چهارشنبه 21 بهمن 1394 | 08:45
پیشکسوت بسیجی رضا افروز:
15 سال حبس برای برگزاری کلاس تفسیر نهج البلاغه / پخش اعلامیه در حین خدمت سربازی
15 سال حبس برای برگزاری کلاس تفسیر نهج البلاغه / پخش اعلامیه در حین خدمت سربازی
پیشکسوت بسیجی رضا افروز جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت: آن حزب و گروه و شخصی که مجوز گرفته ولی بر علیه قانون و شورای نگهبان سخن می گوید آن شخص یا گروه مشروعیت قانونی ندارد حالا چنین فرد یا افرادی می خواهد نزدیک ترین فرد به امام و رهبری باشد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به مناسبت ایام الله دهه فجر گفتگویی با  پیشکسوت بسیجی رضا افروز جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت انجام داده ایم که در ادامه مشاهده می کنید:

سردار افروز مبنای پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 را حرکت آگاهی بخش 15 خرداد سال 42 دانستند و گفتند: مبنای انقلاب اسلامی در بهمن سال 57 همان حرکت آگاهی بخش  15 خرداد 42 باید در نظر گرفت و آن سخنرانی قوی امام خمینی(ره) که نظام ستم شاهی را به لرزه انداخت، من در آن زمان 9 سال داشتم.

جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان به مشکلات فراوان قبل از انقلاب اشاره داشتند و گفتند: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی، اقتصادی، مذهبی ،کار، تحصیل و دانش مشکلات فراوانی وجود داشت و مسئولان رژیم با اینکه از مشکلات با خبر بودند هیچ اقدامی در جهت رفع مشکلات مردم انجام نمی دادند.

در آن زمان جامعه ایران را فقر اقتصادی و فرهنگی فراگرفته بود، به طوری که شاه را سایه خدا و کمر بسته امام رضا(ع) و  فقر را خواست خدا می دانستند؛ در تهران وضعیت بهداشت بسیار بد بود، چه به رسد به روستاها، در بسیاری از محل ها به ویژه حاشیه نشین های تهران عده ای کفش به پا نداشتند و پا برهنه بودند و لباس هایشان مندرس و وصله دار بود و در خانواده هایی که امکان تهیه لباس و کفش بود فقط برای بچه بزرگ تر لباس و کفش خریداری می شد و بچه های بعدی کهنه پوش بچه های بزرگتر بودند، بسیاری از مردم نمی توانستند نان سنگک 5 ریالی را تهیه نموده و شکم خود را سیر کنند، در ماه رمضان خیرین برای افطاری دادن، نان سنگک بین مردم پخش می کردند تا مردم با نان خالی افطار کنند.

از لحاظ علمی روحیه جوانان طالب علم را خورد می کردند، در محیط دانشگاه گفته می شد ما 1000 سال از دنیا عقب هستیم و اجازه نمی دادند جوان ها کار علمی انجام دهند و با آن ها برخورد منفی می شد؛ از لحاظ فرهنگی اوضاع بسیار بد بود ، افتخار جوان ها، این بود که کدام جوان می تواند تعداد بیشتری سیگار یک نفس بکشد ، یا کدام جوان تعداد بیشتری نوشابه را یک نفس می خورد و ... نظایر این حماقت ها معمول بود، در نشریه ها مسابقه ملکه زیبایی راه می انداختند و تصاویر مستهجن روی جلد مجلات عادی و فحشا به شکل گسترده در حال تبلیغ بود. در آن شرایط مجلات علمی و عقلانی و اسلامی در اقلیت و انزوا بودند.

 

وی از سال 57 و اوج گیری انقلاب گفتند: زمانی که حرکت های انقلاب شور گرفت،  من گرفتار سربازی در ژاندارمری تنکابن بودم ،حدودا 6 ماه آخر خدمتم بود در آن زمان  خبر شهادت حاج آقا مصطفی پسر امام خمینی(ره) منتشر شد ، خبر شهادت حاج آقا مصطفی که در ماه رمضان بود در اکثر شهرها به تظاهرات گسترده علیه رژیم پهلوی تبدیل شد.

در ماه رمضان بعد از نماز سخنرانی هایی انجام می شد و پایان سخنرانی ها مردم به خیابان ها می آمدند و علیه رژیم تظاهرات می کردند، من که در آن زمان در دوهزار تنکابن سرباز بودم و در تظاهرات شرکت می کردم، درخاطرم هست روحانی دعوت شده از قم جناب حجت الاسلام عبد دوست بود که در حسینه ای درشهر تنکابن سخنرانی های روشنگرانه ای علیه رژیم داشتند، بعد از سه جلسه سخنرانی ایشان، تظاهرات گسترده ای شکل گرفت که منجر به درگیری شد در پی آن یک نفر شهید و چند نفر مجروح شدند.

