یکشنبه 19 آذر 1391 | 21:30
ديكتاتوري را نمي توان نام برد كه از حمايت آمريكا برخوردار نبوده است
ديكتاتوري را نمي توان نام برد كه از حمايت آمريكا برخوردار نبوده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت " خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به درپيش بودن انتخابات رياست جمهوري، از كانديداها و هواداران آنها خواست تا اخلاق اسلامي را در جريان تبليغات خود رعايت كنند.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي خطيب نماز جمعه ديروز تهران در خطبه دوم با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامي براي تحريم مردم ايران ادامه داد: دشمنان روزي كه تحريمها را آغاز كردند انتظار داشتند كه در كوتاه مدت چراغ سبزي از بين ملت ايران به سوي دشمنان روشن شود. اما احسنت به شما ملت عزيز كه اسلام و قرآن را سربلند كرديد.
وي افزود: اين كشور، كشور اهل بيت است و شما نظام اسلامي را ترجيح داديد و سختي ها را به جان خريديد. به خدا كه ما بند بند وجودمان سختي هايي راكه شما تحمل مي كنيد احساس مي كند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: اما اين هزينه عزت شماست و خود خداوند آن را جبران خواهد كرد. اين صبوري ها نزد خداوند حساب مي شود و در روز قيامت مورد حساب قرار مي گيرد.
آيت الله خاتمي در ادامه با اشاره به شكار پهپاد آمريكايي توسط نيروهاي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: شكار پهپاد جاسوسي آمريكا كار بسيار بزرگي از سوي نظام اسلامي بود كه از سوي برادران عزيز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام شد.
وي افزود: اينكه يك پهباد را سالم بر روي زمين بنشانند به معناي اقتدار است و نشانه آن است كه ملت ايران تنها شعار نمي دهد بلكه در زمان لازم اقتدار خود را به رخ مي كشاند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن انتخابات رياست جمهوري يازدهم و تلاش كانديداها و طرفداران آنها گفت: دو نكته در اين خصوص لازم به ذكر است كه البته مطابق با سبك زندگي اسلامي است نكته اول آنكه فضاي انتخابات در داخل جامعه اسلامي با فضاي انتخابات در بيرون از اين فضا بايد تفاوت داشته باشد در فضاي انتخاباتي غربيها، هيچ حد و مرزي وجود ندارد اما آن فضا نبايد در جامعه اسلامي حاكم باشد، در جامعه اسلامي نبايد تهمت و افترا رايج باشد.
آيت الله خاتمي گفت: كساني كه براي شركت در انتخابات كانديد مي شوند خود را مسلمان مي دانند و براي خدمت وارد صحنه مي شوند، در نهايت شوراي نگهبان آنها را قبول يا رد مي كند اما نبايد فعاليت در اين فضا ملازم با توهين باشد.
وي با ذكر احاديثي در خصوص اهميت آبروي مؤمن گفت: ما امروز شاهديم كه دامنه تخريب در بين روزنامه ها از افراد گذشته و به گروه ها مي رسد و مثلا گفته مي شود فلان گروه از زمانه عقب است. اين تخريب در شأن نظام اسلامي نيست.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: نكته ديگر اينجاست كه كانديداها و هواداران آنها خدمات 34 ساله نظام را زير سؤال نبرند وادعا نكنند كه همه جا خراب است و ما همان فرشته نجاتيم كه مي خواهيم همه چيز را از نو بسازيم.
آيت الله خاتمي ادامه داد: آنها بهتر است به جاي مطالب خلاف واقع برنامه هاي خود را ارائه دهند و بر اساس قانون اساسي عمل كنند و رفتار آنها در شأن جامعه اسلامي و يك كانديدا باشد.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه روزي همسال با جمهوري اسلامي است و از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي مطرح شد.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه اين است كه اين دو در خدمت اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران باشند. بيش از 200 هزار شهيد براي حفظ نظام اسلامي به ميان آمدند و وحدت حوزه و دانشگاه بايد فرصتي براي تحكيم نظام باشد. البته وحدت حوزه و دانشگاه به معناي تعريف مداوم نيست بلكه بايد دانشگاه و حوزه به عنوان چشمي بيدار و بازوي فرهنگي اين نظام نقاط مثبت و منفي را ديده و انتقاد و نقد سازنده داشته باشند.
