دوشنبه 2 مرداد 1391 | 10:47
عملیات مرصاد تجلی اوج انزجار ملت ایران از منافقین
 عملیات مرصاد تجلی اوج انزجار ملت ایران از منافقین

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان : سردار ناصح حضور پر شور نیروهای مردمی در عملیات مرصاد را تجلی اوج انزجار و نفرت ملت ایران از منافقین و خائنان به وطن دانست.

سردار سرتیپ پاسدار اسدالله ناصح از فرماندهان عملیات مرصاد همزمان با فرارسیدن سالروز شکست منافقان در عملیات غرور آفرین مرصاد در گفت و گوی اختصاصی به بازخوانی این عملیات پرداخت.
سردار ناصح شکل گیری عملیات فروغ جاویدان توسط منافقین را ناشی از تحلیل های غلط آنان خواند و اظهار داشت: سران این گروهک خائن افراد و نیروهای خود را چنین توجیه کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران با جنگ زنده است و پس از پذیرفتن قطعنامه 598 دیگر توان ادامه حیات سیاسی ندارد و مردم به دلیل فشارهای وارده از حاکمیت فاصله گرفته و در صورت اقدامی قاطع از سوی اپوزیسیون مردم از آنان حمایت خواهند کرد.
وی افزود: منافقین تصور می کردند که رزمندگان ارتشی و سپاهی در جبهه جنوب درگیر هستند و نیروهای مردمی نیز با آنان همراه خواهند شد و بر اساس این تحلیل حملات خود را از جبهه غرب آغاز کردند.
این فرمانده عملیات مرصاد با بیان این که منافقین قصد داشتند با یک حرکت جهشی 48 ساعته تهران را تسخیر کنند، گفت: دشمن برنامه ریزی کرده بود که حرکت خود را از مسیر قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آباد آغاز کرده و پس از عبور از کرمانشاه، همدان و قزوین، تهران را فتح کنند.
وی ادامه داد: این پیشروی تا اسلام آباد براساس زمانبندی و برنامه ریزی انجام گرفت و قرار بود پس از فتح کرمانشاه، منافقان در آن جا حکومت ملی اعلام کنند.
سردار ناصح با یادآوری این که رادیو منافق با ارسال پیام های متعدد از مردم کرمانشاه درخواست می کرد که آماده جذب در گردانها و تیپ های منافقین شوند اظهار داشت: علیرغم تبلیغات منافقین و حامیان غربی و اروپایی آنها نیروهای مقاومت مردمی در شهرستانهای کرمانشاه به سرعت سازماندهی شده و در مقابل فریب خوردگان صف آرایی کردند.
وی نقش مقاومت و ایستادگی عشایر منطقه و سلحشوران اسلام آباد را در این عملیات بسیار مهم و قابل تحسین دانست و افزود: مردم بومی منطقه به دلیل آشنایی کامل با شرایط در قالب گروه های رزمی، سازماندهی شدند و پس از درگیری با منافقین و تار و مار کردن صف های طولانی آنها در مسیر اسلام آباد خود را به داخل کرمانشاه رسانده و بقایای منافقین را در آنجا به دام انداخته و شهر را پاکسازی کردند.
این فرمانده عملیات مرصاد، اطلاع رسانی به موقع مردم از وجود نیروهای مزدور را از دیگر اقدامات مقاومت مردمی دانست و افزود: در طول سالهای دفاع مقدس عشایر غیور منطقه و شهروندان گیلان غرب همواره آماده بوده و با استقرار در آلونک های نزدیک شهر نقش بسزایی را در برقراری امنیت ایفا کردند.
وی با تاکید بر این که اوج انزجار و نفرت مردم از منافقین در عملیات مرصاد تجلی پیدا کرد گفت: در جریان این عملیات و به دنبال دعوت حضرت امام(ره) از مردم برای حضور در جبهه به قدری نیروی مردمی داوطلب به جبهه ها آمد که امکان تجهیز و سازماندهی آنان به سختی فراهم شد و مردم از تمامی اقشار در این عملیات اسلحه به دست گرفتند تا علیه منافقان وارد عمل شده و اوج نفرت و انزجار خود را به آنها نشان دهند.
سردار ناصح عملیات مرصاد را لطف خدا در حق ملت ایران خواند و اظهار داشت: در این عملیات یک اپوزیسیون عمده جمهوری اسلامی ایران با حماقت هرچه تمام تر در دامان رزمندگان اسلام قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران توانست ضربه ای عمیق، مهلک و اساسی را بر پیکره منافقین وارد کند.
وی با اشاره به ایفای نقش صدام و رژیم بعث در پشتیبانی منافقین گفت: عراق در این عملیات نقش خط شکن را برای منافقین ایفا کرد و با پشتیبانی هوایی سعی در هموار کردن مسیر حرکت منافقین داشت که در این راه یک بار نیز به اشتباه با بمباران نیروهای منافقین تلفات زیادی را به آنها تحمیل کرد.
این فرمانده عملیات مرصاد در پایان خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد صرف نظر از ابعاد تاکتیکی و عملیاتی، درسی فراموش نشدنی را به گروه های مخالفی که حتی فکر دست اندازی و خیانت به ایران را در سر می پرورانند داد.
انتهای خبر/

سپاه نیوز

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.