پنجشنبه 26 بهمن 1391 | 18:45
در مورد مذاكره با آمريكا تصميم نهايي با رهبري است
در مورد مذاكره با آمريكا تصميم نهايي با رهبري است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" خطیب نماز جمعه تهران گفت: در مورد مذاكره با آمریکا فقط و فقط مقام معظم رهبری تصميم گيرنده نهايي هستند و هیچ فردي در هیچ جایگاهی نمی‌تواند کمترین اقدامی بدون اجازه ایشان انجام دهد.

آيت‌الله "سید احمد خاتمی" در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه تقوا گوهر نفیس سامان بخش دنیا و آخرت ماست، اظهار داشت: صلح و آشتي از ابعاد برجسته تقوا در جهت ايجاد آرامش در جامعه است.

وی افزود: اولين اصل در سبک زندگی اسلامی انصاف و حق مداری است که در تمامی عرصه‌ها ارزشمند بوده و فضیلت والایی محسوب می‌شود.

آيت‌الله خاتمی عوامل حق‌گریزی در قرآن را این گونه برشمرد: توجه به هوای نفس انسان را به ورطه خود محوري سوق مي‌دهد و اين آفت بزرگي براي مومنين است.

در آستانه انتخابات مراقب دين خود باشيم

وي تصريح كرد: گاهی هوای نفس به صورت گروهی و جناحی بروز مي‌كند كه قطعا از هوای نفس فردی پلیدتر است.

آيت‌الله خاتمي کرد: در آستانه انتخابات رياست جمهوري صحیح نيست به خاطر انتخاب شدن فرد دلخواه خودمان دین فروشي كنيم.

خطیب نماز جمعه تهران احساسات و عواطف شخصی را از دیگر عوامل حق گریزی برشمرد و تصریح کرد: در قرآن احسان به والدین چهار مرتبه در کنار اصل توحید آمده و این بیانگر جایگاه والای آنهاست اما در این مقام والا نیز در صورتی که آنها بخواهند فرد را به انحراف بکشند باید نديده و نشنیده گرفته شود.

آيت‌الله خاتمی سومین عامل حق گریزی را خصومت و دشمنی دانست و ادامه داد: دشمنی و اختلاف سلیقه‌ها نباید سبب زیر پا رفتن عدالت و حق باشد، خصومت عامل بی انصافی است.

وی با یادآوری فضایل برجسته شخصيت مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی وی را رکنی از ارکان حوزه علمیه تهران دانست و تصریح کرد: دانشجویان و طلب از زلال عرفان این شخصیت بزرگوار بهره می‌گرفتند؛ ایشان چهره مورد اعتماد امام(ره) و مقام معظم رهبری و از جانب داران ولایت فقیه تا پایان عمر بود.

خطيب نماز جمعه تهران جامعه مدرسین قم را از حامیان اصلی انقلاب برشمرد و افزود: آنان همواره قبل از انقلاب با به جان خریدن شکنجه‌ها و تبعیدها و پس از آن با حضور در تمامی عرصه‌ها پشتیبانی خود را از انقلاب به اثبات رسانده‌اند.

حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22 بهمن پاسخي قاطع به تحريم‌ها بود

آيت‌الله خاتمی با استناد به آمار موجود از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: طبق آمار در برخی از نقاط این حضور تا 3 برابر و در برخی دیگر حداقل تا دو برابر گذشته بوده که در نخستین دید بیانگر این است که مردم همواره حامی انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: یک سال تلاش غرب برای دور کردن مردم از انقلاب با تحریم و فشار با این حضور پر شکوه به هدر رفت به طوری که یکی از مسئولین آمریکایی بعد از این حضور حماسی گفت: "نمی‌دانم چه بگوییم ایرانی‌ها مانند میخ می‌مانند که هر چه بر آنها می‌کوبی مقاوم تر می‌شوند، روانشناسی آنها بر پایه مقاومت است که تعریفی در کتاب‌ها ندارد".

خطیب نماز جمعه تهران وفاداری به نظام را پیام اصلی حضور میلیونی مردم در سی و پنجمین سال پس از پیروزی انقلاب ارزیابی کرد و ادامه داد: مردمی که صابون گرانی به تن تک تکشان خورده با حضورشان نشان دادند که حمایت آنها زیر بنای عقیدتی داشته وقتی می‌بینند نظام پرچمدار اسلام ناب محمدی است دینشان را به هیچ چیزی نمی‌فروشند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مردم در 22 بهمن با امام(ره) و شهدای خود بیعت کردند، یادآور شد: ولایت‌مداری در این راهپیمایی موج می‌زدند و یک شعار در تمامی نقاط کشور بر زبان مردم جاری بود و آن " این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" که تحلیل آن این است که همه بدانند محور برای مردم فقط و فقط ولایت است.

