شنبه 10 مهر 1395 | 11:02
رییس سازمان بسیج مستضعفین در رزمایش الی‌بیت‌المقدس سمنان:
گروه‌های جهادی بسیج نماد مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی هستند
گروه‌های جهادی بسیج نماد مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی هستند
سردار نقدی با اشاره به این که آمادگی دفاعی ابزار حفظ اقتدار کشور است گفت: گروه‌های جهادی بسیج و تلاش‌هایی که در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهند نماد ایستادگی در عرصه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن هستند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از تسنیم،  سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در آیین صبحگاه رزمایش الی‌بیت‌المقدس 5 در اردوگاه قدس سمنان اظهار داشت: امروز فلسفه آمادگی رزمی و دفاعی، دفاع از حقوق خود است.

وی با اشاره به اینکه زیاده‌خواهی، حرص و حسد منشأ خشونت است، خاطرنشان کرد: امروز اگر از ما سوال کنند که ریشه و منشأ خشونت کجاست ما نیز پاسخ می‌دهیم که ریشه و منشأ خشونت، حسادت، کینه، تجاوز و حرص برای بیشتر داشتن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خداوند متعال انسان را آزاد و مختار آفرید تا بتواند تصمیم گرفته و راه و معبر مسیر زندگی خود را انتخاب کند و آزادگی در ذات انسانها قرار دارد، تصریح کرد: در تمام طول تاریخ زیاده‌خواهان می‌خواهند آزادی را از انسانها سلب کنند و این مهم بر خلاف دستورات دین مبین اسلام است که می‌خواهد انسان آزاد باشد.

نقدی افزود: عده‌ای زیاده‌خواه، حسود و متکبر می‌خواهند آزادی که به عنوان حقوق اساسی انسان است را سلب کنند و حقوق دیگران را تصرف کرده و همه چیز را برای خود می‌خواهند.

وی با بیان اینکه این عده را حقوق دیگران را تصرف کرده و همه چیز را برای خود می‌خواهند و دیگران را از حق آزادی محروم می‌کنند، تأکید کرد: این آغاز خشونت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حسادت ورزی قابیل به برادر خود هابیل به دلیل مرتبه بالاتر برادرش هابیل خاطرنشان کرد: خشونت جایی به وجود می‌آید شیطان کبر می‌ورزد و قدرت‌های شیطانی حرص ورزیده و به چیزی که در دست مردم است چشم طمع دارند.

سردار نقدی با بیان تقویت بنیه دفاعی و آمادگی رزمی و دفاعی از آموزه‌ها و فرمان‌های قرآن کریم است به آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» اشاره و بیان کرد: خشونت در زمان تلاش انسان‌‌های شیطان‌صفت برای تسلط بر انسان‌ها و اموال، آبرو و ناموس آنها شکل می‌گیرد و برای دفع این خشونت و تجاوز و این حرص و تکبر باید آماده بوده و قدرت دفاعی داشت.

وی افزود: خدای متعال این قدرت را در انسان‌‌ها قرار داده تا بتوانند از حق خودشان دفاع کنند و مردم را به این امر کرده که خود را برای دفاع آماده کنند تا اگر وقتی آزادی بشر مورد تعرض قرار بگیرد؛ بتواند از این نعمت پاسداری کرده و در برابر زیاده خواهان ایستادگی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: اگر ملتی از این آمادگی غفلت کند؛ باید به خشونت تن دهد و این خشونت فقط تجاوز، غارت، کشتار، استعمار، سلطه و اشغال کشورشان نیست؛ بلکه زیاده‌خواهی حریصان و شیطان‌صفتان پایانی ندارد و حتی وقتی‌که بر یک کشور مسلط می‌شوند و آن را اشغال می‌کنند؛ برای تحقق آرزوهای پایان نیافتنی خودشان، ملت‌ها را دربند کرده و شکنجه می‌کنند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه زیاده خواهان پس از تسلط بر ملت‌ها، شکنجه‌گاه‌ها را راه می‌اندازند و خشونت و تجاوز را به‌صورت مستمر ادامه می‌دهند خاطرنشان کرد: در رژیم گذشته و در تجاوز به افغانستان و عراق و دیگر کشورها و اشغال آن، شاهد بودیم که آنها (زیاده خواهان استکباری) به اشغال راضی نبوده و بعد از اشغال نیز ملت‌های آنان را دربند کشیده و به شکنجه‌گاه‌ها بردند.

