پنجشنبه 28 مرداد 1395 | 11:37
سردار نقدی:
مخلوط کردن مسایل اجتماعی و فرهنگی با دعواهای سیاسی خیانت به مردم است/ مسجد باید کانون ارتباطات اجتماعی باشد
مخلوط کردن مسایل اجتماعی و فرهنگی با دعواهای سیاسی خیانت به مردم است/ مسجد باید کانون ارتباطات اجتماعی باشد
سردار نقدی با بیان اینکه برای بررسی مسایل اجتماعی - فرهنگی معیارهای درست و دقیق نیاز است، گفت: مخلوط کردن مسایل اجتماعی و فرهنگی با مسایل و دعواهای سیاسی خیانت به مردم است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از فارس،  سردار نقدی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین به همراه دکتر نایینی مشاور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سه محله تهران بازدید کرد و با فعالیتها و موضوعات کاری سراهای محلات آشنا شد.

سردار نقدی در شروع بازدیدها به سرای محله شهدای گمنام در منطقه چهارده رفت و در جمع مسوولان خانه ها و اعضای هیات امنای محله تصریح کرد: فعالیت محلات را باید در بازتاب اجتماعی اش دید؛ جداکردن فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی از مسجد خطای اصلی بوده که باید اصلاح شود. باید مسجد کانون ارتباطات اجتماعی باشد و اگر این فعالیتها با مسجد پیوند بخورد می تواند مفیدتر باشد چرا که ما جایگاه و پایگاه معنوی تعریف شده در فرهنگمان داریم.

وی افزود: اگر نتوانیم تعریف منطقی از ارتباط با مسجد داشته باشیم بی تردید فعالیت‌هایمان پایدار نخواهد ماند.

سردار نقدی در ادامه با بیان اینکه برای بررسی مسایل اجتماعی - فرهنگی معیارهای درست و دقیق نیاز است خاطر نشان کرد: مخلوط کردن مسایل اجتماعی و فرهنگی با مسایل و دعواهای سیاسی خیانت به مردم است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در بیان معیارهای بررسی مسایل اجتماعی به شاخص هایی مانند تعداد طلاق، دعوای فرزندان و والدین، اعتیاد و آسیبهای اجتماعی اشاره کرده و یاد آور شد: بهترین و عقلانی ترین راهکار این است که فعالیت های اجتماعی با فرهنگ دینی و مذهبی منطبق شود.

دکتر نایینی قایم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مشاور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه شهرداری تهران با وجود آنکه وظیفه قانونی تصریح شده برای فعالیت اجتماعی و فرهنگی ندارد در ده سال گذشته به تنهایی بیش از دوره پنجاه ساله قبل از آن ظرفیت و فضای فعالیت هنری فرهنگی اجتماعی ایجاد کرده است.

وی افزود: امروز در ساختار مدیریت محلات همه نهادهای فعال و موثر در محلات مانند بسیج، ائمه جماعات هیات های مذهبی، سازمانهای مردم نهاد و مدیران مدارس حضور و تاثیر جدی دارند.

نایینی گفت: امروز فهرستی از اقدامات موثر و مثبت مدیریت شهری را در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، فقر زدایی، کاهش آسیب های اجتماعی و احیای شعارهای انقلاب اسلامی و تکریم مناسبتهای انقلابی و ملی می توان برشمرد.

مشاور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه خاطر نشان کرد: امروز نقش حوزه فرهنگی - اجتماعی شهرداری در تهران بی بدیل است و شهرداری کار فرهنگی - اجتماعی را در کنار فعالیتهای خدماتی خودش یک رسالت می داند. با وجود اینکه ماموریت ذاتی شهرداری کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیست.

در ادامه این بازدید سردار نقدی و دکتر نایینی به همراه قائم مقام منطقه چهارده از سرای محله ابوذر بازدید کردند و سپس در منطقه شش میهمان سرای محله جهاد یکی از فعالترین سراهای محله تهران شدند.

نایینی گفت: از راهبردهای اصلی شهرداری تهران تعمیق ارتباط مدیریت محلات با مساجد و جریان متدین انقلابی در عرصه فرهنگی است و بحمدالله امروز شاهد حضور پر شور و تاثیرگذار خواهران و برادران متدین و مسجدی به عنوان شورایار، مدیران محلات و کانون های محلی هستیم.

پس از بازدید از تعدادی از سراهای محلات برای آشنایی با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بازدید بعمل آمد. در این بازدید دکتر صلایی رئیس سازمان و دکتر نائینی قائم مقام معاونت اجتماعی و عضو هیات مدیره پیرامون عملکرد سازمان در عرصه های مختلف صحبت داشتند.


 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.