دوشنبه 28 تیر 1395 | 11:57
رییس سازمان بسیج مستضعفین:
صنایع تبدیلی کوچک هزینه تمام شده را کاهش می‌دهد
صنایع تبدیلی کوچک هزینه تمام شده را کاهش می‌دهد
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به توسعه صنایع تبدیلی و کوچک گفت: صنایع تبدیلی کوچک هزینه تمام شده را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از بسیج، سردار محمدرضا نقدی در نشست ستاد اقتصادی و کمیته راهبری در شهرستان تفت اظهار داشت: باید برای رونق اقتصاد و برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی که آثار آن در جامعه روشن است روی صنایع تبدیلی تمرکز کرد.

  وی با اشاره به ضرورت تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: صنایع تبدیلی موجب ماندگاری بیش‌از پیش بسیاری از محصولات خواهد شد ضمن اینکه با ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات موجب رونق اقتصادی می‎شود.   رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمرکز بر ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی بازار مصرف داخلی را توسعه خواهد داد عنوان کرد: مصرف‌کننده در جامعه نیز وقتی همت و تلاش را در این عرصه ببیند به صورت ناخودآگاه به سمت این بازار جذب می‌شود و آنچه که اقتصاد مقاومتی بر درونزایی تاکید دارد نیز از طریق مردم محقق خواهد شد.   وی یکی از ابعاد تحقق اقتصاد مقاومتی را حضور آحاد مردم جامعه در این عرصه برشمرد و گفت: مردم به عنوان یکی از ارکان تحقق سیاست‌های 24 گانه اقتصاد مقاومتی ما باید در همه عرصه‌ها حضور داشته باشند که یکی از این عرصه‌های مهم اجرا و تحقق بندهای اقتصاد مقاومتی است.   سردار نقدی با تاکیدبر نقش موثر و پررنگ مردم در مصرف کالای داخلی و حمایت از تولیدکننده‌ها تصریح کرد: کمک به توسعه تولید داخلی نیازمند مشارکت مردم در این عرصه است و تا زمانی که مردم پیشرو در این زمینه باشند به سمت تحقق اهداف خواهیم رفت.   وی ظرفیت استان را در سطح کشور کم‎نظیر خواند و گفت: یزد در زمینه کشاورزی ظرفیت مناسبی دارد که اگر این ظرفیت با بهره‌گیری از مهارت‌های لازم، دانش روز و اعمال برخی سیاست‌ها همراه شود قطعا توسعه تولیدات کشاورزی را رقم خواهد زد.   رییس سازمان بسیج مستضعفین بر اینکه بهره‌برداری از زمین و آب کشاورزی موجود در شهرستان تفت و سایر نقاط استان از طریق مهارت‌اموزی و نوآوری در سیستم‌های آبیاری و کشت می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی منجر شود، تاکید کرد.   وی ادامه داد: بسیج نیز با بهره‌مندی از مهندسان و متخصصان حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در آموزش مهارت‌های لازم و توسعه تولیدات کشاورزی در مناطق روستایی اقدام خواهد کرد.   سردار نقدی با اشاره به اینکه باید با مدیریت جهادی مشکلات و موانع را از سر راه اقتصاد برداریم تصریح کرد: در زمینه اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی نشست‌ها و کارگروه‌های متعددی تشکیل شده که در این زمینه کامل‌تر از راهنمایی‌های مقام معظم رهبری چیزی نداریم.   وی بیان داشت: توجه به ظرفیت‌های مغفول و امکاناتی که در اختیار داریم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار خواهند بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.