آمادگی دفاعی پیشگیری از خشونت و از تجاوز است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه این فلسفه دفاع و نیروی دفاعی و آمادگی رزمی است تا بتوانیم از آزادی و حقوق خودمان دفاع کنیم. تصریح کرد: آمادگی دفاعی پیش‌گیری از خشونت و از تجاوز است و تنها زمانی می‌توانیم از شر زیاده خواهان آسوده باشیم که آماده‌ دفاع از خود باشیم.

سردار نقدی با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم لزوم توسعه توان دفاعی و آمادگی رزمی تأکید کرد: امروز باید بدانیم اگر عده‌ای عنوان می‌کنند که این آمادگی هزینه و سختی دارد و نباید تن به این هزینه‌ها و سختی‌ها داد؛ خدای متعال پاسخ آنان را در قرآن می‌دهد که اگر در راه آمادگی دفاعی هزینه کرده، وقت گذاشته و تلاش می‌کنید؛ این هزینه‌ها با شما بازمی‌گردد و این را خدا وعده داده است که اگر هر هزینه‌ای برای آمادگی بالاتر دفاعی در مقابل متجاوزان صورت می‌گیرد؛ این‌ها را خدا برمی‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه این وعده الهی حتی در محاسبات علمی عادی هم قابل‌اندازه‌گیری است عنوان کرد: کشوری که قدرت دفاعی از خود نداشته باشد قدرت پولی و اقتصاد آن نیز ضعیف‌تر بوده و ناتوان‌تر و توسری‌خور خواهد بود و باید با دنباله‌روی دیگران باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امنیت امروز کشورمان در سایه این آمادگی‌های دفاعی است اظهار داشت: اگر امروز پیشرفت‌های شگرفی علمی در کشورمان رخ می‌دهد؛ ثمره آمادگی‌های دفاعی ماست ثمره بیدار بوده ملت ما در برابر توده‌های دشمن است.

وی افزود: اگر نیروی دفاعی نباشد؛ همه دستاوردهای یک ملت در همه عرصه‌های اقتصادی و صنعتی کشاورزی و علمی و دیگر عرصه‌ها در یک نیم روز از بین خواهد رفت و چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

آمادگی دفاعی ابزار حفظ اقتدار کشور است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه آمادگی ابزار حفظ اقتدار کشور در همه عرصه‌هاست خاطرنشان کرد: برخی افراد القا نکنند که هزینه‌های دفاعی و قدرت دفاعی هزینه کردن و وقت گذاشتن برای دفاع موجب تضعیف سایر عرصه‌ها می‌شود و اگر امروز نگاه کنید به عرصه پیشرفت‌های کشور می‌بینید که در همه عرصه‌ها پیشرفت‌هایی که ما داریم مدیون دفاع مقدس ماست.

سردار نقدی بیان کرد: اگر در صنعت حرفی برای گفتن داریم و به قله‌های برخی از رشته‌های صنعتی و فناوری در دنیا رسیده‌ایم این‌ها همه مدیون تجربه‌های گران‌سنگ دفاع مقدس است. پیشتازان این عرصه‌ها رزمندگان دفاع مقدس‌اند و تجربه‌هایی که از آن میدان‌ها آموخته‌اند را به این عرصه آورده‌اند.

وی یادآور شد: اگر امروز می‌توانیم سد بسازیم و پیچیده‌ترین سدهای دنیا را در کشورمان احداث کنیم و خودمان راه‌های خود را بسازیم و آن را توسعه دهیم و نیز خودمان روی پای خودمان ایستاده و نیروگاه‌های برق احداث کنیم؛ در شناسنامه متولیان این پیشرفت‌ها یک امر مشترک است و باوجود اینکه درجاهای مختلفی تحصیل‌کرده و با فرهنگ‌های مختلفی به بار آمده‌اند؛ اما شناسنامه حضور آنان در دفاع مقدس، در همه این افراد مشترک است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: این تجربه‌های گران‌سنگ دفاعی بود که در عرصه‌های علمی و عمرانی صنعتی و کشاورزی و اقتصادی به کمک آمده و این پیشرفت‌های چشمگیر را ایجاد کرده و کشور ما را به پیش برد و به قله‌ها رساند و امروز هم اگر می‌خواهیم بازهم فراتر رفته و به برتری دست پیدا کنیم باید قدرت دفاعی و آمادگی رزمی خودمان را حفظ کنیم و این وظیفه همه است.

