پنجشنبه 23 آذر 1391 | 01:52
9دی؛ غلبه بصيرت ملت بر 8 ماه آتش‌افروزي فتنه‌گران
9دی؛ غلبه بصيرت ملت بر 8 ماه آتش‌افروزي فتنه‌گران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "  در نهم دي‌ماه 88 انتظار تقويم تاريخ كشورمان براي ثبت حماسه‌ای دیگر توسط ملت به پايان رسيد و در اين روز مردم ثابت كردند كه در ميان گرد و غباري كه فتنه‌گران به پا كرده و خواهند كرد، نه راه را گم كرده و نه دست از راهبر واقعي خود كه همان ولايت فقيه است، بر مي‌دارند.

  در روز نهم دي ماه 1388 مشروعيت سياسي نظام اسلامي ايران بار ديگر با حضور خودجوش ده‌ها ميليوني مردم، در تهران و ديگر شهرهاي كشور به جهانيان اعلام گرديد و اين روز يادآور حماسه‌اي عظيم بود كه فرياد بلند ملت را بر سر فتنه گران كوبيد.

   

علت پيدايش اين حماسه حوادث چند روز پيش از آن در روز عاشورا بود ،كه عده‌اي فتنه‌گر با خيالات واهي به خيابان آمده و برخي در روز شهادت سالار شهيدان سوت و كف زدند؛ لذا با وقوع چنين حوادثي و انتشار اخبار تلخ آن روز خون ملت مسلمان و عزادار ايران به جوش آمده و با حضور گسترده خود در يك راهپيمايي خودجوش فرياد الهي خود را نشان داده و بار ديگر دفاع خود از جايگاه ولايت را به اثبات رساندند.

به جرات مي‌توان گفت روز نهم دي ماه 1388 روز "نه" گفتن ملت ايران به سران فتنه و روز "آري" گفتن به نظام اسلامي و تبعيت مجدد مردم با آرمان‌هاي والاي حضرت امام خميني(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي است.


بنابراين؛ روز نهم دي‌ماه سال 88 در تاريخ انقلاب اسلامي ايران تحت عنوان روز بصيرت كه امضاي آن را حضور ميليوني مردم به پاي صفحات روزگار نشاند، تبديل به "يوم الله" شده و ماندگار گرديد تا در تمام دوران تاريخ حيات بشر ،نمايانگر حاصل نتيجه دست انداختن به حبل الله باشد.


اما هدف فتنه‌گران در فتنه سال 88 پيروزي يا شكست در انتخابات نبود؛ بلكه توطئه‌اي از پيش طراحي شده براي ضربه‌زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران بود كه با بصيرت ملت ايران اين توطئه دشمنان بار ديگر نقش بر آب شد.


ناگفته نماند؛ اين روز به فرموده مقام معظم رهبري "روز تجلي قدرت خدا بود".


برجسته‌ترين ويژگي حماسه نهم دي دو عنصر حضور مردم و ايمان ديني آنها بود كه با اين حضور انقلابي و ايمان خدايي نفس فتنه و فتنه گران را در سينه حبس كرد.


در اين روز كه روز غلبه جنود الهي بر جنود شيطان بود، حرمت شكنان ،مجموعه‌اي ناهمگون با باورها و اعتقادات ناهمگون و بعضا متفاوت و متضاد بودند كه با هدف مقابله با نظام اسلامي به صحنه آمده بودند.


منافقين، بهائي‌ها، سلطنت‌طلبان، چپ‌گراي ماركسيستي، شيطان‌پرستان، ليبرال‌ها و ملي‌گرايان غرب‌گراها و عده‌اي هم از انقلابيون فرسوده و پشيمان از مبارزه با شاه و آمريكا اين جماعت را تشكيل داده بودند.


شعارهاي حرمت شكنان در روز عاشورا در ادامه شعارهاي پيشين آنان در روزهاي قدس، 13 آبان و 16 آذر بود، لكن اين ويژگي عاشورايي حسيني بود كه به خوبي صف حق‌طلبان را از صف مدعيان دروغين جدا كرد.


