یکشنبه 29 بهمن 1391 | 19:37
برخي كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند به دستورات ولايت فقيه بي اعتنا هستند
 برخي كه قصد كانديداتوري در انتخابات را دارند به دستورات ولايت فقيه بي اعتنا هستند

 

يكي از روساي جمهور كه معمم بود براي اينكه آرا اهل سنت را جلب كند حديث غدير را تحريف كرد و اسم اين كارها را وحدت مي گذارند. هر گروهي كه ورشكسته سياسي مي شود شعار وحدت سر مي دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"

 

آيت الله مصباح يزدي پيش از ظهر سه شنبه در ديدار مسؤولان و اعضاي پايگاه اطلاع رساني رجا، در پاسخ به سؤالي به تبيين ملاك هاي رييس جمهور آينده پرداخت.

وي با بيان اين كه تعاليم اسلامي اقتضا مي كند كه انسان هميشه به دنبال آرمان ها باشد، گفت: نكته اي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه آرمان گرايي با واقع گرايي عملي هميشه همسو نيست و شرايط عيني جامعه نيز هيچ گاه اقتضا نكرده كه آرمان ها به صورت كامل تحقق يابند.

اين انديشمند برجسته حوزه يادآورشد: اگر روزي به كسي اعتماد كرديم، معلوم نيست كه تا آخر همان باشد، امكان انحراف و خطا وجود دارد، ممكن است افرادي از ابتدا نقطه ضعف هايي داشته باشند و خودشان هم ندانند و يك وقت اين نقطه ضعف ظهور مي كند.

آيت الله مصباح يزدي تاكيد كرد: گروه ديگري نيز ممكن است از ابتدا منافق باشند اما به خاطر مصالح شان به چيز ديگري تظاهر كنند، عده اي نيز خوب هستند و تا آخر هم ضد انقلاب و ضد اسلام و ارزش ها نشدند.

رييس مؤسسه امام خميني تاكيد كرد: چند نكته را بايد مورد توجه قرار داد، نخست اين كه همه مردم و همه خوبان همه مسائل را به خوبي درك نمي كنند، اگر كسي در دوران جنگ فرمانده خوبي بود معلوم نيست كه بتواند نخست وزير و يا مسؤول خوبي باشد، اگر كسي مديريت خوبي داشت معلوم نيست در پايبندي به ارزش ها هم خوب باشد، از سويي ديگر معلوم نيست كسي كه تقوا دارد مدير خوبي هم باشد.

آيت الله مصباح يزدي كه درديدار مسئولان رجاسخن مي گفت، افزود: گاهي در مواردي اتفاق مي افتد كه حتي امام معصوم احتياج به كسي دارند كه يك بعد برجسته داشته باشد با اين كه نقطه ضعف هاي فراواني آن فرد داشته باشد.

آيت الله محمد تقي مصباح يزدي يادآورشد: اگر اين گونه بود كه انسان همه چيز را داشت خيلي خوب بود، اما اين گونه نيست و خداوند تبارك و تعالي امتحان و ابتلائات را قرار داده تا انسان ها را آزمايش كند.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم تاكيد كرد: اگر اين توقع را داشته باشيم كه مسؤولان كشوري اعم از رييس جمهور و نمايندگان مجلس هيچ عيبي نداشته باشند محال است و هيچ گاه اين گونه نبوده و نخواهد بود.

وي بيان داشت: البته خداوند تبارك و تعالي به ما منت كرد و حضرت امام و مقام معظم رهبري را به ما داد كه استثنا هستند و به غير از پيامبر و امام معصوم رهبري اين گونه نداريم و از اين جهت بايد شكر اين نعمت را به جاي آوريم.

آيت الله مصباح يزدي در ادامه بحث درباره انتخابات خاطرنشان كرد: البته اين كه فرد بي عيبي را براي رياست جمهوري پيدا كنيم، محقق نخواهد شد، اما اين دليل نمي شود كه ما كار جمعي نكنيم و بايد توجه داشته باشيم كه اين خواسته شيطان است.

