یکشنبه 14 اسفند 1390 | 15:41
دانشجو خبر داد:
برگزاری اولین جلسه شورای شهر در سال 91 در باغ موزه دفاع مقدس
برگزاری اولین جلسه شورای شهر در سال 91 در باغ موزه دفاع مقدس
شهرداری از اعضای شورا دعوت کرده است تا ضمن بازدید از باغ موزه دفاع مقدس ، نظرات اصلاحی خود را نیز ارائه کنند و اولین جلسه شورا نیز بعد از تعطیلات نوروز سال 91 در این باغ موزه برگزار می شود.

بسیج پیشکسوتان: خسرو دانشجو در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ایران آنقدر کودن هستند که نمی دانند هر چه بیشتر تلاش کنند مردم با عزمی جدی تر در انتخابات شرکت می کنند.

 وی افزود: اعضای  شورای شهر تهران هم از حضور باشکوه مردم در انتخابات قدردانی می کنند.

 سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به گزارشی از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در رابطه با باغ موزه دفاع مقدس گفت: شهرداری از اعضای شورا دعوت کرده است تا ضمن بازدید از باغ موزه دفاع مقدس ، نظرات اصلاحی خود را نیز ارائه کنند.

 دانشجو با اشاره به توضیحات شهردار تهران در خصوص باغ موزه دفاع مقدس گفت: این موزه به گونه ای طراحی شده که هر ماه تغییری در آن ایجاد شود تا برای بازدیدکنندگان تکراری نباشد و اولین جلسه شورا نیز بعد از تعطیلات نوروز سال 91 در این باغ موزه برگزار می شود.

 دانشجو با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه 90 شهرداری در جلسه امروز شورا اظهار کرد : مبلغ 392 میلیارد تومان از ردیف سرمایه ای کاسته و به ردیف هزینه ای برای جبران هزینه های حقوق و دستمزد انتقال یافت که اعضای شورا تنها با یک فوریت آن موافقت کردند.

 وی با اشاره به  بودجه نقدی وغیرنقدی شهرداری در سال 91 گفت: جمع بودجه نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران 9 هزار و 100 میلیارد تومان بود که بودجه هزینه ای آن در بخش جاری و نگهداشت 30 هزار و 700 میلیارد ریال است و در بخش سرمایه ای 60 هزار میلیارد ریال. همچنین 300 میلیارد ریال بودجه راهنمایی و رانندگی به تصویب رسید.

 دانشجو با بیان این که  41 هزار و 650 ریال بودجه نقدی و 49 هزار و 349 میلیارد ریال بودجه نقدی شهرداری تهران بود ، افزود : یک هزار و 609 میلیارد ریال برای ماموریت های اجتماعی و فرهنگی شهرداری، 5 هزار و 287 میلیارد ریال ماموریت حمل و نقل ترافیک، 6 هزار و 614 میلیارد ریال در بخش خدمات شهری، ایمنی و مدیریت شهری 107 میلیارد ریال، شهرسازی 400 میلیارد ریال، توسعه مدیریت و هوشمند سازی 760 میلیارد ریال و کمک هزینه 248 میلیارد ریال بود.

 به گفته دانشجو ،  بودجه معاونت های شهرداری در معاونت حمل و نقل 521 میلیارد ریال، معاونت فنی عمران 408 میلیارد ریال ، معاونت فرهنگی و اجتماعی یک هزار و 143 میلیارد ریال ، خدمات شهری 4 هزار و 441 میلیارد ریال، شهرسازی و معماری 450 میلیارد ریال، هماهنگی و برنامه ریزی 282 میلیارد ریال، مالی و اداری 212 میلیارد ریال و امور مناطق 4 میلیارد ریال بودو همچنین جمع بودجه 22 منطقه شهر تهران 7 هزار و 564 میلیارد ریال بود.

 وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر علت رای نیاوردن پروین احمدی نژاد در انتخابات مجلس گفت: من سخنگوی شورای شهر تهران هستم و این گونه اظهارنظرها در وظایف من نیست.

 دانشجو با اشاره به میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران خود گفت: برخی بدهی های شهرداری عادی است و به دلیل حجم بالای پروژه ها روزانه یک پیمانکار چند میلیارد تومان طلبکار می شود اما بخش غیر طبیعی بدهکاری ها زمانی است که پروژه ها تحویل داده شده اما همچنان پیمانکاران به طلب خود نمی رسند که ما در تدوین بودجه بر روی این موضوع حساسیت های لازم را انجام دادیم .

 سخنگوی شورای شهر تهران افزود: برخی پیمانکاران چندین سال بعد از اتمام پروژه نتوانستند طلب های خود را وصول کنند که این موضوع مشکل شرعی نیز دارد که در شورا در مقاطع مختلف تذکرات لازم را داده است.

 وی ادامه داد: در حال تدوین مکانیزمی هستیم تا نماینده شورا بر نحوه پرداخت بدهی ها به مردم نظارت کند و به طور دائمی در این رابطه به ما  گزارش دهد.

  دانشجو با بیان اینکه برخی بدهی ها به دلیل مشکلات حقوقی شفاف نیست، گفت: اگر بدهی ها که بر اساس دعواهای حقوقی وجود دارد را محاسبه کنیم چندین برابر بودجه کل شهرداری تهران است اما میزان بدهی های شفاف و قطعی در بودجه سال 91 پیش بینی شده است.

 وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر نتیجه بررسی لایحه بهای تمام شده خدمات در بهشت زهرا(س) گفت: به دلیل بررسی بودجه سال 91 شهرداری برخی از لوایح از دستور کار شورا خارج شد که در ادامه سال به آنها رسیدگی می شود. بهای قیمت قبور نیز در کمیسیون عمران بررسی شده است که پیشنهاد شهرداری افزایش قابل توجهی در قیمت قبوض بود و نگاه اعضای شورای شهر بسیار با این رقم ها تفاوت داشت بنابراین دو بار جلسه ای با معاونت خدمات شهری برگزار شد که در کمیسیون عمران به این مصوبه رسیدیم که در قطعات جاری دفن به صورت رایگان انجام شود اما در قطعات قدیمی رقم هایی تعیین گردد اما هنوز این مصوبه در صحن شورا به رای گیری گذاشته نشده است.

 وی در خصوص لایحه افزایش قیمت های حمل و نقل عمومی در سال 91 گفت: این لایحه به شورا ارائه شده است اما هنوز مصوبه ای در این رابطه نداشته ایم.

 دانشجو افزود: جلسات متعددی با مدیران تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو داشته ایم و امیدواریم این موضوع دوسویه که یک سمت آن رانندگان تاکسی قرار دارند و یک سوی آن شهروندان تهرانی به بهترین نحو رسیدگی شود و تا پایان سال میزان افزایش ها مشخص می شود.

 وی افزود : امیدواریم روزی برسد که شهروندان با کارت شهروندی در شهر تردد کنند وهزینه های حمل و نقل در مترو و اتوبوس با کارت شهروندی فراهم شده است ،تنها تاکسیرانی در این موضوع عقب ماندگی هایی دارد که قول داده بخش بیشتر آن را تا پایان سال 91 مجهز به کارت خوان شهروندی کند .

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.