اما در پاسخ اينكه چرا برخي از افراد با سابقه در اين مسير افتاده و اين گونه در برابر امام نظام و ولايت قرار گرفتند؟ بايد گفت ،برحسب تجربه تاريخي، عواملي همچون حرامخواري، هواي نفساني، قدرت طلبي و جاه طلبي، باعث انحراف خواص اهل حق شد، خواصي كه به همين دليل با حضرت امير(ع)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع) جنگيدند.


همين دلايل سبب گرديد كه در انقلاب ما نیز خواصي كه سال‌ها در مسئوليت‌هاي گوناگون همراه با امام(ره) و رهبری بودند، امروز بخاطر دنيا در برابر نظام اسلامي و رهبري آن ايستاده و دنيا و آخرتشان را تباه سازند.


اما آنچه باعث خرسندي و اميدواري است، بصيرت توده‌هاست كه نگذاشت اين انحراف خواص دنياگرا، انقلاب اسلامي را از مسير اصلي خارج ساخته و نظام اسلامي ايران را دچار انحراف نمايد.


 در ادامه اين گزارش علي‌محمد نائيني رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه نهم دي در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه شعار و شور لازم است ولي بايد مراقبت شود تا شعار به شعور غلبه نكند، اظهار داشت: در نهم دي ماه 1388 مردم باحرف اصلي حول دومحور ايجابي و سلبي براي مقابله و دفاع ،وارد ميدان شدند.


وي تصريح كرد: در محور سلبي نفي نظام سلطه آمريكا، اسرائيل، انگليس و فتنه و فتنه‌گران بود و در محور ايجابي هم دفاع مطلق از انقلاب، اصول‌ها و ارزش‌ها و عاشورا و اباعبدالله‌الحسين(ع) در داخل ،و در خارج دفاع از شعارهاي انقلاب بود.

وي با بيان اينكه در حماسه 9 دي 88 هم دفاع از نظام و رهبري موج مي‌زد و هم مقابله با فتنه و فتنه‌گران، تصريح كرد: در اين حرکت، يك مبناي فكري و ايماني وجود داشت كه بايد اين مباني در عين تبيين ، به دلائل اصلي حرکت مردم نيز پرداخت كند.


رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه 9 دي 88، افزود: اين حماسه يك سرمايه‌اي است براي حفظ و استمرار نظام جمهوري اسلامي ،بنابراين مهم است بدانيم كه بين نظام جمهوري اسلامي و نظام سلطه يك تفاوت مستمر ذاتي فكري وجود دارد.


وي با بيان اينكه از اول انقلاب فتنه و فتنه‌گري بود، ولي در شكل‌ها و قالب‌هاي مختلف، گفت: پيام 9 دي 88 اين است كه روح انقلاب و مردم با اين فتنه‌ها و انحراف‌ها از خط انقلاب مخالف است.

نائيني با بيان اينكه حماسه 9 دي در بستر فتنه 88 به جريان افتاد، گفت: فتنه 88 نشان داد كه غرب با توسل به يك كار گسترده و از پيش برنامه‌ريزي شده، از مدت‌ها قبل درصدد ضربه‌زدن به نظام جمهوري اسلامي بوده است.


وي افزود: در واقع در فتنه 88 همه دشمنان چه داخلي و چه خارجي و رسانه‌هاي غربي با تمام قوا اعم از شبكه‌هاي راديو و تلويزيون و ماهواره و ... به صحنه آمدند تا با يك نظام ديني را به چالش بكشاننند و اين چالش‌ها و جسارت به مقدمات مردم در روز عاشوراي حسيني به اوج خودش رسيد.

وي گفت: حماسه 9 دي 88 به تعبير مقام معظم رهبري يكي از قله هاي فراموش نشدني برخاسته از بصيرت و شناخت مردم در فضاي غبارآلود فتنه رخ داد.


رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه 9 دي 88 با اشاره به ماهيت اين روز تاريخي گفت: از چهار عنصر تعيين كننده به عنوان عوامل زمينه ساز شكل گيري 9 دي ماه 88 مي توان نام برد.

وي افزود: عنصر اول ايمان مردم بود، ايمان مذهبي مردم و عشق به اهل بيت(ع) عامل اصلي قدرت مردمي نظام است و عنصر دوم درايت رهبري و مديريت مقام معظم رهبري است كه با مديريت حكيمانه در مهار فتنه و آگاه سازي جامعه در باطل كردن فتنه نقش اساسي داشت.


