دوشنبه 17 خرداد 1395 | 07:47
ماه پربرکت از راه رسید/ فرصت‌ها را از دست ندهید
ماه پربرکت از راه رسید/ فرصت‌ها را از دست ندهید

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همه ما مسلمانان این روزها در انتظار ماهی هستیم که از آن به‌عنوان ماه مهمانی خدا یاد می‌شود و شور و اشتیاق در حدی است که سر از پا نمی‌شناسیم.

ماه مبارک رمضان، ماه پر از خیر و برکت است و این موضوع برای تمامی مسلمانان به‌ویژه خانم‌ها قابل لمس و مشهود است؛ چراکه از نزدیک برای‌شان قابل درک است.

عده‎ زیادی از مردم در تکاپوی خرید کالای پرتقاضای این ایام هستند که برخی اقلام در این ماه بیشتر مورد نیاز مردم است که برخی افراد با سوءاستفاده از این موضوع و اینکه مورد احتیاج بوده می‌دانند با هر قیمتی به فروش برسانند مردم خریداری می‌کنند به همین منظور در این ایام طرح نظارتی برای دسترسی بهتر و مطلوب روزه‌داران به اقلام مصرفی در دستور کار قرار دارد.

این روزها شاهد افزایش استفاده افراد از فضای مجازی هستیم که می‌توان از این فضا برای ترویج فرهنگ روزه‌داری بهره بگیریم؛ چرا که شاهد این هستیم برخی افراد به‌راحتی این موضوع را عنوان می‌کنند که نمی‌توانند روزه بگیرند درحالی‌که بیماری خاصی ندارند؛ لذا نیاز است فرهنگ روزه‌داری بیش از پیش در میان افراد جامعه ترویج شود.

* ماه رمضان؛ فرصتی ارزشمند برای صله ارحام

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: ماه بابرکت رمضان، ماه نزول قرآن، ضیافت‌الله و ماه میهمانی خداوند است و خدای رحمان اهل ایمان را به روزه‌داری در این ماه تأکید فرموده است.

آیت‌الله علی معلمی با بیان اینکه مخاطب فرمان روزه‌داری مؤمنان هستند، به این معنا که روزه گرفتن کار هر کسی نیست، اضافه کرد: روزه گرفتن مستلزم قدرتی ایمان و صبر و استقامت برای اتصال فرمان خداوند بوده که اگر این اتفاق بیفتد برای فرد روزه‌دار بسیار بابرکت است.

وی با اشاره به اینکه رحمت الهی در این ماه بر اهل ایمان نازل شده و مغفرت و آمرزش به درگاه الهی به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: این ماه مبارک فرصت ارزشمندی برای صله ارحام، رعایت حال نیازمندان و فقرا است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه امروزه در فضای زندگی تغییر جدیدی با عنوان فضای مجازی وارد شده که در واقع یک فضای حقیقی است، اظهار کرد: عالم برزخ دنیایی شبیه فضای مجازی است و در آن عرصه، انسان نتیجه اعمال خود را دریافت می‌کند.

معلمی گفت: امیدواریم خدای رحمان توفیق دهد همه اهل ایمان حرمت ماه مبارک رمضان را نگهدارند و از این فرصت ارزشمند بهره کافی ببرند.

* آغاز طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در مازندران

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: نظارت و بازرسی بر مراکز توزیع و عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی همانند سنوات گذشته قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در دستور کار اصناف قرار دارد.

عباس رمدانی اضافه کرد: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی مازندران نسبت به بحث نظارت و بازرسی اقلام پرتقاضای این ایام صورت می‌گیرد.

* برگزاری 30 شب، 30 محفل قرآنی با یاد و خاطره شهدای حرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با فارس به اعزام یک‌هزار و 800 مبلغ و مبلغه به مساجد سطح استان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه 30 شب 30 محفل قرآنی با یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در کانون‌های قرآنی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان بیان کرد: همچنین 736 مراکز و مؤسسات قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در سطح مازندران فعال می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی سفره افطاری در تمامی مؤسسات قرآنی مازندران، اضافه کرد: برنامه حمایت از مساجدی که دهه پایانی ماه مبارک رمضان مراسم اعتکاف برگزار می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه بیش از 50 برنامه محوری قبل از ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد، افزود: در این ایام افطاری ساده مورد تأکید قرار دارد و محتوای اقتصاد مقاومتی براساس فرمایش مقام معظم رهبری از جمله بحث اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید داخلی، تقویت بحث اشتغال‌زایی و بهره‌وری مورد تأکید قرار دارد.

* پیش‌بینی اقلام پرمصرف ماه رمضان برای توزیع در سطح مازندران

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در سراسر استان، اظهار کرد: امسال همانند سال‌های گذشته به‌منظور آماده‌سازی بستر مناسب برای شهروندان، مصرف‌کنندگان و روزه‌داران مازندران دولت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت اقدامات مناسبی را برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کرد.

حسین اصغرزاده ادامه داد: در این زمینه بحث تأمین اقلام و مایحتاج مهم و ضروری از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و شکر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.

وی بیان کرد: همچنین مقادیر قابل توجهی گوشت قرمز با قیمت 15هزار و 500 تومان، گوشت مرغ منجمد 5هزار و 100 تومان و شکر 2هزار و 500 تومان برای توزیع در مازندران پیش‌بینی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: مباحث مربوط به حبوبات و خرما در صورت لزوم از سوی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی مازندران درنظر گرفته شده است.

اصغرزاده افزود: در کنار اقدامات تأمینی، موضوع نظارت از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف بر واحدهای عرضه‌کننده بر کالاهای پرتقاضای مردم را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان مازندران در صورت مشاهده تخلف و شکایت می‌توانند مراتب را از طریق سامانه تلفن 124 به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

* برخورد جدی با متخلفان طرح ضیافت

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در گفت‌وگو با فارس به آغاز طرح ضیافت از روز سه‌شنبه 18 خرداد ماه امسال در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این طرح اکیپ‌های ویژه با حضور بازرسان سازمان‌های مرتبط به‌صورت سرزده از تمامی اصناف سطح استان بازدید می‌کنند.

مهدی عباسی با اشاره به اینکه طرح ضیافت به مدت یک ماه در سطح مازندران فعال است، افزود: در این زمینه نظارت و بازرسی از مراکز عرضه کالاهای پرتقاضای این ایام ازجمله شکر، خرما، زولبیا و بامیه، برنج، روغن، لبنیات و مرغ به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفاتی ازجمله گران‌فروشی، کم‌فروشی و مواردی از این قبیل به بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت اطلاع داده و یا به تعزیرات حکومتی استان مراجعه کنند.

به گزارش فارس، امیدواریم همه مؤمنان بتوانند از برکات و فضایل این ماه مبارک بهره کافی و وافی را ببرند؛ چرا که مغفرت الهی در این ماه به نتیجه می‌رسد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.