همان روز من برای شرکت در تظاهرات به شهر رفته بودم، ازضد اطلاعات آمده بودند سراغ من تا در محل خدمت دستگیرم کنند، البته من آنجا نبودم و جهت استحمام به شهر رفته بودم آن روز پس از نماز در سخنرانی و تظاهرات شرکت کردم و بر گشتم محل خدمتم ، ظاهراً ضد اطلاعات از شرکت من در تظاهرات خبر دار شده بودند لذا آمده بودند مرا دستگیر کنند من آنجا نبودم.

آنها به دنبال مدارکی برای دستگیری من تمام لوازم شخصی مرا بازرسی کردند ، ولی چیزی پیدا نکردند، چون یکی از دوستانم تمام کتاب ها و اعلامیه ها را داخل کارتنی ریخته بود و از پنجره به داخل خانه ی کنار پاسگاه انداخته بود. لازم به ذکر است من در ابتدای خدمتم در تنکابن  در مخابرات مشغول بودم، در آن زمان از ستاد ژاندارمری، شهربانی و ساواک دائما اطلاعیه می دادند که فلان شخص می آید قصد سخنرانی تحریک آمیز دارد وی را دستگیرکنید، من آن اطلاعات را به بچه های انقلابی شهر می رساندم، بعد از مدت ها که به من شک کردند جای مرا تغییر دادند.

در حین خدمت بعضی مواقع برای ماموریت به روستاهای کوهستانی می رفتیم، من از فرصت استفاده می کردم و اعلامیه های امام را پخش می کردم. روز آخر خدمتم در حال برگشت به تهران با کیسه و وسایل خدمتم در تظاهرات شرکت کردم و سپس به پادگان رفته و تسویه حساب کردم کارت پایان خدمتم را گرفته و به سوی تهران حرکت کردم.

جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت از فعالیت های انقلابی در محله تهران خاطراتی بیان کردند و گفتند: در تهران با بچه های مسجد کتابخانه ای راه انداختیم و انجمن اسلامی را شکل دادیم و اعلامیه ها را چاپ و پخش می کردیم. در مسجد امام خیابان دردشت شخصی بود به اسم آقای شاه وردی که  کلاس قرآن تشکیل می داد، ایشان در ایام نزدیک به پیروزی انقلاب کلاس تفسیر نهج البلاغه برگزار کرد، بعد از دو جلسه ایشان را بازداشت و زندانی کردند ، ایشان در زندان با شخصی آشنا شدند که به جرم تفسیر نهج البلاغه  15 سال حبس برای ایشان در نظر گرفته بودند.

اولین کار تشکیلاتی من با بچه های مسجد احمدیه نارمک شکل گرفت ،  قرار شد در روز 12 بهمن 57  همزمان با ورود امام خمینی(ره) جزء نیروهای انتظامی و امنیتی داخل بهشت زهرا باشیم. در مسجد احمدیه نارمک، حجت الاسلام جلالی خمینی امام جماعت مسجد بود که فعالیت های  خوبی را در جهت توسعه انقلاب شکل داده بودند.

وی به سوال ما درباره ی اینکه آیا به آرمان هایی که امام خمینی(ره) درباره انقلاب داشتند رسیده ایم پاسخ دادند وگفتند: به بخش های عمده ای از آرمان های امام خمینی(ره) رسیده ایم، اولین آرمان امام(ره) سقوط رژیم ستم شاهی وابسته به آمریکا بود که انجام شد، دومین آرمان ما سقوط افکار فاسد و وابسته به بیگانه پهلوی بود این آرمان نیز با تشکیل مجلس خبرگان ، نوشتن قانون اساسی ، تشکیل مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، قوه مجریه انتخابی به دست مردم، شورای نگهبان تحقق پیدا کرد.

سومین آرمان جداسازی فرهنگ کشور اسلامی از فرهنگ فاسد غرب بود که به نظر من ، در این قسمت با وجود کارهای با ارزشی که انجام گرفته است ولی به نقطه ی مطلوب نرسیده ایم.

 با پیروزی انقلاب امید به نسل جوان منتقل شد،  ملت انقلابی و شریف ایران در بسیاری از زمینه ها  بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت های چشمگیری داشته از جمله قدرت نظامی، امنیتی، رفاه اجتماعی، رشد علمی، آگاهی عمومی، پزشکی و عزت و شخصیت مستقل انقلابی در کشور را در اثر انقلاب اسلامی به دست آورده است پس به بخش عمده ای از آرمانهای امام راحل رسیده ایم. بیداری اسلامی در جامعه مسلمین، ایجاد و توسعه روحیه مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی، راه افتادن بسیج مردمی در دنیای اسلام و جهان، برای مقابله با آمریکا و مستکبران و ... استقلال خواهی که به یک فرهنگ عمومی بین ملتهای جهان تبدیل شده است از آرمانهای دست یافته شده امام می باشد.

