شنبه 13 شهریور 1395 | 09:45
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
رفع رکود تورمی از اهداف بسیج است
رفع رکود تورمی از اهداف بسیج است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت : در راستای 12 مورد پروژه ملی اقتصاد مقاومتی کار کردیم که افزایش تولید را به دنبال داشته و به دولت هیچ تحمیل بودجه ای نداشتیم و بیش از 230 هزار شغل در کشور نیز ایجاد کرده ایم. ...

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی امروز صبح در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت:جنگ ما با دشمن به عرصه اقتصاد رسیده و ما از دل هر کدام از جنگ های قبلی صاحب قدرتی شده ایم.

وی گفت: به دلیل مقاومت در برابر دشمنان، نیروی فوق العاده قوی در کشور حاصل شده است و امروز نیز در عرصه اقتصادی با اقتصاد مقاومتی تلاش می کنیم تا یک نیروی اقتصادی قوی در کشور پدید آید. رئیس سازمان بسیج مستضعفین ، یکی از راه های اقتصاد مقاومتی را داشتن ایمان ، مقاومت و تسلیم نشدن در مقابل دشمن دانست. سردار نقدی با بیان اینکه بسیج کار را در زمینه اقتصاد مقاومتی به صورت مردمی آغاز کرد، عنوان کرد: اولین کار غلبه بر رکود تورمی که براساس نظر کارشناسان افزایش تولید بدون تزریق نقدینگی زیاد بود و این کار را از طریق استفاده و فعال کردن ظرفیت های پیدا و پنهان در این زمینه بود. وی  با بیان اینکه بسیج از ابتدا خط شکن بوده است گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی کار را با حضور نیروهای مردمی آغاز کردیم و سپس دولت و دستگاه های دولتی این ظرفیت را باور کردند و به کار گرفتند. سردار نقدی اذعان داشت: در راستای ۱۲ مورد پروژه ملی اقتصاد مقاومتی کار کردیم که افزایش تولید را به دنبال داشته و به دولت هیچ تحمیل بودجه ای نداشتیم و بیش از ۲۳۰ هزار شغل در کشور نیز ایجاد کرده ایم. وی  یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را علمی کردن کشاورزی  عنوان کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: هم اکنون میزان بهره وری در بخش کشاورزی در ایران پایین است و تفاوت بهره وری بین دو کشاورز نمونه و معمولی ۲۴ برابر است. وی بیان داشت: ما می توانیم با علمی کردن کشاورزی و افزایش دو برابری میزان تولید کنونی صادر کننده محصولات کشاورزی باشیم. سردار نقدی  بیان داشت: از ابتدای سال جاری طرح ایجاد صنایع تبدیلی کوچک روستایی کلید خورد که مقام معظم رهبری نیز در این زمینه بسیار تاکید داشتند که اگر در هر شهری مجموعه ای از صنایع کوچک تبدیلی در کنار یک واحد تولیدی قرار گیرد اقتصاد پایدار مقاوم و پربازده با کمترین هزینه و با اشتغال ایجاد می گردد. وی گفت: متاسفانه درکشور ایران ۵ میلیون تن میوه دور ریز می شود و این در صورتی است که می توان با ایجاد مشاغل خانگی این محصول به بهترین  نحو استفاده و تبدیل به ثروت شود. سردار نقدی با اشاره به اینکه قانون تعاونی ها به خوبی اجرا نشده ودر صورتی که این قانون پیاده شود کارهای زیادی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مردمی تنها به این معنی نیست که شامل بخش خصوصی و صاحبان ثروت باشد بلکه توده های مردمی نیز دراین امر حضور دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.