سه شنبه 25 اسفند 1394 | 15:47
در تعطیلات نوروزی صورت می‌پذیرد؛
شرکت 22 هزار جهادگر در 507 گروه جهادی
شرکت 22 هزار جهادگر در 507 گروه جهادی
رئیس سازمان بسیج سازندگی از مشارکت22 هزار جهادگر در قالب 507 گروه جهادی در ایام نوروز خبرداد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از بسیج،  نعمان غلامی با بیان اینکه فعالیت جهادی همزاد انقلاب اسلامی است، گفت: مشکلات بزرگ انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف با بهره‌گیری از تفکر، مدیریت و تشکل‌های جهادی مرتفع شده است.
حمله رژیم بعث عراق از جمله مهم‌ترین مشکلات در مسیر انقلاب اسلامی بود اما مدیریت جهادی توانست این توطئه بزرگ برای براندازی نظام را ناکام بگذارد و مسیر حرکت انقلاب را در مسیر مورد نظر امام‌(ره) قرار دهد.
غلامی با اشاره به اینکه راهبرد امام‌(ره) برای حل مشکلات مردم در مناطق محروم تشکیل جهاد سازندگی بود، خاطرنشان کرد: خدمات جهاد سازندگی در آن مقطع حقیقتا بی‌نظیر است. در آن دوره حل مشکلات مردم مستضعف منوط به طی روال معمولی دستگاه‌ها و داشتن اعتبار و امکانات نبود بلکه بچه‌های جهادی در دل مشکلات برای مردم راهکار پیدا می‌کردند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اگر بخواهد به اهدافش برسد باید تفکر و تشکل جهادی را به نسل‌های آینده منتقل کند، افزود: بسیج سازندگی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، تربیت نیروی انسانی جهادی و اقتصاد مقاومتی ماموریت دارد و بدون تردید گروه‌های جهادی کشور بهترین تشکل برای اجرای این ماموریت‌ها هستند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه هم اکنون 3 هزار و 500 گروه جهادی در کشور فعال است، اظهارکرد: این گروه‌ها براساس برنامه‌ریزی دقیق در نقاط محروم حضور پیدا می‌کنند و خدمات عمرانی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی به مردم ارائه می‌کنند.
نعمان غلامی اضافه کرد: براساس برنامه 5 ساله ششم توسعه تعداد گروه‌های جهادی کشور باید 5 برابر شود به رقم 17 هزار و 500 برسد.
وی درباره برنامه گروه‌های جهادی در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی به مستضعفین، گفت: ایام نوروز بازه زمانی مطلوب گروه‌های جهادی برای برگزاری اردوی جهادی است. امسال همزمان با برگزاری اردوهای راهیان نور، 22 هزار و 500 جهادگر در قالب 507 گروه جهادی (430 گروه دانشجویی، 70 گروه محلات و 7 گروه دانش‌آموزی) عازم نقاط محروم می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تمرکز اصلی گروه‌های جهادی در استان‌های خوزستان، لرستان و سیستان بلوچستان خواهد بود، گفت: 9 هزار جهادگر که بیشتر آنها اهل استان تهران هستند، در مناطق محروم خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، شادگان، حمیدیه، هویزه، دزفول، دشت آزادگان، ایذه، باغملک و حاشیه شهر اهواز اردوی جهادی برگزار می‌کنند.
غلامی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی امسال علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های عمرانی، پزشکی و فرهنگی، در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز فعال خواهند بود و به شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزایی در نقاط محروم کشور خواهند پرداخت.
وی افزود: هم اکنون گروه‌های جهادی در خوزستان در حال مطالعه روی پروژه پرورش ماهی در نهرهای استان هستند. در استان خوزستان بیش از 800 کیلومتر نهر آب وجود دارد که می توان در آن به پرورش ماهی پرداخت. تا امروز 4 واحد پرورش ماهی در نهر طبیعی توسط بسیج سازندگی در استان خوزستان راه‌اندازی شده است.
ما معتقدیم اگر همت جهادی را به کار بگیریم می‌توانیم خوزستان را به قطب پرورش ماهی در منطقه تبدیل کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه گروه‌های جهادی هزینه خدمت‌رسانی خود را از خیرین و دستگاه‌های گوناگون تهیه می‌کنند، گفت: دبیرخانه مرکزی پشتیبانی از گروه‌های جهادی توسط سازمان بسیج سازندگی راه‌اندازی شده و در خوزستان مستقر خواهد شد و وظیفه آن حل مشکلات گروه‌های جهادی در ایام نوروز خواهد بود.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.