سه شنبه 23 آبان 1391 | 20:16
تاکید بر تقویت بسیج به دلیل نقش بارز آن در مقابله با تهدیدات دشمنان
تاکید بر تقویت بسیج به دلیل نقش بارز آن در مقابله با تهدیدات دشمنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سفر یک روزه خود به قم که به مناسبت هفته بسیج و به منظور شرکت در چندین برنامه صورت گرفت، با مراجع تقلید و نیز برخی از علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

* سازش ناپذیری با دشمنان از ویژگی‌های بارز بسیج است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای ورود خود به قم به دیدار حضرت آیت‌الله شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید رفت.

وی در این دیدار با اشاره به ویژگی ولایت‌مداری و سازش ناپذیری بسیجیان، گفت: عبارت قرآنی بسیج، «حزب الله» است و در قرآن کریم دو خصوصیت حزب‌الله و مومنین، ولایتمداری و اطاعت از مکتب اهل بیت علیهم السلام و سازش ناپذیری با دشمنان بیان شده که این دو از ویژگی‌های بارز بسیج است.

نقدی به جانفشانی و فداکاری بسیجیان در دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: این فداکاری همواره در طول انقلاب اسلامی وجود داشته و دانشجوی بسیجی شهید حامد بَزّی و دانش آموز بسیجی شهید مصطفی آسوده که در حادثه اخیر تروریستی چابهار به شهادت رسیدند، آخرین شهدای بسیج هستند.

وی فعالیت‌های بسیجیان را غیرقابل احصاء دانست و تصریح کرد: محافل متعدد انس با قرآن، یادواره‌های شهدا، هیئت‌های رزمندگان اسلام، راهیان نور و انتشار محصولات گوناگون فرهنگی بویژه در حوزه کتاب تنها بخشی از فعالیت‌های فرهنگی بسیج است.

نقدی به حلقه‌های تربیتی بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: این حلقه‌ها با راهنمایی مقام معظم ولایت شکل گرفته و متولیان اصلی آن روحانیون عزیز هستند که در هر حلقه نوجوانان و جوانان و سایر اقشار مردمی در دایره فعالیت‌های تربیتی بسیج قرار می‌گیرند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برنامه‌های حلقه‌های صالحین گفت: انس با قرآن کریم، آشنایی با احکام شرعی و احادیث و توجه به سیره شهدا از جمله کارهای حلقه‌ها بوده و محور اصلی آن مرور فرمایشات ولایت می‌باشد که کارهای جنبی همچون سرکشی به محرومین، نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و برنامه‌های تفریحی ورزشی از دیگر فعالیت‌های حلقه‌های صالحین است.

وی به آغاز هفته بسیج و برنامه های این هفته اشاره کرد و ادامه داد: دیدار با مراجع عظام و علمای گرانقدر، سنت حسنه‌ای است که به عنوان نخستین برنامه هفته بسیج در هر سال برگزار می‌گردد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی بسیج و اهدای نسخه هایی از تولیدات فرهنگی بسیج به آیت‌الله شبیری زنجانی، بیان کرد: بسیج در ارتباط با روحانیت بی نظیر بوده و هیچ دستگاه، سازمان یا تشکیلاتی در کشور این ارتباط گسترده و عمیق را با روحانیت ندارد.

* دیدار با آیت‌الله ممدوحی

سردا نقدی در ادامه سفر خود به قم به دیدار آیت‌الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری رفت.

آیت‌الله حسن ممدوحی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین و اعضای ستاد هفته بسیج اظهار داشت: شجره طیبه صالحین در سه بخش بصیرتی، معرفتی و تبلیغی فعالیت می‌کند، هر کدام از این بخش‌ها، فعالیت‌های خاص به خود در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و تربیتی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت چند ماهه این گروه که هسته و اعضای آن از علما و اساتید حوزه علمیه تشکیل شده است به 3 هزار سؤال در زمینه‌های مختلف پاسخ داده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: نکته مهمی که در رابطه با این سؤال‌ها مطرح می‌شود، این است که از این تعداد سؤال تنها 270 سؤال مربوط به شهرستان‌ها بوده و مابقی از قم به دست ما رسیده است.

