دوشنبه 22 آبان 1391 | 22:23
بيانات در ديدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان
بيانات در ديدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

 

 

1391/08/10

دیدار جمعی از دانش‌آموزان با رهبر انقلاب

حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان ، در سخنان مهمی با تبيين مراحل مختلف مبارزه كلان و شصت ساله ملت ايران با دولت مستكبر آمريكا و شكست های سلسله وار و تنزل جايگاه سياسی، اقتصادی، نظامی و اصول فكری آمريكا در مقابل پيشرفتهای شگرف مادی و معنوی نظام اسلامی، درس های بزرگ اين مبارزه ادامه دار را حفظ ايستادگی و‌ بصيرت، ‌توكل بر خدا، كار و تلاش بی وقفه، و وحدت ميان مسئولان دانستند و تأكيد كردند: مسئولان بويژه سران سه قوه بايد با وظيفه شناسی و درك شرايط حساس كنونی، از هرگونه كشاندن اختلافها به ميان مردم خودداری كنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر كسی كه بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده كند، قطعاً به كشور خيانت كرده است.
رهبر انقلاب اسلامی در اين ديدار كه در آستانه سيزده آبان، "روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی" برگزار شد، ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت امام هادی(ع) و همچنين عيد سعيد غدير خم، سه حادثه تاريخی روز سيزدهم آبان را مظهر ايستادگی و چهره مصمم ملت ايران برای رسيدن به هدفهای والا خواندند و افزودند: در هر يك از حوادث تاريخی اين روز يعنی تبعيد امام خمينی(ره) در سال 1343، كشتار دانش آموزان بوسيله مزدوران رژيم پهلوی در سال 1357، و تسخير لانه جاسوسی در سال 1358، يك طرف قضايا، ملت ايران و امام بزرگوار هستند و در طرف ديگر دولت مستكبر آمريكا قرار داد و اين، نشان دهنده وجود مبارزه ميان ملت ايران و دولت آمريكا است.
حضرت آيت الله خامنه ای، فهم صحيح از زمان آغاز مبارزه و مراحل مختلف آن و همچنين نتيجه مبارزه را مهم ارزيابی و خاطر نشان كردند: اين مبارزه از سال 1332 و از زمان كودتای آمريكايی 28 مرداد آغاز شد.
ايشان با اشاره به نقش مستقيم آمريكا در راه اندازی كودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت دكتر مصدق، افزودند: آمريكاييها در اين ماجرا، برای منافع استكباری خود دولت مصدق را كه با آنها خصومتی نداشت و حتی به آنها اعتماد كرده بود، در طرحی مشترك با انگليسی ها سرنگون و رژيم محمدرضا پهلوی را بر كشور مسلط كردند.
رهبر انقلاب اسلامی حادثه قيام 15 خرداد سال 1342 را نتيجه ده سال فشار و اختناق حكومت مورد حمايت آمريكا دانستند و افزودند: در نهايت، آمريكايی ها وارد ماجرا شدند و حكومت با هدايت آنها، امام خمينی(ره) را در سال 1343 تبعيد كرد و به ظاهر توانست ملت ايران را مغلوب كند اما اين غلبه واقعی نبود.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به اختناق كم سابقه حاكم بر كشور از سال 1343 به بعد و يكه تازی آمريكا در غارت و چپاول ثروت ملت ايران، تأكيد كردند: سرانجام حركت عظيم ملت ايران به رهبری امام خمينی(ره) آغاز شد و ملت ايران توانست با ايستادگی و فداكاری و گذشت از جان، ‌انقلاب اسلامی را در سال 1357 به پيروزی برساند و حكومت متكی به آمريكا را سرنگون كند.
ايشان تشكيل نظام اسلامی بعد از 25 سال مبارزه را، پيروزی ملت ايران در مرحله اول مبارزه با آمريكا خواندند و افزودند: آمريكاييها از همان ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی، شروع به معارضه و اخلال در كارها كردند كه مركز همه اين توطئه ها، سفارت سابق آمريكا در تهران يا همان لانه جاسوسی بود.
