دوشنبه 11 بهمن 1395 | 11:53
ترسیم نقشه راه بسیج از منظر امام خامنه ای
ترسیم نقشه راه بسیج از منظر امام خامنه ای

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" دکتر هادی ثروتی در یاداشتی با نام " ترسیم نقشه راه بسیج از منظر امام خامنه ای " نوشت : در ایام اخیر جلسه ای در محضر مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظ الله)  با حضور بسیجیان برگزار شد که در آن جلسه ایشان  به بیان رهنمودهای مهم و اساسی در خصوص پدیده هایی از جمله بسیج پرداختند.

ایشان ضمن اشاره به پدیده هایی چند در دوران اخیر انقلاب اسلامی؛ نقطه تمرکز خود را به جمع حاضر یعنی بسیجیان عزیز قرار دادند و با اشاراتی به اسلام این دین محکم الهی و دیگر  پدیده های رخداده در طول تاریخ اسلام و ادیان؛  اشاره می کند که اگر تقوای شخصی و الهی برقرار باشد و تقوای اجتماعی ایجاد و برقرار گردد قطعا دست خداوند متعال بالای سر موحدان و مومنان و متدیان و انقلابیون خواهد بود.

در طول دوران انقلاب و بروز پدیده الهی بسیج، مسیری نورانی ایجاد شده که رشته اعتصام و اتکال به خداوند متعال بوده و در صورت تداوم این حرکت و پدیده محکم الهی، خداوند متعال دست عنایت خود را بر آن مستدام خواهد داشت. ذکر این نکته لازم است که این حرکت الهی و انقلابی از جوانب مختلف تهدید میشودو اماکن نفوذ و استحاله و تغییر در این روند وجود دارد. مراقبت از این شجره طیبه لازم و ضروری است.

حضرت امام خامنه ای جهت تبیین و تدوین  حرکت این شجره طیبه، اعتقاد دارند که هیئت های اندیشه ورز این مجموعه مقدس باید ترسیم راهبرد نمایند و در سطوح مختلف، مسیر حرکت آینده را مشخص نمایند.

اعتقاد مقام معظم رهبری آن است که این شجره طیبه توانایی آن را دارد تا در تداوم حرکت انقلاب و در کمک به قوه اجرایی نظام و اجتناب از خطا و انحراف از مسیر درست به این قوه مساعدت نماید.

 این عرصه های اصولی  و اساسی خدمت می تواند در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی( خاصه اقتصاد مقاومتی و اجرای آن ) و عرصه های خدمت رسانی اعم از عمرانی کشاورزی و... باشد

در یک کلام امام خامنه ای رهنمود می دهد بسیج در جایگاهی مناسب میتواند به عنوان نیرویی اثر گذار و دستگاهی مسئول و ایفا کننده نقش بین مردم و حکومت در جهت دهی ها و هدف گذاریهای اساسی و در مسیر  پیشرفت نظام نقش و تاثیر داشته باشد بدون آنکه نیروی رقیب برای قوه مجریه محسوب شود. بر مسئولین سپاه و بسیج است که در این راه با تشکیل کارگروه های ویژه ، اقدام لازم را جهت اجرایی کردن و تحقق این رهنمود امام المسلمین اقدامات لازم را مبذول دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.