وي تصريح كرد: همه مسئولین با صراحت بدانند مردم همه را با ولایت می‌سنجند و هر مسئولی که با ولایت باشد محبوب دل مردم بوده و هر که از مسیر ولایت دور باشد در چشم آنها منفور می‌شود.

آیت‌الله خاتمی استقامت را پیام دیگر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دانست و ادامه داد: ملت فهیم ایران نشان دادند که فرسودنی نیستند اما دشمنانشان را فرسوده می‌کنند.

وی تاکید کرد: راهپیمایی 22 بهمن همچنین پیام استکبار ستیزی ملت ایران را به جهانیان نشان داد زیرا امسال مرگ به آمریکاها بسیار باشکوه تر بود؛ مردم شیطنت‌های آمریکا را دیده و متوجه شدند که آنها با کمال وقاحت فشارها را بیشتر کرده و در عین حال از مذاکره سخن می‌گویند.

خطيب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه اگر مذاکره با آمریکا انجام شود گرانی‌ها ده برابر می‌شود، افزود: در حقیقت استکبارگران می‌خواهند ایران اسلامی را از پا درآورند اما به فضل خدا آنها را بیچاره می‌کنیم.

در مورد مذاكره با آمريكا تصميم نهايي با رهبري است

وی تصريح کرد: در مورد مذاكره با آمریکا فقط و فقط مقام معظم رهبری تصميم گيرنده نهايي هستند و هیچ فردي در هیچ جایگاهی نمی‌تواند کمترین اقدامی بدون اجازه ایشان انجام دهد.

آیت‌الله خاتمی تکلیف مداری را از دیگر پیام‌های حضور مردم در 22 بهمن دانست و اظهار داشت: این حضور با شكوه مدخلی برای حضور شورانگيز مردم در انتخابات 22 خرداد 92 است.

وی همچنین تاکید کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که تیر تحریم به سنگ خورده است و آمریکا که می‌خواست عقبه مردمی نظام را از بین ببرد با دیدن این شکوه به شکست توطئه خود پی برد.

خطیب نماز جمعه تهران با دعوت مسئولین به ایجاد آرامش در کشور اظهار داشت: با فکر برای رفاه و معیشت مردم، دعواها کنار می‌رود اما اگر این دعواها ادامه یابد یعنی در حق مردم جفا کردیم و آنها هرگز شما را نمی‌بخشند.

حادثه قم بسيار تاسف برانگيز بود

آیت‌الله خاتمی همچنین حادثه 22 بهمن قم را اتفاقی بسیار تلخ و تاثر برانگیز برشمرد و تاکید کرد: افراد اصلی این اقدام، اگر می‌خواهند وزن کار خود را ببینند به شادی رسانه‌های بیگانه نگاه کنند که حرکت زشت آنها شکوه حماسه زیبای مردم را در رسانه‌های استکباری کمرنگ کرد.

وی تاکید کرد: کسانی که حادثه 22 بهمن قم را رقم زدند در حقیقت روز وحدت ملت پیام تفرقه صادر کردند آنها حرمت حرم حضرت معصومه را شکستند و صراحتا خلاف بیانات مقام معظم رهبری بد اخلاقی کردند این حرکت نه در شان انقلاب بود و نه در شان قم که پایگاه انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی از مقامات امنیتی و قضایی و انتظامی خواستار برخوردی قاطع شد و تصریح کرد: امیدواریم این نهادها طوری اقدام کنند که در آینده شاهد این اتفاقات در قم یا هیچ جای دیگر کشور نباشیم.

وی در رابطه با حوادث بحرین و سوریه اظهار داشت: ما معتقد به حاکمیت مردم هستیم که هیچ خردورزی نیست که آن را قبول نکند.

آيت‌الله خاتمي افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هر فلسطینی یا بحرینی یک رأی باید داشته باشد معنا ندارد خاندانی که حتی بحرینی نیستند به ملت این کشور زور بگویند، مردم بحرین بدانند با ایستادگی و مقاومت سرانجام به پیروزی خواهند رسید.

خطيب نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: ایران در ابتدا برای مسئله سوریه مذاکره سوری سوری را پیشنهاد داده بود که آمریکا پس از دو سال صدور تروریسم به این کشور و کشتن 60 هزار سوری امروز به این حرف رسیده است.

انتهاي پيام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.