سردار نقدی با اشاره به دشمنی‌های همیشگی استکبار علیه ملت همیشه بیدار ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مستکبران با طرح‌های گسترده و مختلف تلاش نکنند که این مسیر را خاموش کنند؛ چراکه ملت ما بیدار است.

تلاش دشمن برای استحاله فرهنگ ملت ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تلاش‌های نرم دشمن برای از بین بردن روحیه ایثارگری و دفاعی ملت ایران گفت: آنها حتی تلاش دارند که درس‌های آموزنده و عبرت‌انگیز دفاع مقدس را ما از کتاب‌های خود حذف کنیم و در این راه دارند تلاش و هزینه می‌کنند و سرمایه می‌گذارند و عوامل نفوذی خودشان را به کار می‌گیرند و بر این اساس ما نیز باید هوشیار باشیم.

سردار نقدی بیان کرد: آنها تلاش می‌کنند که بنیه دفاعی ما را به هر نحو ممکن تضعیف کنند؛ چراکه می‌دانند تا زمانی که بسیجیان در میدان بوده و تا زمانی که آمادگی رزمی در کیان این ملت هست و آحاد ملت توان دفاعی خود را به میدان می‌آورند؛ هیچ امیدی به پیروزی و سلطه بر ملت ما ندارند.

وی با بیان اینکه دشمنان ملت بزرگ ایران به دنبال تضعیف این توان هستند تصریح کرد: این جهاد بزرگی را که بسیجیان کشور و استان سمنان، امروز در قالب آموزش‌های نظامی و دفاعی و آمادگی‌های رزمی و تمرین‌های جدی برای توانمندسازی و بالا بردن قدرت دفاعی خود انجام می‌دهند؛ سدی در برابر این خواسته شوم آنهاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه افزایش توان دفاعی و نظامی تنها وظیفه امروز ما نیست بیان کرد: امروز، جبهه اصلی جبهه تهاجم فرهنگی و جبهه تهاجم اقتصادی است.

به گفته سردار نقدی، دشمن در تلاش است تا فرهنگ کشورمان و مردم ایران اسلامی را استحاله کرده و فرهنگ و روح جهاد را از میان ما برده و روح ایمان فتوت و جوانمردی حیا و عفت ملت ما را از ما سلب کند؛ چراکه این خصوصیات همان خصوصیات برجسته‌ای بود که شهید پرورانده و فهمیده پرورش داده است.

وی با اشاره به اینکه روحیه ایمان سرداران بزرگ کشورمان را پرورش داده است خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که از کجا سیلی خورده است. آنها می‌دانند که رزمنده سلحشور شکست‌ناپذیر از حسینیه‌ها شکل می‌گیرد. آنها می‌دانند که رزمنده‌های اسطوره‌ای دفاع مقدس ما پای مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درس می‌خواندند و گوشت و خون آنان با لبیک یا حسین(ع) و با فریاد یا حسین(ع) عجین شده بود که آن‌گونه در میدان‌ها بی‌باک سر را به خدا سپرده و از هیچ‌چیز نمی‌ترسیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: آنها می‌خواهند امام حسین (ع) و عزاداری‌ها را از ما بگیرند و برای آن برنامه‌ریزی کرده و توطئه می‌کنند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه چندین سال است که نه‌تنها دستگاه‌های فرهنگی و ماهواره‌ها و نه‌فقط دستگاه‌های سیاسی دشمن بلکه سازمان‌های ورزشی آنها نیز دست‌به‌کار شدند تا به نحوی برنامه‌های مذهبی ما را کم‌رنگ کرده و لوث کنند خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم که در شب‌های قدر، دهه محرم و روز تاسوعا و عاشورا مسابقات بین‌المللی برای ما می‌گذارند و ورزشکاران کشورمان را وادار می‌کنند که باید در این شب‌ها به میدان بیایند و این برنامه‌هایی است که دشمن تدارک دیده است؛ اما آنها کور خوانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جبهه‌های نظامی و جنگی، ملت مقاوم ما این جواب آنها را سلحشورانه داده و بر دهان آنان زده و آنها را مفتضحانه در آن عرصه به‌جای خودشان نشاند بیان کرد: امروز نیز ملت بزرگ ایران، همان‌گونه در عرصه دفاع از حیثیت فرهنگی خودمان و از اصالت‌ها و ارزش‌های معنوی و دفاع از حیثیت ملی‌مان پای‌کار هستند و در میدان حضور دارند و خواهند داشت.

