شنبه 18 آذر 1391 | 04:23
پپام در پی معرفی عراق به عنوان متجاوز در جنگ تحمیلی
پپام در پی معرفی عراق به عنوان متجاوز در جنگ تحمیلی

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

اعتراف سازمانهاى بين‌المللى به حقانيت ايران در جنگ هشت‌ساله، هرچند بسيار دير انجام شد، اما با اين حال، پيروزى بزرگى براى ملت بزرگ و عظيم‌الشأن بود؛ ملتى كه هشت سال همچون قهرمانى مظلوم جنگيد، تا اجازه ندهد كه دشمنانش - يعنى همه‌ى قدرتهاى زر و زور - پشت سر عراق، ذلت و وابستگى را بر او تحميل كنند و او را از اسلام عزيز جدا سازند؛ و سرانجام به كمك و فضل خداى متعال و توجهات حضرت بقيّةاللَّه‌الاعظم(روحى‌فداه)، در همه‌ى ميدانها به پيروزى - كه حق او بود - دست يافت.

پيشانى سپاس بر درگاه خداوند ساييده و به ملت عزيز تبريك مى‌گويم. اين شادى بزرگ، با تلخىِ غم فقدان شهيدان عالى‌مقام و گلهاى پرپرشده‌ى بوستان خمينى همراه است، كه اين روزها بازگشت پيكر مطهر شهيد غريبمان، مهندس تندگويان، وزير بسيجى و فداكار جمهورى اسلامى، آن را تازه‌تر مى‌سازد و عظمت فداكاريهايى را كه به اين پيروزيها انجاميد، در چشم هوشمندان عالم به تصوير مى‌كشد. جاى آن پير مراد و حكيم فرزانه و رهبر دلسوز و تيزبين خالى است كه ثمره‌ى استوارىِ معجزنشان خود را در پيروزيهاى پياپى ملت خود ببيند و شادابى اين درخت تناور را - كه نهال آن به دست تواناى او نشانده شده است - بنگرد.

اين‌جانب، ضمن قدردانى از همه‌ى كسانى كه در مسائل مربوط به قطعنامه‌ى 598 صميمانه تلاش كرده‌اند؛ از جناب رئيس جمهور محترم(2) و رؤساى قواى مقننه و قضاييه(3) و فرزند مكرم امام بزرگوار و علماى اعلام و ائمه‌ى محترم جمعه و مسؤولين دولتى و نظامى و ساير افرادى كه اين پيروزى را به اين‌جانب و ملت ايران تبريك گفته‌اند، تشكر كرده، توفيقات همگان را از خداوند متعال مسألت مى‌نمايم.

سيّد على خامنه‌اى - 27/09/1370

 

1) در روز 19 آذرماه 1370 (10 دسامبر 1991 ميلادى) و در پى اجراى بند ششم قطعنامه‌ى 598 - كه دبير كل را موظف كرده بود تا با ارائه‌ى گزارشى به شوراى امنيت، مسؤول آغاز جنگ عراق و ايران را معرفى كند - سرانجام پس از گذشت سه سال از برقرارى آتش‌بس، خاوير پرز دكوئيار - دبير كل وقت سازمان ملل متحد - طى گزارشى به شوراى امنيت، تصريح كرد كه مسؤول آغاز جنگ، رژيم بغداد است كه در تاريخ 31/06/1359 (22 سپتامبر 1980 ميلادى) به خاك ايران حمله كرده است.

2) حجةالاسلام والمسلمين هاشمى رفسنجانى‌

3) حجةالاسلام والمسلمين كروبى و آيةاللَّه يزدى‌

 پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.