چهارشنبه 9 اسفند 1391 | 17:38
آيت الله علوي گرگاني: پيرو رهبر باشيم هيچ خطري كشور را تهديد نخواهد كرد
 آيت الله علوي گرگاني:  پيرو رهبر باشيم هيچ خطري كشور را تهديد نخواهد كرد

 

پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان "جهاد و شهادت"آيت الله علوي گرگاني با تأكيد بر اين كه راهيان نور نقش بقا و استمرار انقلاب را دارد، گفت: اگر مي خواهيم مردم در صحنه حمايت از نظام اسلامي، رهبري و مراجع تقليد باشند بايد اين مسير ادامه پيدا كند.

آيت الله سيد محمدعلي علوي گرگاني استاد برجسته درس خارج حوزه علميه ، با اشاره به حسن نام گذاري ستاد راهيان نور، گفت: انتخاب چنين اسمي نشانگر اين است كه حركات و اقدامات نيز نوراني و منشأ آثار و بركت فراواني است.

وي حضور در مناطق جنگي را مصداق روايت «كونوا دعاة الناس بغير السنتكم» خواند و ابراز كرد: حضور مردم در مناطق جنگي به صوت عملي انسان را با حقايق آشنا مي كند و محيط معنوي آنجا انسان را به معنويت سوق مي دهد.

اين استاد برجسته درس خارج حوزه علميه با بيان اين كه مناطق جنگي همچون زمان جنگ انسان را متحول مي كند، اظهار كرد: ايجاد چنين حالتي در انسان به بركت وجود روحانيت است كه خدمات ارزنده اي را براي جامعه به وجود آورده اند.

آيت الله علوي گرگاني با اشاره به روايات رهنمودهاي علما و تبعيت مردم از آنها را موجب سعادت انسان خواند و گفت: حضور روحانيت در جامعه مردم را معتقد به دين و مكلف به وظايف الهي مي كند.

وي ادامه داد: وقتي مردم با علما نشست و برخاست مي كنند خوبي ها را كسب كرده و بدي ها را از خود دور مي كنند.

اين استاد برجسته درس خارج حوزه علميه معنويت جبهه را از بركات وجودي امام خميني(ره) ذكر كرد و گفت: بيانات و رهنمودهاي ايشان مردم را در دفاع از اسلام و انقلاب پايدار مي كرد.

آيت الله علوي گرگاني نقش علما و روحانيت را در زنده نگاه داشتن اصل انقلاب اسلامي تأثيرگذار دانست و ابراز كرد: اگر پيرو عملي كلام رهبري و مراجع تقليد باشيم هيچ خطري جامعه را تهديد نمي كند و در برابر دشمنان سربلند هستيم.

وي با بيان اين كه معنويت مناطق جنگي سبب تغيير حالات دروني انسان مي شود، گفت: روحيه افراد با حضور در اين مناطق تغيير مي كند هرچند انحرافاتي در آنها وجود داشته باشد؛ از ين رو مسؤولان بايد مراقب باشند تا صحبت هايي كه مناسب با اين مكان مقدس نيست، زده نشود.

اين استاد برجسته درس خارج حوزه علميه ادامه داد: توجه به معنويت بايد بيش از هر چيزي در اين سفر لحاظ شود؛ انتخاب راه درست است اما بايد مراقب بود سخناني گفته نشود كه نتيجه عكس بگيريم.

آيت الله علوي گرگاني با تأكيد بر اين كه راهيان نور نقش بقا و استمرار انقلاب را دارد، گفت: اگر مي خواهيم مردم در صحنه حمايت از نظام اسلامي، رهبري و مراجع تقليد باشند بايداين مسير ادامه پيدا كند.

انتهای خبر/

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.