وی اذعان کرد: این تعداد سئوالی نیز که از شهرستان‌ها به دست گروه صالحین رسیده اغلب در همایش‌ها، برنامه‌ها و اردوها جمع‌آوری و پاسخ‌گویی شده است.

ممدوحی اظهار داشت: سؤال‌هایی که در اختیار دبیران و مدیران گروه‌ها قرار می‌گیرد پس از پاسخگویی برای انتشار در سایت ارسال می‌شود که تاکنون قسمت عمده سؤالات در سایت منتشر شده است.

وی گفت: در ارتباط با مابقی سؤالات، الآن ما نزدیک به 800 سؤال پاسخ داده شده داریم که آماده ارسال برای ویراستاری هستند اما به دلیل عدم در اختیار داشتن ویراستار، امکان انتشار آن وجود ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری مرکز تولید اندیشه بسیج بیان کرد: مشکل عمده‌ای که در زمینه فعالیت گروه صالحین وجود دارد، در ارتباط با تبلیغات شجره طیبه صالحین است که تبلیغات کامل و مناسبی برای این فعالیت تا‌کنون انجام نشده است.

وی افزود: تبلیغات مربوط به فعالیت این گروه به حدی بوده که در شهرستان‌ها اصلاً شناخته شده نیستند به همین دلیل، ورودی سؤالات از شهرستان‌ها بسیار پائین بوده است.

ممدوحی ابراز کرد: در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که برخی از مسئولان سپاه نیز با فعالیت‌های این گروه آشنایی ندارند و حتی از وجود آن هم بی‌اطلاع هستند.

وی ادامه داد: عدم تبلیغات مناسب در ارتباط با فعالیت‌های این گروه سبب ایجاد نوعی کاهش انگیزه در بین اساتید شده است چرا که اساتید وقت خود را صرف این کار می‌کردند اما سؤالی به دست آنها نمی‌رسید.

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز تولید اندیشه بسیج افزود: با توجه به این موضوع ما فعالیت‌های خود را علاوه بر پاسخگویی به سؤالات به بحث پژوهش و فعالیت در زمینه علوم دینی نیز گسیل دادیم.

وی ابراز داشت: در این راستا رساله «علم و ادب» در سه قسمت اخلاق، اعتقادات و روش یادگیری تألیف شد و برای چاپ در اختیار بسیج قرار گرفت که البته هنوز اقدامی در زمینه چاپ این رساله صورت نگرفته است.

ممدوحی اضافه کرد: فعالیت‌هایی که از آن نام برده شد، همچنین تألیف و تدوین برخی مقالات در زمینه‌های گوناگون در مدت چهار ماه و نیم که از فعالیت گروه شجره طیبه صالحین می‌گذرد، انجام شده است.

وی عنوان داشت: نکته مهمی که در ارتباط با پاسخگویی به سؤالات باید مدنظر قرار گیرد، این است که سؤال‌های ارائه شده به گروه، به صورت تک‌تک بررسی شده و پس از پاسخگویی توسط متخصصان مربوطه برای تکمیل به دبیر بخش ارسال و پس از تایید وی در سایت منتشر می‌‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در صورتی که تعداد سئوال انجام شده در این گروه را با کیفیت سئوالات همراه کنیم، نمی‌توانیم آن را با سایر کارهایی که در این زمینه در سال‌های گذشته انجام شده، مقایسه کنیم.

* بسیج ‌مشکلات اقتصادی را ریشه‌یابی می‌کند

سردار نقدی همچنین عصر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در قم با اشاره به سوابق بسیج در ایران ابراز کرد: پس از جنگ نیز با وجود تهدیدات دشمنان، آمادگی‌های دفاعی بسیج حفظ شده است.

وی از برگزاری رزمایشی به مناسبت هفته بسیج در همه استان‌های کشور خبر داد و افزود: محور اصلی کار بسیج در دوران حاضر امور فرهنگی بوده و تاکنون این مسئله در ابعاد مختلف و گسترده‌ به انجام رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور گفت: بازسازی واقعه غدیر از دیگر اقداماتی است که سپاه و بسیج در سال جاری در بیش از 100 شهر سامان‌دهی کردند.

