شنبه 18 اردیبهشت 1395 | 23:34
دیدار جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید حاج حمید تقوی فر
پوسیدگی سجاده ی حاج حمید از خواندن نمازها / 32 سال مداومت بر روزه / مخالفت حاج حمید با تجملات
پوسیدگی سجاده ی حاج حمید از خواندن نمازها / 32 سال مداومت بر روزه / مخالفت حاج حمید با تجملات
همسر شهید حاج حمید تقوی فر: شهیدان که رفتند و کار حسینی کردند، وظیفه ما و شما همرزمان حاج حمید و پیشکسوتان این است که کار زینبی کنیم و مانند حضرت زینب(س) جلوی انحراف اسلام و انقلاب را بگیریم و پرچم اسلام و انقلاب را بالا نگاه داریم.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار کریم پور مدیر مسئول نشریه سازمان، سردار افروز جانشین سازمان، سردار رشیدی فر سردبیر نشریه سازمان، برادر صاحب احسنت از همرزمان و دوستان شهید، برادر خزائن و برادر امیر آبادی با خانواده شهید حاج حمید تقوی فر شهید شاخص بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سال 95 دیدار داشتند، در این نشست صمیمانه که بیش از یک ساعت طول کشید، گفتگویی در خصوص ویژگی های اخلاقی آن شهید انجام شد که خلاصه ای از آن به این شرح است:

همسر شهیدحاج حمید تقوی فر ضمن تشکر جهت حضور همرزمان شهید به ویژگی هایی از ایشان اشاره داشت و گفت:  در هنگام ازدواج حاج حمید 20 سال و من 15 سال سن داشتم و همه ی آن خصوصیات و رفتاری که در آن سن داشت تا آخرین لحظه زندگی شان هم با همان روحیات زندگی کرد و طوری نبود که با گذشت سن انسان با تقوا و نماز شب خوانی بشود،  بلکه از دوران جوانی همان راه و روش پیشکسوتی را داشت.

در هنگام ازدواج با حداقل امکانات رفاهی تشکیل خانواده دادیم و حدودا دو ماه قبل از شهادت یکی از بستگان وقتی وارد خانه ما شد، با حالت ناراحتی گفت: این چه وضع زندگی است که شما دارید؟ وسایل داخل مسجد از شما بیشتر و شیک تر است. شهید مخالف تجملات بود هر چند از لحاظ مالی قادر به خرید وسایل شیک بود ولی می گفت با همین وسایل هم زندگی می گذرد.

 دکتر سعید جلیلی بعد از شهادت حاج حمید به خانه ما آمدند و یکی از دوستان شهید حاج حمید از ویژگی های شهید برای دکتر جلیلی نقل می کرد، دکتر جلیلی گفت: من زمانی که وارد خانه شدم و وضع زندگی ساده ایشان را دیدم تمام خصوصیات و ساده زیستی  برایم نمایان شد.

شهید حاج حمید دنبال بهانه ای  برای انفاق بود و به بهانه های مختلف خرید خانه، بچه دار شدن، ازدواج، قبولی در دانشگاه و ... به خانواده و دوستان سر می زد و مقداری پول هدیه می داد.

همسر پیشکسوت بسیجی شهید حاج حمید تقوی فر به اهمیت زیارت برای حاج حمید نکته ای بیان داشت:  به زیارت توجه خاصی داشت، من یک بار از ایشان سوال کردم چرا به زیارت به این اندازه اهمیت می دهید و ایشان چند تا روایت و حدیث از اهمیت زیارت برای من بیان و گفتند: در روز قیامت همین زیارت ها است که دست ما را می گیرد.

 از لحاظ نماز و عبادت سجاده ی حاج حمید خود نمایانگر اعتقاد حاج حمید به نماز است، این جانماز با اینکه قدیمی نیست ولی در قسمت جای پای شهید پوسیده و پاره شده و من آن را چند بار تعمیر کردم. ایشان ساعت 3 شب به صورت خودکار بلند می شدند و نماز شب می خواندند و تا سحر به راز و نیاز مشغول بودند و بدون خواب دوباره،  بعد از خواندن نماز ها ساعت 6 صبح  با انرژی بالا به محل کار می رفتند.