رهبر انقلاب اسلامی اقدام دانشجويان بعنوان زبده ترين قشر مبارز ملت ايران، در تسخير لانه جاسوسی در سيزدهم آبان سال 1358 را شكستی ديگر برای آمريكا ارزيابی و خاطر نشان كردند: سلسله شكست های آمريكا از آن زمان تا به امروز همچنان ادامه پيدا كرده است.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به تلاشها و توطئه های گوناگون آمريكا در 34 سال گذشته، برای جبران شكست بزرگ خود در سال 1357، تأكيد كردند: علت اين توطئه های ادامه دار، اين است كه شكست آمريكا در سال 1357،‌ فقط شكست از ملت ايران نبود بلكه شكست آمريكا در منطقه بود و آنچه كه امروز در شمال آفريقا و منطقه بزرگ عربی در حال جريان است و همچنين نفرت روزافزون ملتها از آمريكا، نتيجه همان شكست است.
ايشان بعد از تبيين مراحل مختلف مبارزه ملت ايران با دولت استكباری آمريكا، به موضوع نتيجه اين مبارزه اشاره كردند و افزودند: اينكه در اين مبارزه شصت ساله چه كسی پيروز ميدان بود بسيار مهم است زيرا اگر يك ملت با ايمان و مصمم و متوكل بر خداوند پيروز اين مبارزه باشد قطعاً برای همه ملتها اصل و الگو خواهد بود و فلسفه جديدی برای تاريخ مبتنی بر اصول اسلامی بوجود خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامی، ملت ايران را پيروز ميدان مبارزه با دولت آمريكا خواندند و به بيان دلايل اين پيروزی پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه ای در بيان دلايل پيروزی ملت ايران در مبارزه با دولت مستكبر آمريكا، به موقعيت و جايگاه نظام اسلامی اشاره كردند و افزودند: اولين دليل اين است كه انقلاب اسلامی ايران در اين 34 سال، نه تنها از بين نرفت بلكه قوی تر، مستحكم تر، با عظمت تر و پُر فروغ تر شده است.
ايشان تأكيد كردند: از جمله نشانه های استحكام و قوت نظام اسلامی و زنده بودن انقلاب،‌ نسل جوانی است كه حوادث انقلاب، دوران دفاع مقدس و امام بزرگوار را نديده است اما با همان انگيزه و عزم و ايمان نسل جوانی كه انقلاب را بوجود آورد، در صحنه های مختلف كار و تلاش و علم و فناوری حضور دارد.
رهبر انقلاب اسلامی عظمت روزافزون ملت ايران و شخصيت امام خمينی(ره) در ميان ملتها و شناخته شدن ملت ايران در دنيا بعنوان ملتی پولادين، مقاوم و بصير را از ديگر نشانه های استحكام نظام اسلامی خواندند و خاطر نشان كردند: از ديگر نشانه ها، پيشرفتهای علمی و سازندگی، بصيرت همگانی و رشد آگاهی و تأثير گذاری و ديدگاههای نو ملت ايران در مسائل منطقه و دنيا است.
حضرت آيت الله خامنه ای پيشرفتهای معنوی در كنار پيشرفتهای مادی را از ديگر نشانه های زنده بودن انقلاب اسلامی برشمردند و با اشاره به حضور گسترده مردم بويژه جوانان در عرصه های معنوی، همچون دعای عرفه، مراسم اعتكاف، شبهای قدر و عزاداريهای ماه محرم افزودند: شكل گيری يكی از بهترين مردم سالاری ها در ايران و مشاركتهای عمومی در انتخابات ها از ديگر نشانه های پيشرفت همه جانبه ملت ايران در 34 سال گذشته است.
ايشان تاكيد كردند: اين، همان انقلابی است كه آمريكاييها وعده شكست و نابودی چند ماهه آن را می دادند اما اكنون دارای چنين جايگاه ممتازی در منطقه و جهان است.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به بيان دلايل اثبات كننده پيروزی ملت ايران،‌ با نگاه به جايگاه آمريكا پرداختند و تأكيد كردند: هيچ كسی شك ندارد كه آمريكا در سی سال گذشته بيش از سی رتبه از نظر اقتدار و وجاهت جهانی سقوط كرده است و حتی خود آمريكاييها نيز به اين واقعيت، اقرار می كنند.