وی ادامه داد: در شهرهای مختلف ایران مردم زیادی از این برنامه استقبال کرده و در مراسم خطبه‌خوانی غدیر شرکت کردند.

نقدی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور اهل سنت نیز در بازسازی واقعه غدیر شرکت کرده و به تماشای آن هم نشستند عنوان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند غدیر باید مظهر وحدت مسلمانان باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به 7 هزار بانوی شهید ایرانی خاطر نشان کرد: باید این شهدا را به عنوان الگوهای صحیح به مردم به ویژه زنان و دختران معرفی کنیم به همین دلیل قصد داریم کنگره زنان شهید را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی گفت: برنامه‌های قرآنی و مسابقات سراسری از دیگر اقدامات بسیج خواهد بود ضمن اینکه حلقه‌های صالحین نیز در مساجد تشکیل شده‌اند و در هر حلقه حدود 15 نفر از بسیجیان زیر نظر مربیان و سرمربیان زبده به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نقدی با بیان اینکه طلاب در حلقه‌های صالحین عضویت دارند خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده که حضور در این حلقه‌های معرفتی، فعالیت بهتر طلاب، مبلغان، دانشجویان و سایر اقشار را در محیط کار در پی داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: آشنایی با قرآن و معارف این کتاب آسمانی، آشنایی با احکام شرعی، انس با زندگی و سیره شهدا و نیز گوش سپردن به فرمایشات مقام ولایت در کنار حل مسائل و مشکلات اعتقادی با استفاده از کتاب‌های مفید جزئی از برنامه‌های حلقه‌‌های صالحین است.

وی با اشاره به فعالیت 2700 حلقه معرفتی از این دست در قم ابراز کرد: این کار در واقع ستون فقرات فعالیت‌های بسیج مستضعفین بوده و تأثیرات خوبی نیز داشته است.

نقدی با تاکید بر تداوم فعالیت گروه‌های جهادی بسیجی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان گفت: به زودی نیمی از 1700 واحد مسکونی که ساخت آن‌ها به سپاه و بسیج واگذار شده بود به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و ورزشی بسیج در سراسر کشور افزود: فردا و با حضور سرلشکر فیروزآبادی 470 پروژه ورزشی ویژه جوانان و عموم علاقه‌مندان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج اقدامات خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد و در این مسیر نیازمند دعای خیر علما و مراجع تقلید بوده و از محضر آن‌ها نیز استفاده لازم را خواهد برد.

نقدی با بیان اینکه در طول سال بیش از 200 عنوان کتاب در خصوص شهدای روحانی تألیف و منتشر می‌شود گفت: درباره اقتصاد مقاومتی نیز بسیج سعی در ریشه‌یابی این مسئله و ترویج آن دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: در ماه‌های محرم و صفر از روحانیون و مداحان خواسته شده است مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مانند مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی را گوشزد کرده و مردم را به رعایت این شاخصه‌ها تشویق کنند.

وی با بیان اینکه به ازای هر 5 هزار دلار واردات یک شغل از دست می‌رود عنوان داشت: چنانچه جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود می‌توان بیکاری را در کشور ریشه‌کن کرد بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم تا فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شده و مردم را با مزایای جلوگیری از واردات آشنا کنیم.

* دشمنان از هیچ مسئله‌ای به اندازه بسیج در هراس نیستند

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: تاسیس بسیج یکی از ابتکارات عظیم امام خمینی(ره) و به برکت انقلاب بود که آثار فراوانی در همه صحنه‌های اجتماعی این کشور داشت.

وی افزود: تاسیس این نهاد مقدس برگرفته از سیره نبی مکرم اسلام(ص)، اهل بیت(ع) و به ویژه نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روحیه بسیجی بر افراد و اجتماع تأثیرگذار است گفت: پشتوانه نظام اسلامی بسیج است و دشمنان از هیچ مسئله‌ای به اندازه بسیج در هراس نیستند.

