دوشنبه 6 بهمن 1393 | 09:09
قدم زدن در خیابان‌های ژنو همراه کری نماد «خواهش و تمنای سیاسی» بود
قدم زدن در خیابان‌های ژنو همراه کری نماد «خواهش و تمنای سیاسی» بود

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سعدالله زارعی کارشناس مسایل منطقه و بین‌الملل با اشاره به پیاده‌روی وزیر خارجه ایران و آمریکا در خیابان‌های ژنو اظهار داشت: در عرف دیپلماسی برخورد صمیمانه با یک دولت بعد از آن اتفاق می‌افتد که مسایل فی‌مابین دو کشور حل شده و دو کشور از مسیر روابط عادی عبور کرده و به مسیر روابط استراتژیک رسیده باشند.

وی افزود: اگر روابط صمیمانه در غیر از این شرایط رخ دهد، این رفتار در عرف دیپلماتیک نوعی تمنای سیاسی از سوی کشوری که تحت فشار است تلقی شده و نمی‌تواند نتیجه‌ای در بر داشته باشد چرا که در عالم سیاست تمنا و خواهش و التماس، برای رسیدن به یک وضعیت جدید معنا و مفهوم ندارد.

این کارشناس مسایل بین‌الملل ضمن انتقاد از این رخدادها تاکید کرد: براین اساس می‌توان گفت که تماس تلفنی آقای روحانی و باراک اوباما و نیز پیاده‌روی آقای ظریف با جان‌کری در خیابان‌های ژنو بر خلاف روال عادی دیپلماتیک بود و این رفتارها، پرستیژ کشور را دچار خدشه می‌کند.

زارعی خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی این رفتار را نوعی شیفتگی و الزام به داشتن روابط تلقی و تلاش می‌کند، چیزی که سال‌ها در آرزوی آن بوده یعنی ارتباط با ایران را با قیمت بسیار گزافی به ایران بفروشد.

منبع : تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.