آيت الله خاتمي تصريح كرد: از حوزه و دانشگاه انتظار مي رود كه در علوم انساني تحولي ايجاد كنند و علوم انساني را نه بر اساس مباني غربي بلكه بر اساس مباني اسلامي عرضه كنند.
وي خاطر نشان كرد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه ما نيز در سالگرد آن قرار داريم در عرصه زندگي اسلامي فعال شود و از توان حوزه و دانشگاه استفاده كند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن روز دهم دسامبر سالروز حقوق بشر گفت: روز بين المللي حقوق بشر مي توانست زمينه بررسي دقيق عملكرد مدعيان حقوق بشر باشد و چگونه اين مدعيان در خط مقدم ناقضين حقوق بشر هستند كه در رأس آنها نيز دولت استكباري آمريكا قرار دارد.
آيت الله خاتمي گفت: به 10 دليل دولت آمريكا خود در رأس ناقضان حقوق بشر قرار دارند اول آنكه طبق اعلاميه حقوق بشر هيچكس را نمي توان مورد آزار و شكنجه قرار داد اما امروز بيش از 380 هزار تبعه خارجي در بازداشت هاي مخفي و غيرمخفي و در داخل و خارج آمريكا شكنجه مي شوند و بازداشتگاه هاي گوانتانامو نمونه واضح آن است.
وي افزود: دليل دوم اين است كه در حمله آمريكا به عراق نزديك به 285 هزار نفر كشته و زخمي شدند بيش از 60درصد كشته شدگان زنان باردار ، پيرمردهاي سالخورده و حتي بيماران بودند. اين نهايت نقض حقوق بشر است. دليل سوم آنكه كميسيون حقوق بشر سازمان ملل از شكنجه زندانيان و خشونت پليس آمريكا ابراز نگراني كرده است. دليل چهارم آمريكا 350 پايگاه نظامي در گوشه و كنار كشورهاي دنيا دارد كه شمار اين پايگاه ها نشان از نقض حقوق بشر و نقض حقوق ملتها است.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: آمريكا حامي اصلي دولت تروريستي است كه با كمال وقاحت اعلام مي كند كه ما قصد ترور فلان شخص را داريم و دولت آمريكا نيز به صراحت از آن حمايت مي كند و ما ديديم كه دو كانديداي آمريكا چگونه مسابقه حمايت از رژيم صهيونيستي را گذاشته بودند.
آيت الله خاتمي گفت: آمريكا حامي اصلي كشورهاي كودتاچي است كدام كشور كودتايي است كه حامي دولت آمريكا نبوده است. كدام ديكتاتور بوده است كه از حمايت دولت آمريكا برخوردار نبوده همچون بن علي، نامبارك و قذافي كه تا همين اواخر تحت حمايت آمريكا بودند.
وي اظهار داشت: بر طبق گزارش سازمان ملل 176مورد نقض حقوق بشر در بحرين گزارش شده است آيا اين نقض حقوق بشر نيست كه در روز روشن حقوق انسانها از سوي حكام مستبد بحرين زير پا گذاشته شود؟
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: در سوريه مدام وحشي هاي تروريستي جنايت مي كنند. ديروز بمبي در مقابل وزارت كشور سوريه منفجر شده است و 18 نفر كشته شده اند. طفل هاي معصوم و كساني كه براي خانواده خود تلاش مي كنند اين جنايت همگي با حمايت آمريكا صورت مي گيرد. آنچه در سوريه مي گذرد يك جنايت بزرگ بشري است آنها مخالفين دولت را به سلاح شيميايي مسلح كردند تا از مردم سوريه انتقام مقاومت آنها را بگيرد.
وي افزود: البته ملت مسلمان و مظلوم سوريه نيز به فضل خدا تاكنون مقاومت كرده و پس از اين نيز مقاومت خواهد كرد.