وی ادامه داد: بسیج پشتوانه‌ای قدرتمند برای هر یک از اعضای خود نیز محسوب می‌شود زیرا می‌تواند در شرایط کنونی که خطرات زیادی جوانان را تهدید می‌کند بسیجیان را از مشکلات گوناگون مصون نگه دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر تأثیرگذاری بسیجیان بر اعضای خانواده و سایر بستگان گفت: بسیجیان باید همواره شرایطی از جمله آمادگی روحی و نظامی در مقابل دشمنان را داشته باشند هر چند نظام اسلامی امروز آنچنان قدرتمند است که دشمنان حتی نمی‌توانند فکر حمله به آن را داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: زمانی که بیش از 20 میلیون نفر یعنی چیزی حدود یک سوم جمعیت کشور بسیجی باشند قدرتی عظیم در اختیار نظام اسلامی قرار می‌گیرد بنابراین مسئولان باید آموزش‌های نوین و به روز را برای اعضای این نهاد مقدس در نظر بگیرند.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که بسیجیان را تهدید می‌کند تصریح کرد: افراد بسیجی نباید به دلیل عضویت در این نهاد دچار غرور شوند زیرا آن‌ها خادمان نظام اسلامی هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان داشت: در زمینه امتیازاتی که برای بسیجیان در نظر گرفته می‌شود باید به این نکته توجه داشت که افراد گوناگون تنها به طمع این مسئله وارد بسیج نشوند.

این مرجع تقلید افزود: بسیج تاکنون اقدامات فراوانی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته و خداوند نیز یاری‌گر و پشتیبان اعضای آن بوده است.

* 64میلیارد دلار کالا هم‌اکنون از مبادی رسمی وارد کشور می‌شو‌د

سردار نقدی در ادامه سفر به قم در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع معظم تقلید ابراز کرد: هفته بسیج در سال جاری با محرم و عاشورا مقارن بوده و این ویژگی در سال جاری تأثیر فراوانی بر برنامه‌های این هفته خواهد داشت.

وی افزود: مراجع تقلید همواره حمایت و رضایت خود را از بسیج اعلام داشته و اعضای این نهاد مقدس نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، آمادگی دفاعی و روحی خود را حفظ کرده‌اند به طوری که هم‌اکنون نیز شهدایی از قشر بسیج تقدیم اسلام و انقلاب می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی سال‌های گذشته، در بسیجیان امروز هم وجود دارد گفت: امسال شاهد برگزاری رزمایشی به مناسبت هفته بسیج در همه استان‌ها خواهیم بود ضمن اینکه اقدامات فرهنگی زیادی همچون اعزام کاروان‌های راهیان نور و آشنایی جوانان با مناطق عملیاتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگی و سیره شهدا تأثیرات مفیدی بر آن‌ها می‌گذارد به همین دلیل کتاب‌های زیادی نیز در خصوص شهدا به ویژه شهدای روحانی تألیف شده و در اختیار عموم مردم ایران قرار می‌گیرد.

نقدی با اشاره به 7 هزار بانوی شهیده انقلاب و جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: آشنا ساختن دختران و زنان امروز با این الگوهای نورانی موجب امر به معروف و نهی از منکر در بهترین سطح می‌شود به همین دلیل کنگره زنان شهید به صورت ملی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بازسازی واقعه غدیر از سال 89 در قم شروع شد و سال گذشته بیش از 70 شهر قم را الگوی خود قرار دادند و در سال جاری هم 100 شهر کشور این واقعه عظیم را با الگوگیری از قم بازسازی کردند.

وی با بیان اینکه خطبه‌خوانی غدیر با نظر مراجع تقلید در این نمایش عظیم صورت می‌گیرد گفت: مردم شهرهای مختلف استقبال گسترده‌ای از این برنامه داشته و حتی اهل سنت نیز علاوه بر حضور برای تماشا در امور مربوط به آن نیز شرکت کرده‌اند.