جانشین سازمان بسیج پیشکسوتان به وظایف پیشکسوتان بسیجی اشاره داشتند و گفتند: پیشکسوتان در حقیقت پیشگامان انقلاب هستند و به خاطر تجربه و دانش بالایی که دارند، به همان اندازه وظیفه سنگین و مهمی دارند، پیشکسوتان وظیفه دارند واقعیت های قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل نمایند.

 وی دشمن اول جمهوری اسلامی ایران را آمریکا دانستند و گفتند: همانطور که حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، دشمن اصلی و شماره یک جمهوری اسلامی ایران را شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار و هم پیمان هایش اعلام نموده اند، همه باید آمریکا و هم پیمان هایش را دشمن اصلی ملت قهرمان ایران بدانند زیرا شیطان بزرگ و هم پیمان های جنایتکارش ، ایران اسلامی را مانع قوی و جدی در مقابل خواسته های نامشروع خود می بینند و در مقابل این تفکر اسلامی، انسانی دشمنی می کنند.

سر پنجه اصلی آمریکا برای مقابله با اسلام در منطقه غرب آسیا، رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی است، قطعا دلیل ایجاد این سگ هار  نجس در منطقه ، تفرقه بین جامعه مسلمین است، یکی از دلایل عمده مخالفت با ایران اسلامی این است که امام خمینی (ره) اثبات کرده ابر قدرتهای پوشالی ببر کاغذی هستند  و مانند بادکنک با اندک مقاومت شجاعانه می ترکند؛ آنها می دانند تا زمانی که ملت ها خواب آلوده و اسیر حکامی مانند حکومت آل سعود باشند می توانند سواری بگیرند و اموال آنان را غارت کنند در حالیکه اگر ملت ها بیدار شوند گوش به حرف های شیاطین نمی دهند.

پیشکسوت بسیجی رضا افروز به دلایل تطهیر چهره شیطان بزرگ آمریکا توسط برخی از سیاست مداران اشاره داشتند و گفتند: امروز چه کسانی آمریکا جنایتکار را با این پرونده سیاه تبلیغ می کنند؟ این ها عده ای از مزدوران جیره خوار قدیمی استکبار جهانی می باشند و عده ای هم از خسته ها و بریده هایی هستند که دنبال خوردن و خوابیدن و راحت طلبی هستند. که به نظر می رسد از اول هم برای خدا وارد انقلاب نشده بودند و  مانند صدر اسلام که منافقین می گفتند: مشرکان آدم های خوبی نیستند ولی قوی هستند و برای اینکه آسیب نبینیم باید با آن ها کنار بیائیم، پیشنهاد سازش با شیطان بزرگ(آمریکا) را می دهند مانند تفکرات اشتباه برخی مسئولین، زیرا قدرت خدا و وعده الهی را باور ندارند «وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ»(سوره الحج آیه 40) زیرا اسیر لذت های بی ارزش دنیایی می باشند.

وی  به دو انتخابات در پیش رو اشاره داشتند و این دو انتخابات را بسیار مهم دانستند و گفتند: پیشکسوتان باید فرمایش هات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) را بازگو کنند، شاخص هایی که بیان می کنند، تذکراتی که می دهند آن موارد را به آحاد مردم منتقل کنند، همچنین  حقایق اشخاص و گروه ها را بازگو کنند تا مردم آگاه شوند. آن حزب و گروه و شخصی که مجوز و اعتبارش را از جمهوری اسلامی گرفته ولی بر علیه قانون ، شورای نگهبان و جمهوری اسلامی  سخن می گوید چنین اشخاص و گروه ها مشروعیت قانونی ندارند، حالا می خواهد نزدیک ترین فرد به امام و یا رهبری باشند.

 انتخاب مجلس خبرگان دقت بیشتری نیاز دارد و عده ای منافق قصد نفوذ درون نظام را دارند تا با دست یابی به  قدرت به نفع خود در این مجلس به مردم و انقلاب خیانت نمایند، که باید نهایت دقت در انتخاب شخصیت های صالح انقلابی و هوشمندی که توان مقاومت در برابر توطعه های دشمنان انقلاب را داشته باشند و از تقوا و بی اعتنایی به دنیا برخوردار باشند رای بدهند.

سردار افروز در انتها توصیه ای به جوانان داشتند و گفتند: توصیه آخر من به جوانان این است که دشمن همیشه وجود داشته و دارد، تا حق هست باطل جولان می دهد و علیه حق توطعه می کند، تا باطل جولان می دهد مبارزه هم هست، جوانان همیشه باید آماده مبارزه با باطل باشند تا توفیق رزمندگی در رکاب امام زمان (عج) (ع) را به دست آورند و این مهم به دست نخواهد آمد مگر در امتحان بزرگ رشد و آگاهی حق طلبانه زیر پرچم عزت بخش نائب عام امام زمان (عج) (ع) ولی فقیه زمان  حضرت امام خامنه ای عزیز فداکارانه و هوشمندانه در صحنه باشند. انشا الله

 

 

 

 

تهیه و تنظیم : حرثی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.