حضرت آيت الله خامنه ای با تأكيد بر اين كه امروز هيچ دولتی به اندازه آمريكا، در جهان منفور نيست افزودند: اگر دولتهای منطقه و دولتهای كشورهای ديگر جرأت كنند و يك روز بعنوان روز نفرت از آمريكا تعيين شود،‌ بزرگترين راهپيمايی تاريخ در دنيا برگزار خواهد شد.
ايشان با تأكيد بر اين كه علاوه بر از بين رفتن وجهه آمريكا، اصول و ارزشهای آمريكا نيز سقوط كرده است، گفتند: يكی از ارزشهای مورد ادعای دولت آمريكا، مبارزه با تروريسم است اما اين اصل اكنون بجايی رسيده است كه دولت آمريكا با تروريست ها هم پيمان می شود و حتی گروه تروريستی منافقين را مورد حمايت خود قرار می دهد و از ليست به اصطلاح سياه خارج می كند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای حمايت از دموكراسی، افزودند: با وجود اين ادعا حمايت همه جانبه دولت آمريكا از مستبدترين و ديكتاتور ترين حكام منطقه و دنيا بر كسی پوشيده نيست.
حضرت آيت الله خامنه ای خاطر نشان كردند: يكی ديگر از اصول مورد ادعای آنها، حمايت از حقوق بشر است در حاليكه بدترين اقدامات ضد حقوق بشری با حمايت آمريكا انجام ميشود و صهيونيستهايی كه شصت سال به طور علنی، حقوق ملت مظلوم فلسطين را پايمال كرده اند، مورد حمايت كامل دولت آمريكا هستند.
ايشان، مقابله دولت آمريكا با حركتهای آزادی خواهانه،‌ اصلاح طلبانه و انقلابی ملتها را مغاير با ادعای حمايت از ملتها خواندند و خاطر نشان كردند: آمريكا ادعا ميكند كه ثروتمندترين ملت و دولت دنيا است اما زمامداران آمريكا، وضعيت ملت اين كشورِ دارای منابع گسترده طبيعی و انسانی را به جايی رسانده اند كه امروز مقروض ترين ملت دنيا، ملت آمريكا است.
رهبر انقلاب اسلامی تعداد بالای زندانيان آمريكا در مقايسه با جمعيت اين كشور و رتبه اول در دنيا را بر خلاف ادعای طرفداری از آزادی دانستند و افزودند: يكی ديگر از ادعاهای دولت آمريكا، سرافرازی ملت اين كشور است در حاليكه ملتِ خود را به ذلت كشانده اند و با گمراه كردن آنان اجازه نمی دهند از حقايق مطلع شوند.
حضرت آيت الله خامنه ای تأكيد كردند: جنبش 99 درصدی در آمريكا در شرايطی شكل گرفته است كه مردم آمريكا از بسياری از حقايق مطلع نيستند و اگر دولت آمريكا اجازه اطلاع از حقايق را بدهد، اين جنبش قطعاً بسيار فراگيرتر خواهد شد.
ايشان يكی ديگر از پَست رفت های دولت آمريكا از ارزشها و اصول مورد ادعای خود را، تسليم محض بودن در برابر صهيونيست ها دانستند و افزودند: چه ننگی از اين بالاتر كه نامزدهای انتخابات رياست جمهوری آمريكا،‌ در مناظره های خود برای اثبات ارادت به صهيونيست ها، با يكديگر مسابقه می گذارند و دولتهای آمريكا عملاً ملت خود را اسير صهيونيست ها كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامی نتيجه اين سقوط ها را كاهش روزافزون نفوذ و قدرت آمريكا و شكست های پی در پی در جنگ ها و حوادث مهم منطقه خواندند و تأكيد كردند: تمام اين واقعيات نشانگر اين است كه دولت مستكبر، متكبر و خود بزرگ بين آمريكا در اين مبارزه طولانی، در برابر ملتِ مصمم، سرافراز و مقتدر ايران شكست خورده است.