دائم روزه بودن شهید هم از خصوصیات برجسته حاج حمید تقوی فر بود که همسر ایشان به آن اشاره و بیان داشت: حاج حمید بعد از شهادت پدرشان که  در سال 62 در عملیات خیبر و در منطقه طلائیه شهید شدند ، به حاج حمید وصیت کردند روزه های قضایش را بجا آورد، حاج حمید 2 سال روزه گرفتند، بعد از دو سال برادرشان در عملیات والفجر8 شهید شدند و روزه های برادر را گرفتند و بعد از آن گفتند دیگر من نمی توانم روزه نگیرم و دائماً به غیر از روزهایی که حرام بود روزه می گرفتند، تا همین اواخر زندگی یعنی حدود 32 سال بر روزه گرفتن مداومت داشتند .

ایشان به مسائل احکام و شرعی بسیار مسلط بودند و با وجود روحانیت در فامیل، افراد سولات خود را از حاج حمید می پرسیدند.

همسر شهید تقوی فر درباره احتیاط و مراقبتهای حاج حمید پیرامون بیت المال و حق الناس نکاتی بیان داشت و گفت:  حتی یک روز که در همایش دعوت بودند و در آنجا شام هم پخش شده بود، ایشان غذا نخورده ساعت 12 شب وارد خانه شدند و گفتند: هر چیزی در یخچال دارید بیار تا بخورم و حتی نذری را تا زمانی که مطمئن نمی شدند چه کسی نذری را آورده آن را  نمی خوردند.

ایشان به صلحه رحم توجه ویژه ای داشت ولی اشخاصی که در بحث پرداخت خمس و زکات شک داشت وعده ی غذا نمی رفت و فقط به صورت سرکشی با آنها دیدار داشت.

دختر شهید حاج حمید تقوی فر به خصوصیات پدر اشاره داشت و اظهار داشت: پدر خیلی امید داشت و انرژی بالایی در انجام کارها نشان می داد و از حرف های منفی زدن خوشش نمی آمد و بحث را عوض می کرد، آدم دل رحمی بود و هر وقت در اخبار تصاویر و فیلم هایی از جنایت ها و زورگویی های متجاوزان پخش می شد، ایشان نگاه نمی کرد و سرشان را پایین می انداختند و من می گفتم: پدر شما نظامی هستید، این صحنه ها برای شما باید عادی باشد.پشت پنجره برای پرندگان دانه می ریخت و زمانی هم که به ماموریت می رفت، سفارش می کرد حتما به کبوترها دانه بدهید.

همسر پیشکسوت بسیجی حاج حمید تقوی فر در آخر توصیه ای از شهید را نقل کرد و گفت : حاج حمید همیشه توصیه و سفارش داشتند که برای مقابله با تهاجم فرهنگی ما باید فرهنگ عاشورایی را به نسل جوان منتقل کنیم، تا جوانان از خطرات حفظ شوند.  به نظر من شهیدان که رفتند و کار حسینی کردند، وظیفه ما و شما همرزمان حاج حمید و پیشکسوتان این است که کار زینبی کنیم و مانند حضرت زینب(س) جلوی انحراف اسلام و انقلاب را بگیریم و پرچم اسلام و انقلاب را بالا نگاه داریم.

 

**********

سردار سرتیپ پاسدار حاج حمید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس در حین انجام مأموریت مستشاری برای مقابله با تروریست‌های داعش در سامراء به شهادت رسید.

این سردار رشید پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ مقاومت و بیداری اسلامی نقش‌آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشته و سرانجام در حین انجام مأموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامراء و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.

  شهید حاج حمید تقوی فر شهید شاخص سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت در سال 95 انتخاب شد

شهید تقوی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دروان دفاع مقدس بود که پدر و برادر گرانقدر وی نیز در دوران جنگ تحمیلی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

 

 

{نوه شهید  تقوی فر}

 

 

 

تهیه و تنظیم : امین حرثی

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.