چهارشنبه 4 مرداد 1391 | 11:48
تشکیل سپاه
نهاد مقدس سپاه پاسداران دوم ارديبهشت 58 به دست مبارك حضرت امام (ره) غرص شد و هدف از تاسيس آن از نظر امام خميني(ره) به عنوان بزرگترين ...............

نهاد مقدس سپاه پاسداران دوم ارديبهشت 58 به دست مبارك حضرت امام (ره) غرص شد و هدف از تاسيس آن از نظر امام خميني(ره) به عنوان بزرگترين سنگرهاي دفاع از ارزشهاي الهي نظام جمهوري اسلامي شمرده شد.
در اين زمينه بنيانگذار نظام جمهوري اسلاميحضرت امام(ره) مي فرمايند: نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به حق ازبزرگترين سنگرهاي دفاع از ارزشهاي الهي نظام ما بوده و خواهد بود. حضرت امام (ره) هميشه رضايت خودشان را از سپاه پاسداران اعلام مي فرمودند تا جائيكه كشور عزيز مارا از بركت سپاه مي دانستند و در اين زمينه مي فرمودند: من از سپاه راضي هستم و به هيچ وجه نظرم از شما بر نمي گردد.
در جاي ديگر فرمودند من سپاه پاسداران را بسيار عزيز و گرامي مي دارم، چشم من به شماست شما هيچ سابقه اي جز سابقه اسلامي نداريد.
در جاي ديگر فرمودند اي كاش من هم يك پاسدار بودم. اگر سپاه نبود كشور هم نبود.
حضرت امام (ره) روز سوم شعبان المعظم سالروز ولادت بزرگ پاسدار قرآن كريم و اسلام عزيز حضرت سيدالشهدا ابا عبدالله الحسين(ع) را روز پاسدار ناميدند تا همه پاسداران انقلاب اسلامي به امام حسين(ع) اقتدا كنند و با تمام وجود از اسلام وانقلاب اسلامي دفاع كنند و در اين زمينه مي فرمايند: روز مبارك سوم شعبان المعظم راكه روز طليعه پاسدار و پاسداري از مكتب مترقي اسلام است به عموم هم ميهنان به خصوصپاسداران انقلاب اسلامي تبريك عرض مي كنم و به حق بايد اين روز معظم را روز پاسداربناميم.
هان اي پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامي قرآن كريم و اسلام عزيز وامام امت اقتدا نموده، حق پاسداري از انقلاب اسلامي را بخوبي ادا كنيد و از اينمنصب بزرگ كه منصب انبياي عظام و اولياي خداوند تعالي است بخوبي حفاظتكنيد.
توقع حضرت امام (ره) از سپاه پاسداران اين بود كه سپاه مظهر كامل سربازاسلام باشند چنانكه حضرت امام(ره) در حكم انتصاب يكي از فرماندهان سپاه اينگونهنوشته اند: لازم به تذكر است كه بيش از پيش بايد به اخلاق اسلامي سپاه توجه شود تاسپاه از هر جهت مظهر كامل سرباز اسلام باشد.
از جمله توقعات حضرت امام (ره) ازپاسداران عزيز، اطاعت از فرماندهان خود مراعات نظم و انضباط مراعات هماهنگي با سايرقواي نظامي و انتظامي و همينطور مقابله با توطئه هاي گوناگون دشمنان قسمخورده.
حضرت امام (ره) در این زمینه می فرمایند: از هواهاي نفساني كه ميراثشيطان است بر حزر باشيد و توطئه دشمنان كشور اسلام را که ايجاد ياس و سستي است درنطفه خفه كنيم و اي پاسداران عزيز به هوش باشيد كه دشمن در كمين است و طرفدارانشيطان بزرگ و رژيم غاصب، دست اندر كار توطئه هستند.
در جاي ديگر مي فرمايند: لازم است از فرماندهان خود اطاعت كنيد كه عدم مراعات انضباط سربازي و پاسداري موجبتضعيف قواي مسلح است و در جاي ديگر حضرت امام (ره) مي فرمايند: مراعات هماهنگي باساير قواي نظامي و انتظامي و ارگانهاي دولتي از وظايف حتمي شما پاسداران محترم وساير قواي مسلح است.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.