نقدی با اشاره به تشکیل حلقه‌های صالحین با حضور اعضای بسیج خاطر نشان کرد: روحانیون، مبلغان و دانشجویان در این حلقه‌های معرفتی عضویت داشته و مسائل تربیتی، بررسی سیره شهدا و آموزش احکام و معارف دینی را در کنار مرور فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌ها قرار می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقتصاد مقاومتی و ضرورت پرداختن بیشتر به این مسئله را مورد توجه قرار داد و افزود: اصلاح الگوی مصرف از جمله اموری است که باید مدنظر قرار گیرد زیرا هم‌اکنون حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق و 64 میلیارد دلار کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود که اگر این میزان کاهش یابد، شاهد افزایش تولید داخلی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به ازای هر 5 هزار دلار می‌توان یک شغل ایجاد کرد به همین دلیل بحث حمایت از کار و تولید داخلی و پرهیز از تنبلی و تن‌پروری از جمله اموری است که باید توسط مبلغان و مداحان به مردم گوشزد شود.

نقدی با اشاره به خرید بیش از 10 میلیون قطعه سکه توسط مردم ایران گفت: این سرمایه‌ها می‌تواند در امور مربوط به تولید و اشتغال مصرف شده و اقتصاد مقاومتی نیز از این طریق محقق شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات عمرانی و فرهنگی بسیج اشاره و ابراز کرد: فردا بیش از 470 پروژه ورزشی در سطح کشور توسط بسیج به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه بیش از 1700 واحد مسکونی و 5 هزار واحد برای نگهداری دام در مناطق زلزله‌زده آذربایجان توسط گروه‌های جهادی بسیج ساخته شده‌اند و به زودی تحویل صاحبانشان خواهند شد.

وی بیان داشت: حضور در محضر علما به منظور ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج و نیز استفاده از نصایح و رهنمودهای روشنگرانه آن‌ها صورت گرفته است.

* نهاد بسیج ‌برای مقابله با تحریم‌ها تقویت شود

حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی نیز در این دیدار با اشاره به مردمی بودن رهبری اهل بیت(ع) در میان مردم ابراز کرد: آن بزرگواران حتی شخصی‌ترین حوائج مردم زمان خویش را شنیده و در صدد حل مشکلات آن‌ها بر می‌آمدند.

وی افزود: بسیج به مثابه رگ‌های حیاتی جامعه است و وظایف سنگینی بر دوش دارد که انجام آن‌ها برای تداوم مسیر انقلاب ضروری است.

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: بسیج تاکنون منشأ برکات فراوانی برای ملت ایران بوده و فعالیت‌های اجتماعی زیادی داشته است اما باید توجه داشت که تنها نباید آن را به جنبه‌های نظامی محدود کرد بلکه بسیجیان در همه عرصه‌ها باید به دفاع از انقلاب و اسلام بپردازند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ملت ایران طراحی و اجرا کرده‌اند خاطر نشان کرد: آن‌ها هیچ منطقی نداشته و تنها به زورگویی مشغول هستند بنابراین ما نیز باید با تکیه به توان داخلی، بسیج را به عنوان نهادی مقدس و تأثیرگذار تقویت کنیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان داشت: بسیج باید در میان همه اقشار جامعه گسترش یابد و همگان از برکات آن بهره‌مند شوند.

معظم‌له با تاکید بر رعایت دستورات الهی و تقوا در همه شئون زندگی افزود: اگر انسان‌ها به فرامین خداوند گوش فرا دهند آنگاه دست الهی همراهشان خواهد بود.

وی گفت: اعضای بسیج باید قدر خود را دانسته و از دستاوردهای خویش دفاع کنند زیرا امروز دشمنان به اهمیت این نهاد عظیم پی برده و همه توان خود را برای حذف آن به کار بسته‌اند.

حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی ویژه اعضای بسیج خاطر نشان کرد: باید بسیجیان و عموم مردم را با برکات و نقش ولایت فقیه آشنا کنیم تا با معرفت بیشتری به دفاع از اسلام و کشور بپردازند زیرا تنها در این صورت حاضر خواهند بود جان خویش را برای پیروزی دین خدا نثار کنند.

* واردات بی‌رویه مردم را به مصرف‌گرایی می‌کشاند

سردار نقدی در ادامه سفر خود به قم همچنین با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در این دیدار با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: خداوند خطاب به کسانی که به آنها قدرت داده است می‌فرماید حکومت هدف نبوده و تنها وسیله‌ای است که مسئولیت‌هایی را بر دوش افراد قرار می‌دهد.