آيت الله خاتمي گفت: تحريم همه جانبه ملت ايران يكي ديگر از موارد نقض حقوق بشر است. تحريم دارويي تنها با هدف تحت فشار قرار دادن ملت ايران انجام مي شود، مردمي كه دست سازشكارانه شما را قطع كرده و از غارت ايران جلوگيري كردند.
وي افزود: البته به فضل خدا دولت استكباري آمريكا نخواهد توانست كه چنين كاري را جلو ببرد.
خاتمي تصريح كرد: دليل دهم برخورد دولت آمريكا با معترضان خودشان است. برخورد با كساني كه براي اعتراض آمدند و تا زماني كه آمريكا و برخي قدرتها در سازمان ملل باشند اميدي به اين سازمان نيست و ملتها بايد به دنبال سازمان ملل واقعي متشكل از ملت ها باشند.
آيت الله خاتمي گفت: به تعبير عاميانه ،آمريكا هم اكنون عين لات چاله ميدان آمده است و مي گويد كه هر كه با ما نيست عليه ماست.
آيت الله خاتمي در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرمايشات رهبري در مورد سبك زندگي اسلامي اظهار داشت: نبايد به فرمايش رهبري فقط شعاري نگاه كرد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي، رسانه ملي و رسانه هاي مكتوب بايد با جديت به اين موضوع بپردازند.
وي افزود: متفكران جامعه بايد در رابطه با سبك زندگي اسلامي، آسيب شناسي كنند و بعد با كمك حوزه و دانشگاه موضوعات مورد نياز در اين زمينه را تبيين و در مرحله بعد الگوي مناسب سبك زندگي اسلامي عرضه شود و در مرحله آخر هم زمينه هاي اجرايي سبك زندگي اسلامي ارايه شود.
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: نفس طرح موضوع سبك زندگي اسلامي از سوي مقام معظم رهبري معنايش اين بود كه اسلام برنامه زندگي است و از قبل از ولادت تا بعد از وفات بشر برنامه دارد.
خاتمي با بيان اينكه جريان سكولار نقطه مقابل اين تفكر است و مي گويد دين نبايد در زندگي مردم دخالت داشته باشد، ادامه داد: امام خميني (ره) در سال 1348 درس ولايت فقيه را مطرح كردند و گفتند اينكه برخي مي گويند اسلام دين زندگي نيست يك تفكر صهيونيستي است؛ اسلام آئين نامه زندگي است.
سخنان پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران
سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران، در آستانه ماه صفر و پايان ماه محرم، به موضوع سيره عملي و اخلاقي اباعبدالله الحسين و اهل بيت(ع) پرداخت. به گزارش واحد مركزي خبر حجت الاسلام و المسلمين محمد همتيان با بيان اينكه محرم و صفر ماههاي تجليل و تكريم اهل بيت عصمت، بويژه اباعبدالله الحسين(ع) و ياران اوست گفت: تكريم اهل بيت(ع) لوازمي دارد كه يكي از آنها شناخت آنان است؛ تا انسان ويژگيها و كمالات آنان را نشناسد، نمي تواند حق ايشان را ادا كند. وي بهترين منبع را براي شناخت اهل بيت(ع)، قرآن و خود اهل بيت دانست و افزود: اگر جامعه بشري مي خواهد از ارزشهاي اخلاقي برخوردار باشد، بايد اصل و زيربناي اخلاقي را درست كند كه يكي از آنها توجه به حقوق ديگران، خدمات و فداكاري انسانهاست. حجت الاسلام والمسلمين همتيان گفت: اگر اين حق پذيرفته و رعايت شود، جامعه بشري به رعايت اخلاق الهي متعهد خواهد شد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه خانواده، اساس جامعه است ادامه داد: بايد تلاش كنيم اصول اخلاقي در جامعه احيا و بنيان خانواده در جامعه مستحكم شود تا نهاد خانواده رشد كند. سخنران پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران با اشاره به نقش اهل بيت(ع) در احياي فضايل انساني گفت: فريادهاي آزادي خواهي كه هم اكنون در كشورهاي اسلامي مطرح شده و به فلسطينيان قدرت داده،از قيام امام حسين(ع) الگو گرفته است.   انتهای خبر/ بسیج پیشکسوتان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.