وي عنصر سوم را خود مردم دانست و خاطرنشان كرد: مردم در عرصه‌هاي مختلف در طول عصر انقلاب جمهوري اسلامي حماسه آفريني‌هايي كرده‌اند، بنابراين مردم با نه گفتن توسط قدرت مردمي خودشان، اساس فتنه 88 را لرزانده و بساط فتنه را جمع كردند.


وي عاشورا و كربلا را عنصر چهارم دانست و گفت: آخرين و مهمترين عنصر ،عاشورا و كربلاي حسيني است؛ چرا كه حركت 9 دي 88 يك حركت برگرفته از نهضت عاشورايي مي‌باشد.


نائيني با بيان اينكه حماسه 9 دي 88 يك حركت مردمي ماندگار توام با احساس و هيجان كاملا فراگير و نشات گرفته از اعتقادات مردم است، گفت: اين حركت بخاطر الهي و ايماني بودن در تاريخ انقلاب اسلامي ماندگار خواهد شد.


همچنين؛ رئيس ستاد مركزي حماسه بزرگداشت 9 دي 88 با اشاره به ماهيت ستاد متبوعش، گفت: اين ستاد نقطه شروعی است تا اين حماسه، روزي مورد غفلت قرار نگيرد.


براساس اين گزارش؛ جنبه ديگر حماسه نهم دي ماه 88 اين بود كه حوادث پس از انتخابات باعث گستاخي بيش از پيش غربي‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران شده و باعث به تصويب رساندن قطعنامه هاي تحريم عليه كشورمان شدند، ولي غربي‌ها اكنون حتي از سران فتنه نیز عبور كرده و تنها به دنبال سرنگوني نظام هستند، هرچند بايد به آنها گفت؛ زهي خيال باطل!


شايد بتوان گفت؛ بزرگترين پيام حماسه نهم دي ماه 88 اين بود كه به دشمنان فهماند تا ديگر چشم طمع به ملت ايران نبندد؛ چرا كه مردم هميشه در صحنه ايران،بار ديگر پوزه آنها را به خاك خواهد ماليد.


در ادامه گزارش؛ پاره‌اي از بيانات مقام معظم رهبري در مورد حماسه 9 دي 88 را مرور مي كنيم.


مقام معظم رهبري در ديدار خود با اعضاي ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي، خاطرنشان كردند: "حضور عظيم و خروشان مردمي در نهم دي 88، تجلي بارزي از هويت و ماهيت انقلاب يعني روح ديانت حاكم بر دل هاي مردم بود".


حضرت آيت الله خامنه‌اي در تبيين حقيقت حماسه 9 دي به دو عنصر حضور گسترده مردمي و ايمان ديني مردم اشاره و خاطرنشان كردند:" نهم دي 88، حادثه كوچكي نيست؛ بلكه آن حركت عظيم و ماندگار مردمي، شبيه حركت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است و بايد تلاش شود در سالگرد اين حماسه حرف اصلي ملت ايران يعني حركت در سايه دين و تحقق وعده هاي الهيي تبيين شود".


همچنين؛ مقام معظم رهبري فرمودند: "در اين روز مردم براساس وظيفه ديني خود به ميدان آمدند تا نشان دهند برخلاف تبليغات فتنه‌گران، مردم ايران ضمن پايبندي به نظام جمهوري اسلامي از عزم و اراده ديني استوار برخوردارند".


حضرت آيت الله خامنه‌اي با يادآوري وقايع تلخ فتنه 88، افزودند:" اين فتنه صرفا منحصر به حضور عده اي افراد در خيابان ها نبود؛ بلكه ناشي از يك بيماري بود كه با اقدامات سياسي و امنيتي قابل دفع شدن نبود و به يك حضور عظيم مردمي نياز داشت كه چنين هم شد".


همچنين؛ رهبر معظم انقلاب دو توصيه به دست اندركاران ستاد بزرگداشت نهم دي داشتند: اولا در بزرگداشت نهم دي جنبه‌هاي شعاري غلبه پيدا نكند و ثانيا به عمق شعارها كه حرف اصلي ملت ايران بود، توجه شود.

 

انتهاي‌پيام/

                                                                   

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.