حضرت آيت الله خامنه ای، درك دلايل اين پيروزی در 34 سال گذشته و حفظ لوازم آن در ادامه مبارزه را بسيار با اهميت ارزيابی و تأكيد كردند: هنگامی كه يك ملت مصمم و با عزم و اراده، در مقابل حريفی كه نسبت به او توانايی های ظاهری علمی، رسانه ای و مالی كمتری دارد، مقاومت و به خدا توكل می كند و از جان و مال و آبرو نيز دريغ نمی كند قطعاً در سخت ترين و بزرگ ترين مبارزه ها پيروز خواهد شد.
ايشان چالش ملت ايران با آمريكا را ادامه دار و در عين حال موجب آبديده تر شدن ملت دانستند و افزودند: در اين چالش، همواره بايد مراقب طرف مقابل بود و لحظه ای از او غفلت نكرد زيرا اگر دچار راحت طلبی و غفلت شويم شكست ميخوريم.
رهبر انقلاب اسلامی يكی از ضروريات اين مبارزه بزرگ را ايستادگی و توكل بر خدا برشمردند و خاطر نشان كردند از جمله لوازم اين مبارزه، تلاش و حركت همه جانبه برای پيشرفت كشور در عرصه های علمی، سازندگی، اداری و تجاری است كه زمينه ساز شكوفايی و پيروزی می شود.
حضرت آيت الله خامنه ای اتحاد و وحدت را نيز بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: يكی از موارد مضرّ، اختلاف ميان مسئولان و بدتر از آن كشاندن اختلاف به ميان مردم است.
ايشان افزودند: من به مسئولان و رؤسای قوا هشدار ميدهم كه مراقب باشند و اختلافات را به ميان مردم نكشانند.
حضرت آيت الله خامنه ای با تأكيد بر اينكه رهبری از رؤسای قوا حمايت كرده و حمايت خواهد كرد، خاطر نشان كردند: نامه نگاريهای اخير و مطالب آن به هيچ وجه موضوع مهمی نيست اما اين اختلاف نظرها نبايد به ميان مردم كشانده و دست مايه ای برای جنجال و هياهوی رسانه های بيگانه و دشمنان شود.
ايشان تأكيد كردند: همه بايد متوجه مسئوليت خود و شرايط حساس كنونی باشند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به عصبانيت دشمن از حوادث منطقه و پيشرفتهای علمی و تأثيرگذاری ملت ايران افزودند: يكی از روشهای موذيانه و موريانه وار دشمن در اين شرايط، ايجاد اختلاف از راههای نفوذ است كه همه بايد مراقب باشند و اختلاف ها را به حداقل برسانند.
حضرت آيت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: اختلاف نظر طبيعی است اما اين اختلاف نظر نبايد به اختلاف در عمل و گريبانگيری و مچ گيری در مقابل مردم، تبديل شود.
ايشان تأكيد كردند: از امروز تا روز انتخابات، هركسی كه بخواهد اختلاف ها را به ميان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند،‌ قطعاً به كشور خيانت كرده است.
رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان كشور را زحمت كش و دلسوز خواندند و خاطر نشان كردند: مسئولان بدنبال كار و تلاش هستند كه برخی اوقات غفلت هايی هم انجام می گيرد اما اميدوارم خداوند بر اساس نيت هايی كه بدنبال خدمت به مردم هستند، ملت ايران را در همه ميدانها موافق كند كه قطعاً هم اينگونه خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه ای در بخش ديگری از سخنان خود غدير خم را حادثه ای اصولی خواندند كه نشان دهنده توجه اسلام به امامت و ولايت بعنوان مهمترين ركن تشكيل نظام اسلامی است.
ايشان تأكيد كردند: اگر مضمون واقعی حادثه غدير، بدرستی تبيين شود، اين موضوع می تواند وحدت آفرين باشد.   پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.