جمعه 12 خرداد 1391 | 10:33
دبیركل انجمن عربی ایتالیایی 'الصداقه':
بزرگترین میراث امام خمینی(ره) استقلال و آزادی بود
بزرگترین میراث امام خمینی(ره) استقلال و آزادی بود
رم - دبیركل انجمن عربی ایتالیایی 'الصداقه' در ایتالیا، با اشاره به شخصیت برجسته و وی‍‍‍‍ژگی های منحصر به فرد حضرت امام خمینی (ره)، گفت: بزرگترین میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، استقلال و آزادی بود.

بسیج پیشکسوتان

طلال خریس'،  در گفت و گو با  ایرنا در رم، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت و خاطرنشان كرد: امام راحل شخصیتی والا مقام و كم نظیر بود و با وجودی كه توان تغییر مسیر تاریخ را داشت، اما در زمان حیات از مادیات به دور بود و هیچ یك از اعضای خانواده آن حضرت نیز قدرت را به ارث نبرد؛ او مردی پاك بود كه عدالت را باور داشت و در كنار و همراه مستضعفین بود.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاكنون با توازن قوا و با پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای، در قبال ماشین ستمگر غرب، مقاومت كرده است.

دبیركل انجمن عربی ایتالیایی 'الصداقه ' در ایتالیا، گفت:‌ امام خمینی (ره) بر این عقیده بودند كه حفظ استقلال و آزادی ملت باید خط مشی دولت اسلامی باشد و این یك میراث بسیار بزرگ بجا مانده از آن حضرت است و چیزی مهم تر از آزادی و عدالت و دفاع از حیثیت و كرامت یك ملت نیست.

وی افزود: آنهایی كه آزادی را باور دارند، نمی توانند از دو وزنه و دو اندازه در قبال كسی استفاده كنند؛ مساله فلسطین برای امام راحل نماد مبارزه برای رسیدن به استقلال و بازگرداندن حق مشروع یك ملت و یك كشور بود.

وی گفت: اندیشه امام خمینی (ره ) فرای جهان اسلام و خطاب به تمام ملت های مظلوم جهان بود و تنها خاص جهان اسلام و یا ایران نبود.

انتهای خبر/ع1

منبع:.irna

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.