یکشنبه 21 اسفند 1390 | 20:32
آيت‌الله مصباح یزدی : انقلاب اسلامی فرهنگ شهادت را زنده کرد
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پیرزوی انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ شهادت را در میان مسلمانان، به ویژه جوانان زنده کرد و ضامن بقای اسلام شد.

بسیج پیشکسوتان : آيت‌الله مصباح یزدی، شب گذشته در چهارمین یادواره شهدای روحانی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) در قم، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره، اظهار داشت: حضور در این یادواره که متعلق به شهداست را برای خود توفیق بسیار بزرگی می‌دانم.

وی، تدریجی بودن امور دنیا را یکی از ویژگی‌های آن برشمرد و اذعان داشت:‌ در این عالم که همواره در حال تغییر است،‌ تمامی امور،‌به صورت تدریجی است؛ انسان نیز از این قاعده مستثنا نیست و رشد جسمی و حتی معنوی او نیز تدریجی می‌باشد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) البته عده‌‌ای از افراد به دلیل استعدادی که خداوند در وجود آنها قرار داده است،‌ می‌توانند به برخی مقامات علمی دست یابند، ولی این مسئله نیز هر چه قدر هم سریع باشد،‌ باز هم تدریجی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که این قاعده کلی، به معنی نبود هیچ نوع استثنایی نیست، اظهار داشت: البته برخی چنان سرعتی در طی مراحل کمال دارند که به نوعی ره صد‌ ساله را یک شبه می‌پیمایند، شهدا از مصادیق این افراد هستند. آنها برای رسیدن به کمال، به جای طی کردن مسیری چند ده‌ساله، در چند ساعت این مسیر را می‌پیمایند.

آیت‌الله مصباح یزدی با استناد به آیات سوره مبارکه قدر که خداوند در می فرماید: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ»، اظهار داشت:‌ این آیه نشان می‌دهد اگر کسی شب قدر را درک کند، پاداش یک عمر عبادت را می‌برد؛ بنابراین، مجاهد هم می‌تواند کاری کند تا در یک شب، پاداش یک عمر عبادت  و بندگی خدا را ببرد.

وی در ادامه به وجود آمدن فرهنگ شهادت در جامعه را از جمله برکات انقلاب اسلامی برشمرد و با اشاره به مقام شامخ شهدا و نقش آنها در حفظ اسلام،‌ اذعان داشت:‌ اگر انقلاب اسلامی در ایران به وجود نمی‌آمد، چنین استعداد‌هایی در میان جوانان شناسایی نمی‌شد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ایران هیچ فایده‌ای جز رشد این گونه افراد نمی‌داشت، برای ارزش انقلاب کافی بود. افرادی که تمام هستی خود را بدون هیچ‌ نوع چشم‌داشتی، تنها به دلیل حفظ دین خدا و دیدن لبخند رضایتی از امام زمان(عج) داده‌اند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ البته اگر ما به مقام شهدا و جایگاه رفیع آنها در نزد خداوند ایمان نداشته باشیم، برای این است که ارزش شهادت و بندگی خدا را نفهمیده‌ایم.

منبع: حوزه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.