكار اشاره كنند؛ موضوعي كه هم اكنون نيز درباره فيلم «فروشنده» نيز مطرح است اما اين بار گفته مي‌شود لابي‌هاي صورت گرفته براي كسب عنوان بهترين فيلم براي «فروشنده» از سوي طرفداران حزب دموكرات و مخالفان سياسي ترامپ در سينماي امريكا صورت گرفته است و با اين كار مي‌خواستند دهن‌كجي به سياست‌هاي رئيس‌جمهور نورسيده امريكا و رويكرد ضد‌مهاجرتي وي داشته باشند.  

آنچه باعث شده هم اكنون بحث اكران فيلم فروشنده در سينماهاي رژيم صهيونيستي مطرح شود از يك سو تلاش اين رژيم براي نشان دادن چهره‌اي فرهنگي از خود است، كه در زمان اكران فيلم «جدايي» نيز اتفاق افتاد و در حالي كه در پي محاصره غزه و كمبود مواد غذايي و دارويي در اين منطقه از فلسطين، جنايت عليه بشريت رخ داده بود، بحث استقبال از فيلم «جدايي» و نشان دادن چهره‌اي فرهنگ دوست از رژيم‌ صهيونيستي مطرح شد. هم اكنون نيز كه احساسات ضدصهيونيستي در جهان گسترش پيدا كرده است، بار ديگر موضوع اكران فيلمي كه در جمهوري اسلامي توليد شده، در سرزمين‌هاي اشغالي مطرح مي‌شود تا یک فیلم دیگر از فرهادی به کمک آرمان‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیاید!

منبع: روزنامه جوان   نویسنده: هادي عسگري

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.