وي با بيان اين كه بايد سعي كنيم اصلح نسبي را انتخاب و تلاش كنيم افرادي كه سركار مي آيند بهترين هاي نسبي باشند، ابراز داشت: شخصي سال ها در جنگ و جبهه بوده و معناي مديريت و طراحي در شرايط جنگ را به خوبي مي فهمد، اگر از چنين فردي بپرسند اصلح كيست توجه او به همان افراد دوران جنگ و فرماندهان جنگ خواهد بود و اين طبيعي هم هست؛ يكي ديگر در مسائل مديريتي بوده و طبيعتا قدر مدير لايق را مي داند و به اين سمت تمايل دارد.

آيت الله مصباح يزدي اضافه كرد: يكي ديگر ذوق اقتصادي خوبي دارد و به دنبال كسي مي رود كه به دنبال رفاه اقتصادي مردم و جامعه باشد، اما اگر به ما كه روحاني هستيم بگويند مي گوييم آن فردي كه ارزش هاي ديني و اسلامي را بيشتر مراعات كند.

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين كه براي انتخاب اصلح بايد اولويت ها را بشناسيم، گفت: ما يك سري اولويت هاي مطلق و يك سري اولويت هاي نسبي داريم، اولويت هاي مطلق شامل پايبندي به اسلام، ارزش ها و انقلاب است.

آيت الله مصباح يزدي افزود: براي انتخابات پيش رو اين كه فردي را پيدا كنيم كه هيچ نقطه ضعفي نداشته باشد بعيد است، اما اين كه در بين افرادي كه مي شناسيم و مطرح هستند چه اولويت هايي را در نظر بگيريم نيازمند توجه است تا بتوان اصلح نسبي را انتخاب كرد.

وي يكي از راه هاي شناخت كانديداي اصلح نسبي را توجه به معيارهايي كه رهبر معظم انقلاب تبيين مي فرمايند دانست و گفت: يكي ديگر از نكاتي كه در اين راستا بايد به آن توجه كرد بررسي نقاط ضعف گذشتگان است كه ببينيم از كجا ضربه خورده ايم و از اين رو كسي را انتخاب كنيم كه حتي المقدور اين ضعف ها را نداشته باشد.

آيت الله مصباح يزدي با تاكيد بر اين كه در نظام اسلامي ولايت فقيه معيار است، ابراز داشت: در بين سياست مداران مرحوم رجايي مي گفت من مقلد امام هستم و راست مي گفت و امام اگر در جايي اشاره مي كردند تخلف هم نمي كرد، اما كساني هم بودند كه از اول كه مي خواستند كانديدا شوند شرط مي كردند كه نبايد در كار ما دخالت شود و يا در عمل هم دستورات صريح رهبري را اعتنا نمي كنند؛ اين قبيل افراد به درد نمي خورند؛ كسي كه اعتقادي به رهبري ندارد و اصلا رهبري را براي خود رقيب مي داند و مي گويد بايد قدرت رهبري را بشكنيم تا بتوانيم ايران را سربلند كنيم، طبيعتا به چنين افرادي نيز نمي توانيم اعتماد كنيم.

ايشان در پايان تصريح كرد: يكي از روساي جمهور كه معمم بود براي اينكه آرا اهل سنت را جلب كند حديث غدير را تحريف كرد و اسم اين كارها را وحدت مي گذارند. هر گروهي كه ورشكسته سياسي مي شود شعار وحدت سر مي دهد. برخي ها كه دم از ايران و ايرانيت مي زنند در يك مقاله و سخنراني شعار جهاني سر مي دهند و از كرامت انساني سخن مي گويند ولي در سوي ديگر شعار «نه غزه نه لبنان» سر مي دهند.

انتهاي متن

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.