حلقه‌های صالحین بسیج نماد ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حلقه‌های صالحین بسیج، نماد مقاومت و ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی است بیان کرد: تربیت انسان‌های فداکار در همین حلقه‌ها شکل می‌گیرد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی بسیج و تلاش‌هایی که در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهند؛ نماد ایستادگی در عرصه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن است عنوان کرد: بسیجیان سلحشور ایران اسلامی همان‌گونه که در دفاع مقدس عظمت آفریده و حماسه‌های ماندگار تاریخی آفریدند که برای ابد خواهد ماند در این عرصه نیز پیروز خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه کمبود عدد و امکانات کشورمان در برابر حجم وسیع امکانات دشمن چیزی است که ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس تجربه کرده است گفت: این موضوع نمی‌تواند در موازنه قوا اثرگذار باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در دفاع مقدس ملت ایران یک ملت تنها در برابر همه ابرقدرت‌ها و همه قدرت‌های دنیا بود و حادثه‌ای که در دفاع مقدس اتفاق افتاد در طول تاریخ بشریت اتفاق نیفتاده است.

سردار نقدی اضافه کرد: در دفاع مقدس همه قدرت‌های جهان در یک‌طرف بوده و ملت غریب و تنهای ایران در یک‌طرف قرار داشت و ما پیروز شدیم و ننگ، سیاهی و خفت برای آنان باقی ماند و در این عرصه (جنگ فرهنگی و اقتصادی) هم اگر آنان عددهای ماهواره‌ای بی‌شمار دارند و امکانات وسیع اقتصادی و سازمان‌های بین‌المللی را برای مهار کردن ملت ما دارند و اگر ابزار زیادی را در اختیاردارند باید بدانند که نتیجه این امکانات و عِده و عُده پیروزی برای آنها نیست.

وی بیان کرد: اخلاص ملت ما و پایبندی آنان به ارزش‌ها و وفاداری آنان به ولایت و راه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و اسلام ناب محمدی ملت آنان را پیروز خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز پرچم اسلام ناب در یمن و شمال آفریقا و نیز ساحل مدیترانه و در کوه‌های هیمالیا و بلندی‌های کشمیر برافراشته شده است عنوان کرد: امروز شرق و غرب عالم پر از فضای اسلام ناب است و این پیشروی‌ها روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه این گسترش اسلام ناب در دنیا، تنها یک شرط دارد و آن این است که ایران اسلامی مقتدر سرافراز به‌ عنوان کانون این پیروزی‌ها مقاومت خود را ادامه داده و در برابر دشمن تسلیم نشود تصریح کرد: این رمز پیروزی‌هایی است که ادامه خواهد یافت و ما مصمم هستیم که این پیروزی‌ها را تا رسیدن به هدف نهایی ادامه دهیم.

وی گفت: ما مصمم هستیم که پرچم «لا اله الا الله و محمد رسول‌الله» را در همه گیتی برافرازیم و باید دانست که نسل امروز کشور ما قطعاً به قدس قدم می‌گذارد و زیارت قدس شریف و نماز گزاردن در قدمگاه رسول اعظم(ص) جزو برنامه‌های زیارتی ملت ما در کنار زیارت عتبات عالیات خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه همه ما آزادی مکه از چنگال جنایتکاران صهیونیست را خواهیم دید و دوباره در آنجا نماز خواهیم گزارد و حج به‌جا می‌آوریم بیان کرد: این‌ها وعده‌های الهی است و با ایستادگی ملت بزرگ ایران و بسیجیان سلحشور تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با ابلاغ پیام مقام معظم رهبری به همه رزمندگان استان سمنان هفته دفاع مقدس را به آنان تبریک گفت و افزود: حضور شهدا و وجود آنان انگیزه‌های ما را در ادامه راه آنان افزایش داده است.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.