چهارشنبه 17 اسفند 1390 | 16:53
دو يادمان جديد در هويزه ساخته مي شود
دو يادمان جديد در هويزه ساخته مي شود
يادمان شهيدان سهام خيام و حامد جرفي در هويزه ساخته مي شود.

بسیج پیشکسوتان: به نقل از ستاد مركزي راهيان نور، مسئول محور هويزه، در خصوص شهيده خيام گفت: شهيده سهام خيام دانش آموز دختر ۱۲ ساله اي بوده كه در ايام دفاع مقدس روزي در حاشيه رودخانه در حالي كه مشغول شستن ظرف بوده و به نيروهاي عراقي كه روبروي وي در پادگان خود كه در واقع پاسگاه ژاندارمري هويزه بود و به اشغال آن ها در آمده، اعتراض كرده و به طرف آنها سنگ پرتاب مي كند. نيروهاي عراقي چند بار به وي تذكر مي دهند و وي را مسخره مي كنند. اما او به اين كار ادامه مي دهد، تا اين كه فرمانده عراقي عصباني شده و شخصا دستور شهادت وي را صادر مي كند. به گفته يكي از دوستان شهيد خيام، گلوله به سر وي اصابت كرده بود، طوري كه هنگام دفن مجبور شدند سر او را در نايلون بگذارند و دفن نمايند.

حميد عدالت پناه ادامه داد: با همكاري ستاد مركزي راهيان نور، فرمانداري و بنياد شهيد و امور ايثارگران، يادمان دو شهيد گرانقدر هويزه، شهيد حامد جرفي و شهيده سهام خيام در شهر هويزه ساخته مي شود.

شهيد حامد جوفي در سال ۱۳۳۲ در شهر هويزه متولد شد. وي پس از پايان تحصيلات دانشگاهي به عنوان دبير ديني و قرآن و زبان انگليسي در دبيرستان ابن سينا هويزه مشغول به كار شد. با پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان بخشدار هويزه منصوب شد. با آغاز جنگ علاوه بر مسئوليت اداره اين بخش از خاك ايران اسلامي، فرماندهي نيروهاي بسيجي هويزه را بر عهده داشت تا اينكه با حمله دشمن متجاوز بر اثر اصابت گلوله مستقيم توپ به بخشداري هويزه آسيب ديد و بعد از حدود ۳۰ روز در بيمارستان به شهادت رسيد.

لازم به ذكر است پيش از اين نيز سرديس اين شهيد سرافراز، به عنوان الگويي براي مسئولين، در استانداري خوزستان نصب و طي مراسمي از آن رونمايي شد.

منبع: نوید شاهد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.