دوشنبه 30 بهمن 1391 | 00:04
درصد غنی‌سازی ما به کسی ارتباطی ندارد/ عدم دستيابي به سلاح هسته‌اي بنا به فتواي رهبر انقلاب
درصد غنی‌سازی ما به کسی ارتباطی ندارد/ عدم دستيابي به سلاح هسته‌اي بنا به فتواي رهبر انقلاب

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت: درصد غنی‌سازی ما به کسی ارتباطی ندارد و ملت ایران بر اساس نیاز خود از حقوق اساسی‌اش استفاده می‌کند و از هیچ قدرتی هم نمی‌ترسد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی _ سیاسی جمعه  این هفته با اشاره به اینکه تقوا در سرنوشت انسان سرنوشت‌ساز است گفت: ما باید از خدا بخواهیم تا به ما توفیق دهد تا با تقوا خود را از عذاب الهی مصون کرده و از خواب غفلت بیدار شویم و شیطان چشم و دل ما را کور نکند.
 
وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: مذاکرات آقای جلیلی با 1+5 نشان داد که موضع ایران ثابت و تزلزل‌ناپذیر است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: البته پاره‌ای از خبرگزاری‌ها یاوه‌هایی گفته‌اند که ایران با توقف غنی‌سازی 20 درصد موافقت کرده است، این حرف پايه اساسی ندارد،ملت ایران هسته‌ای شده و آن را حق مسلم خود می‌داند.
 
آیت‌الله صدیقی گفت: درصد غنی‌سازی ما به کسی ارتباطی ندارد و ملت ایران بر اساس نیاز خود از حقوق اساسی‌اش استفاده می‌کند و از هیچ قدرتی هم نمی‌ترسد.
 
وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا افزود: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات خود گفته است که هرگز نخواهیم گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. پاسخ ما به این است که اگر ایران دستیابی به سلاح هسته‌ای را در برنامه‌ خود قرار نداده این موضوع به خاطر این نیست که منتظر اجازه رئیس‌جمهور آمریکاست بلکه به خاطر فتوای حرمت سلاح هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری است که تولید سلاح هسته‌ای را جنایت بر علیه بشریت می‌داند.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: دین و اخلاق انسانی دست ما را بسته است چرا که در غیر این صورت هیچ قدرتی حتی ابرقدرت جنایتکاری مثل آمریکا قدرت جلوگیری از این مسئله‌ را نداشت.
 
آیت‌الله صدیقی ادامه داد: پاکستان و هندوستان سلاح هسته‌ای دارند و کره شمالی هم اخیرا به سلاح هسته‌ای دست یافته است. شما در برابر این کشورها نتوانستید هیچ کاری انجام دهید تا چه رسد به ملتی که 34 سال است با تمام قدرت‌ها معارضه کرده و جنگ تحمیلی 8 ساله را با پیروزی پشت سر گذاشته است.
 
وی افزود: ما اگر در مورد سلاح هسته‌ای اقدامی نمی‌کنیم بر اساس اعتقادات و نظر رهبری نظام اسلامی است.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: مواضع ما در مورد استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تزلزل‌ناپذیر است و هر پیشنهادی که نافی حقوق اساسی ملت باشد از سوی هیچ مقام و شخصیتی پذیرفته نیست و هیچ کس حق هیچگونه سازشی را در این باره نخواهد داشت.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه با اشاره به رزمایش پیامبر اکرم (ص) گفت: این رزمایش پیام اقتدار ملت ما و حرکت به سوی سلاح‌های بازدارنده‌ای است که دشمن را نسبت به ما مایوس می‌کند.
 
وی افزود: پیام دیگر رزمایش سپاهیان غیور به کشورهای منطقه این است که یک کشور قدرتمند همچون جمهوری اسلامی ایران در کنار آنها است و روابطی برادرانه و سازنده با آنها دارد و در روزهای سخت بر اساس روابط اسلامی و برادرانه کنار آنها خواهد بود.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران پیام سوم این رزمایش را خطاب به کشورهایی دانست که مرتب از بودن گزینه‌ها بر روی میز دم می‌زنند و ادامه داد: ما با داشتن سپاه غیور و دانشمندانی که در زمینه ساختن تجهیزات دفاعی فعال هستند پیشرفت‌هایی جهشی داشتیم و با اتکا به این حرکت‌های جهشی و با ایمان عمیق و اعتقادات راسخ در مقابل تمام قدرت‌های متجاوز خواهیم ایستاد.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 92 به مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما از دولت و از مجلس این است که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که اولویت‌های کشور در صدر برنامه‌ریزی‌ها قرار داشته باشد، اولویت‌های ما تامین معیشت طبقات کم درآمد، کنترل قیمت‌ها و نظارت دقیق بر بازار، توصیه کافی به تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به تولید ملی و سرمایه ایرانی، مسئله بیکاری و بالا بردن ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز است.
 