وی افزود: اقامه نماز، ارتباط با محرومان، امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف کسانی است که حکومتی را تشکیل می‌دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند در روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه امور را به متدینان واگذار کرد گفت: هر جامعه‌ای که خدا را فراموش کند دچار بدبختی خواهد شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت محرومان جامعه از جمله وظایف کسانی است که دارای قدرت و حکومت هستند و اگر این مسئله به فراموشی سپرده شود اصل انقلاب نیز به خطر می‌افتد.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید نکات قابل توجهی را مدنظر قرار داد زیرا امروز مسائلی برای مردم ضروری شده است که در گذشته اهمیت نداشت بنابراین باید جلوی برخی ریخت و پاش‌ها و اسراف‌ها گرفته شود.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: ضروری است جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود تا تولید داخلی افزایش یابد و در این صورت وضع کشور بهبود می‌یابد زیرا هر چند وارد کردن برخی اجناس مانند اتومبیل شاید سودآوری داشته باشد اما مردم را به مصرف‌گرایی می‌کشاند.

وی قرآن را گنجی گرانبها برای مسلمانان دانست و ابراز کرد: قرآن دریایی است که ساحل آن ناپیدا بوده و هر چه بیشتر در آن جستجو شود باز هم کم است.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با تاکید بر سالم‌سازی محتوای عرضه شده به جوانان عنوان داشت: دلیل به انحراف کشیده شدن برخی جوانان در اوایل انقلاب مسائلی بود که پیش از پیروزی انقلاب به آنها تعلیم داده شده بود و آن‌ها از کتاب‌های غیرمفید استفاده کرده بودند.

این مرجع تقلید افزود: لازم است در همه امور اعتدال رعایت شده و کتاب‌هایی که قرار است در اختیار جوانان و بسیجیان قرار دهیم توسط شورایی از علما مورد بازبینی و ارزیابی واقع شود.

* سازش با توهین‌کنندگان به پیامبر اعظم(ص) معنا ندارد

سردار نقدی همچنین امشب در گردهمایی هیئت‌های مذهبی استان قم که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در هدایت جامعه اظهار کرد: باید هیئت‌های مذهبی توجه داشته باشند که امام حسین(ع) در چه مسیری حرکت کرد و با چه هدفی به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه هدف نهضت امام حسین(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر و سیره حضرت محمد(ص) بود تصریح کرد: امروز همه ما باید نسبت به شناخت راه امام حسین(ع) اهتمام داشته و راه حق و باطل را به درستی بشناسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید دوست و دشمن را بشناسند گفت: هیئت مذهبی که شناخت درستی از شرایط داشته و دوست و دشمن را به درستی بشناسد هیئت اباعبدالله الحسین است و می‌تواند مسیر را به مردم نشان دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز یزیدیان زمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند یادآور شد: امروز پرچم ابا عبدالله الحسین(ع) در دستان آیت‌الله خامنه‌ای است.

نقدی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر برقراری ارتباط با آمریکا تاکید کرد: آیا می‌خواهیم با توهین‌کنندگان به پیامبر اعظم(ص) سازش کرده و پرچم‌دار ابا عبدالله را تنها بگذاریم.

وی با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: 220 هزار شهید و هزاران جانباز تقدیم انقلاب شد و ملت ما برای ایستادگی در مسیر حقیقت جان دادند و شرافتمندانه ایستادگی کردند تا فریاد «هیهات منا الذله» را سر دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز یزیدیان زمان می‌خواهند ما را مخیر کرده که یا تسلیم آنها شده و یا با تشدید تحریم‌ها رفاهیات ما را کمتر کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر از لب عطش‌ناک امام حسین(ع)، قربانی شش ماهه او و از جوانمردی عباس(ع) درس بگیریم یک صدا فریاد می‌زنیم تحریممان کنید، تهدیدمان کنید، لب تشنه جان می‌دهیم، ولی سازش نمی‌کنیم.

انتهای خبر/

بسیج نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.