دوشنبه 7 مهر 1393 | 11:35
پیشکسوت بسیجی سیداحمدرضا حجتی
ولایتمداری، وحدت و التزام به اسلام عزیز،رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است
ولایتمداری، وحدت و التزام به اسلام عزیز،رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است
در سال 60 قلل بازی دراز با حضور یک گردان از پاسداران سپاه تهران در حالیکه سلاح سنگین نداشتند از اشغال نظامیان بعثی عراق آزاد شد

 

به مناسبت هفته  دفاع مقدس ،"پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" گفتگویی با پیشکسوت بسیجی سید احمد رضا حجتی ترتیب داده شده است که متن آن به شرح ذیل است:

1)      لطفا خود را معرفی نموده و مختصری از سوابق خود در دوران دفاع مقدس را بیان فرمایید?

بنده سید احمد رضا حجتی هستم که به لطف خدا از آغاز جنگ تحمیلی در سال 59 وارد سپاه شدم و مدت 27 ماه در جبهه های حق علیه باطل و در عملیاتهای آزادسازی ارتفاعات بازی دراز، بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر ، خیبر و کربلای 5 حضور داشتم.

2)     با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و شروع جنگ تحمیلی شما به چه کار مشغول بودید?

در آن مقطع زمانی در مقطع دبیرستان مشغول تحصیل بودم. همزمان با شروع جنگ دوره نظامی پاسداری را در پادگان امام حسین(ع) تهران گذراندم و در قالب گردان 9 سپاه تهران در پادگان ولیعصر(عج) مستقر شدیم. مدتی به عنوان حفاظت و حراست از محل اقامت حضرت امام خمینی(ره) در جماران انجام وظیفه کردم و سپس به سر پل ذهاب و پادگان ابوذر اعزام شدم و نهایتاً در عملیات آزادسازی بازی دراز در اردیبهشت سال 60 شرکت داشتم.

3)    چه عواملی باعث شد تا به شغل مقدس پاسداری را انتخاب کنید ، کمی توضیح دهید?

ادای دین به انقلاب اسلامی و تداوم راه نورانی شهدا و مقابله با توطئه های ضد امنیتی دشمنان اسلام عزیز و انقلاب نوپای اسلامی.

به دلیل اینکه رویکرد دشمنان انقلاب در سال های اولیه رویکرد تقابل نظامی ، تحمیل جنگ، آشوب های داخلی و در کنار آن فشارهای سیاسی و اقتصادی بود لذا جوانان انقلابی که قلبشان به عشق اسلام ناب محمدی می تپید حضور و عضویت در سپاه (نه به عنوان یک شغل) را برای ادای دین مناسبتر می دیدند.

4)     مهمترین عملیاتی که در آن شرکت فعال داشته اید را بیان فرموده و یک خاطره از آن عملیات را بفرمایید؟

به لطف خداوند در عملیات های آزادسازی بازی دراز، بیت المقدس، خیبر در جزیره مجنون و بیابانهای جفیر و کربلای 5 شرکت داشتم. یگانهای عملیاتی هم که توفیق حضور در آنها را داشتم. شامل گردان 9 ، تیپ محمد رسول الله، لشکر محمد رسول الله ، تیپ 110 خاتم الانبیاء و لشکر 10 سیدالشهدا بود

 خاطرات زیاد است اما بنده  به نقل یک مورد اکتفا می کنم:  در سال 60 قلل بازی دراز با حضور یک گردان از پاسداران سپاه تهران در حالیکه سلاح سنگین نداشتند از اشغال نظامیان بعثی عراق آزاد شد. یکی از فرماندهان اسیر شده عراقی در بازی دراز می گفت آزادی این ارتفاعات ، چندین تیپ زرهی و مجهز می خواهد و محال است تعدادی پاسدار با سلاح ژ3 ، کلاشینکف و چند قبضه خمپاره انداز بتوانند این ارتفاعات را آزاد کنند . او اضافه کرد ما تمام این دشت را پر از نیرو های ایرانی می دیدیم و برای همین تسلیم شدیم.آنچه که عراقی ها مشاهده کردند مصداق این آیه قرآن است که خداند ملائک را به کمک مجاهدان جبهه های نبرد حق علیه باطل می فرستد.

5)     آیا به درجه جانبازی نائل شده اید از چه ناحیه و در کدام عملیات کمی توضیح دهید?

ما در مقابل جانبازان صبور که بعضی در حد از کار افتادگی کامل هستند کاری نکردیم . بنده در عملیات بیت المقدس از ناحیه پای راست مجروح شدم.

6)     با کدام شهید بیشتر مانوس بودید؟یاد او را با بیان یک خاطره از ایشان گرامی دارید?

من با شهیدان زیادی مانوس بودم. اما با شهید عزیز سید علیرضا(برادر شهیدم) و شهید دهنادی، شهید قاسمیه، شهید میر فارسی، شهید توکلی ، شهید چیذری، شهید هادی محمدی، شهید تقوی و شهید انصاری خیلی مانوس بودم

ارتباط من با برادر شهیدم سید علیرضا، ارتباط استاد و شاگردی بود. برادرم در انتخاب راه، آموزش قرآن و خدا محور بودن بنده در تمام مراحل زندگی از جمله زمان جنگ بسیار نقش داشت و همیشه خیرخواه و ناصح  و بصیر و روشنگر در مسایل اعتقادی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بودند.

  7 ) یک تجربه آموزنده از دوران دفاع مقدس را که بتواند سرمشق جوانان عزیز قرار گیرد بیان فرمایید?

 توکل به خدا و اعتماد به خدا و اینکه خداوند بندگان خالص را از بحرانها نجات عنایت می فرماید.

8 )  به نظر شما چگونه می توان یاد شهدا را زنده نگه داشت و در مسیر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) پایدار ماند?

با مرور عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی احوالات شهدا، حرکت در مسیر و اهداف نورانی شهدا شناخت ابعاد شخصیتی امام خمینی ، نزدیک کردن  خود با ابعاد الهی امام راحل و پیروی از فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی این پایداری ممکن است.

9 )  تکلیف مجاهدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در دوره کنونی چیست؟

شناخت نیازهای انقلاب اسلامی ،تلاش برای رفع این نیازها در حد امکان و مقدورات ،گوش دادن و عمل کردن به منویات و فرامین رهبری نظام ،اطلاع از وضعیت و تاکتیک های دشمن(دشمن شناسی) و مقاومت و سازش ناپذیری عمده ترین تکالیف رزمندگان راه خداست.

10) نقش ولایت مداری و وحدت در کسب پیروزی های دفاع مقدس و پایداری تا پیروزی نهایی تا سقوط  و نابودی شیطان بزرگ را بیان فرمایید?

 ولایتمداری، وحدت و التزام به اسلام عزیز رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.دفاع مقدس نیز که شعاع و پرتوی از انقلاب اسلامی است از این قاعده مستثنی نیست. لذا دشمن هم تمام تلاش خود را برای تضعیف و از بین بردن این رمز الهی بکار بسته است. وظیفه و رسالت امروز خیلی اساسی و تعیین کننده است و بدون این رموز نیل به اهدا ف غیر ممکن است. عزت، امنیت و سعادت دنیایی و آخرتی امت اسلام در تامین و حفظ و ترویج همین ارزش ها و رموز است.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.