سه شنبه 22 تیر 1395 | 10:17
مسئول کانون بسیج پیشکسوتان ناحیه امام خمینی :
ما با تبلیغ مانتوهای ایرانی اسلامی و تشویق جوانان به خرید این مانتوها می توانیم به مقابله با بد حجابی برویم
ما با  تبلیغ مانتوهای ایرانی اسلامی و تشویق جوانان به خرید این مانتوها می توانیم به مقابله با بد حجابی برویم

 

چشم چرانی یكی از دامها و سلاح های خطرناك شیطان برای گمراه كردن انسانها و دور كردن آنان از راه خداوندمتعال می باشد، وقتی زن با بی حجابی بیرون آید شیطان به استقبال او می شتابد و نگاه بیگانگان و هوسبازان را به سوی او متوجه می گرداند و سیل انبوه كنایه ها و متلكها به سوی او سرازیر می شود، آری! چون جسم افسون گر و زیبای زن به تنهایی خود به خود نغمه ها و موسیقی های خاموشی است كه بر گوش و چشم تاثیر گزار خواهد بود و اگر كسى از تشخیص اصول ارزشى عاجز باشد، ممكن است ‏معاذ الله حجاب را یك بند بداند، و حال این كه قرآن كریم وقتى مسئله لزوم حجاب را بازگو مى‏كند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان مى‏فرماید:

"ذلك ادنى ان یعرفن فلا یؤذین‏"

یعنى براى این كه شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چرا كه آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

در همین راستا  "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  مصاحبه ای با خانم زهرا جابرزاده مسئول کانون بسیج پیشکسوتان ناحیه امام خمینی ترتیب داده است که به قرار زیر است.

وضعیت موجود حجاب را چگونه ارزیابی می کنید و آینده حجاب با توجه به شرایط کنونی به چه سمتی می رود؟

بسم الله الرحمن الرحیم

من یک خانم محجبه هستم، وضعیت فعلی حجاب در حال حاضر زیاد مطلوب نیست. بهتر است بگویم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما کمرنگ شده که شاهد شکل گرفتن موجی از بد پوششی و بد حجابی در جامعه هستیم. و همانطور که خداوند می فرماید لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ نباید به رحمت خداوند نسبت به این امر نا امید بود. می توان با فرهنگ سازی و تشویق جوانان به استفاده از پوشش های ایرانی و اسلامی به آینده حجاب امیدوار بود. حجاب یک مصونیت است و اگر خداوند به انسان امر می کند که در یک پوششی قرار گیرد به خاطر حفظ شئونات خودش هست

نقش دستگاه های اجرایی و خانواده، درباره سامان بخشیدن به وضعیت حجاب را چه می دانید؟ اصلا انقشی دارند؟

در درجه اول خانواده بسیار مهم و اثر گذار است . بنا به فرمایش حضرت علی (ع) که می فرماید: در برخورد با جوانان طبق مسائل روز پیش بروید تا بتوانید آنها را درک کنید. اگر ما بتوانیم با جوانانمان راحت باشیم و آنها را در کانون خانواده از نظر تقوا، مذهب و ... واکسینه کنیم دیگر جامعه روی آنها تاثیر آنچنانی نخواهد داشت.

حجاب کامل را چه می دانید؟

حجاب کامل چادر است. چادر پوششی است که یک خانم خودش را در آن راحت تر احساس می کند.یا بهتر بگویم، پوشش مناسب، پوششی است که اندام یک خانم را جلوه ندهد.

به نظر شما راه حلی برای وضعیت موجود هست؟

در جامعه و در درجه اول مسئولان ذیربط و وزارت ارشاد می توانند متولی تبلیغ و ترویج حجاب در بین جوانان باشند. چند سال پیش خاطرم هست که در میدان های شاخص تهران گشت هایی وجود داشت که خیلی محترمانه و با مناعت طبع به خانم های بد پوشش تذکر لسانی می داد ولی امروز دیگر کسی اهمیت نمی دهد.

بیشتر جوان ها به دلیل عدم آگاهی و نداشتن دید مناسب به مقوله حجاب، این نوع پوشش را برگزیدند وگرنه من مطمئن هستم که اگر این گشت ها و مراجع اطلاع بخشی رواج مستمر داشته باشد تاثیرات خوبی را در جامعه شاهد هستیم.

راه حل دیگر می تواند جلوگیری از فروش فروشگاهای باشد مانتوهای خارج از عرف و شآن اسلامی را به فروش می رساند و ما با و تبلیغ مانتوهای ایرانی اسلامی  و تشویق جوانان به خرید این مانتوها به مقابله با این نوع از هنجارشکنی ها بپردازیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.