شنبه 27 آبان 1391 | 17:28
سرلشکر سلیمانی: دفاع مقدس ملت ایران محور تمام مقاومت‌ها در گوشه و کنار جهان است
سرلشکر سلیمانی: دفاع مقدس ملت ایران محور تمام مقاومت‌ها در گوشه و کنار جهان است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت:


سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بررسی عوامل مهم در ماندگاری دفاع مقدس گفت: در طول تاریخ جامع‌ترین صحنه کربلا پس از واقعه عاشورا، دفاع مقدس بوده است.

سلیمانی با بررسی ویژگی‌های دفاع مقدس و تمایز آن با سایر جنگ‌ها در دنیا افزود: اولین ویژگی دفاع مقدس این است که این دفاع معرف مذهب و دین ما بود و مهر تائید امام راحل(ره) به عنوان برجسته ترین عالم دینی ما بر آن خورده بود.

وی با بیان اینکه امام فرمود که ما انقلابمان را از جنگ به دنیا صادر کردیم، تصریح کرد: صدور انقلاب نه از آتش‌های جنگ بلکه از باب شخصیت‌های جنگ بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به مردمی بودن جنگ و حضور سرنوشت ساز ملت ایران در دفاع مقدس اظهار داشت: بروز و ظهور این ملت در حادثه نابرابر دفاع مقدس است، که امروز مهمترین و پایدارترین عامل تاثیرگذار در بازدارندگی در دوره کنونی و دوره‌های آینده در برابر هر فکر ناپاکی همین وجود سابقه دفاع مقدس برای این ملت است.

سلیمانی عامل تربیت را سومین عامل مهم دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: هیچ اجتماعی در بعد تربیتی و اخلاقی جامع‌تر از دفاع مقدس نبوده است.

وی با اشاره به عظمت دفاع مقدس و جایگاه فاخر و شکوهمند تاریخی آن افزود: اگر روحانیت شیعه بین دستاوردهای خود بخواهد یک دستاوردی را به نمایش بگذارد هیچ نمایشگاهی جامع تر از نمایشگاه دفاع مقدس نیست.

سلیمانی محور تمام مقاومت‌ها در گوشه و کنار جهان را دفاع مقدس ملت ایران دانست و گفت: اگر این حادثه عظیم اتفاق نیفتاده بود این مقاومت‌ها در جهان شکل نمی گرفت، البته فاصله زیادی بین فرهنگ حاکم بر جبهه‌های ما با جبهه‌های دیگری که مجاهدین مختلف در حال مبارزه می‌باشند، هست.

وی با بیان خاطراتی از فرماندهان شهید خاطر نشان کرد: شهید زین‌الدین خودش به تنهایی معنای خاصی دارد، در سن کمش منشاء بسیار عظیمی برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و لشکر 17علی بن ابی طالب(ع) را بنیان گذاشت.

وی در پایان تأکید کرد: سخن گفتن در خصوص شهید زین‌الدین، سخن گفتن درباره همه شهداست.

در این مراسم آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین، آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام و المسلمین ملکا مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت‌الاسلام اکبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس در کنار خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، بسیجیان و مردم شهیدپرور استان قم حضور داشتند.

انتهای خبر/

بسیج نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.