وی با اشاره به اینکه بی‌ثباتی در بازار ارز علاوه بر گرانی سبب سردرگمی تولید‌کنندگان و تجار می‌شود گفت: این بی‌ثباتی آنها را با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند و سبب می‌شود تا برنامه‌ریزی آنها از دست برود.
 
خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت: ما انتظار داریم تا بگومگوها و حاشیه‌سازی‌ها تمام شود چرا که هر نوع بر هم زدن آرامش در این شرایط به تعبیر مقام معظم رهبری خیانت است.
 
آیت‌الله صدیقی ادامه داد: ما انتظار داریم تا برنامه‌ها بر اساس ظرفیت کشور و اقتصاد مقاومتی و حرکت بر اساس پیشرفت باشد و نهایت همکاری در این زمینه بین دولت و مجلس انجام شود.
 
وی افزود: از رسانه ملی نیز توقع ما این است که این فضا را حفظ کند تا آرامش کشور از بین نرود و رسانه‌های دیگر و دیگر قلم‌ به دستان نیز به این مسئله توجه کنند.
 
حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری ادامه داد: از اینکه در مالتان با خداوند شریک شوید باید افتخار کنید و انشاء‌الله مردم عاطفی، مهربان و سربلند ما و حتی اقشار کم در آمد برای رضای خدا سهم کوچکی را در این راه در نظر بگیرند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم به روز درختکاری و احترام به طبیعت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: جنگل و درخت از ریه‌های تنفسی مردم به شمار می‌آید که هر کس به آن‌ها ضربه بزند به اعصاب و محیط زیست زیان رسانده است و این خلاف قانون است و از مسئولان انتظار می‌رود این امانت را مراقبت کنند.
 
وی با اشاره به رحلت آیت‌الله خوشوقت تصریح کرد: هنوز داغ آیت‌الله انواری فروکش نکرده بود که ما مبتلا به داغ حاج آقا مجتبی شدیم و بعد از ایشان یک رکن رکین یعنی آیت‌الله خوشوقت از میان ما رفت.
 
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه جسم آیت‌الله خوشوقت با ما بود اما روحش از محضر حق تعالی غایب نمی‌شد تأکید کرد که ایشان اهل عشق و معرفت و سوز بود و به عنوان یک معلم اخلاق شکارچی دل جوانان محسوب می‌شد از این رو رحلت ایشان را باید به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری تسلیت گفت.


تصرف مال غير حرام و مستوجب عقاب دنيوي و اخروي است

همچنين حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی _ سیاسی این هفته جمعه تهران ضمن توصیه به تقوا و اجتناب از معاصی و التزام به واجبات و جلب رضایت خداوند مقتدر اظهار داشت: زمان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند مثل شب قدر، نیمه شعبان، 27 رجب، شب جمعه، از این رو کسانی که طالب قرب خدا هستند از این وقت های حساس غفلت نمی‌کنند، و مکان‌ها نیز چنین هستند.
 
خطیب موقت تهران با تاکید بر اینکه شایسته است نما‌زگزاران از اقامه نماز در مکان غصبی پرهیز کنند خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده حساسیت مکتب اسلام بر حقوق و اموال مردم و همچنین حفظ حریم دستاوردهای مردم است.
 
وی غصب را یکی از زشت‌ترین گناهان داراي عقوبت دنیوی و اخروي دانست و تصریح کرد: تصرف مال غیر، بدون اذن او حرام و موجب عقاب اخروي ودنيوي است و روایات زیادی در تاکید بر حرمت غصب اموال مردم از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) آمده است.
 
 
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه عارفانی همچون مرحوم امام (ره) و قاضی سعید قومی بر مکان برقراری ارتباط با خداوند تاکید داشته‌اند یادآور شد: برخی در نماز یک مرحله بالاتر از جسم و ظاهر یعنی با دل و قلب خود با خداوند صحبت می‌کنند چرا که نماز هجرت به سوی خداوند است.
 
امام جمعه موقت تهران برقراری ارتباط از طریق روح با خداوند را یک مرحله بالاتر از قلب دانست و ادامه داد: از این بالاتر مرحله فناست که فرد نمازگزار از جسم و قلب و روح بالاتر می رود و دیگر خودش نیست و در این مرحله نماز‌گزار بلند‌گوی حق‌تعالی است که تمام وجودش در حق ذوب می‌شود.
 
وی با بيان اينكه بالاترین مرحله حضور بندگان نزد خداوند متعال، مرحله فنا است، گفت: نمازگزار دیگر در آن مرحله، خودش نیست؛ ذکر و ذاکر و مذکور یکی می شود، نمازگزار خود حرف نمی زند و همه وجودش ذوب در حق است و از خود چیزی ندارد.


انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.