سه شنبه 12 دی 1391 | 15:54
بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت حماسه 9 دی

پایگاه اطلاع رسانی" بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت "

 

 

بسم االه الرحمن الرحیم

«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ(فصلت: -30)

به راستی کسانی که گفتند:پروردگار ما خداست سپس ایستادگی کردند، فرشتگان بر آنان فرود می‌آیند و می‌گویند: آگاه باشید، بیم مدارید و غمگین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید.

پیشکسوتان وپیشگامان عرصه جهاد وشهادت دانش آموختگان مدرسه عشق و امضاء کنندگان دفتر نهضت روح الله الموسوی الخمینی اند  که از اغاز دوره تکلیف با لباس سبز محمدی (ص) به انگیزه پاسداری ازانقلاب اسلامی که حاصل مجاهدتهای همه علما و صلحا در طول تاریخ  است همت گماشته ودرعرصه های مختلف علمی,فرهنگی,عمرانی,سیاسی,اقتصادی,امنیتی و نظامی با همه وجود خود به پاسداری ازانقلاب اسلامی و نظام مقدس و مظلوم ج.ا.ا پرداختند.

 بی شک اینان مهمترین نیروی بازدارنده هرگونه تهدیدی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند که دیروز در صحنه های عملیاتی ,معادله جنگ رابنفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند و امروز نیز در سرکوب فتنه گران و طاغیان نقش محوری دارند.

ما هم اکنون در سالروز حماسه  نهم دی ماه قرار داریم , روزی که پیشکسوتان بسیجی جهاد و شهادت افتخار داشتند درکنار و همدوش امت حزب الله در خلق این حماسه مقدس و ماندگارنقش مهم و موثر داشته باشند .

روزی که به برکت چشمه جوشان و فیاض خون شهیدان عاشورایی و سالار شهیدان , حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آفریده شد از همین رو پیشکسوتان جهاد شهادت فرا رسیدن روز نهم دی ماه راکه روز امام متقین و روز مردم با تقوا و ولایت مداراین سرزمین است به ولی امر مسلمین و امت ولایتمدار تبریک عرض نموده و بازخوانی تمامی جزئیات, علل و عوامل و چگونگی وقوع آن را در همه سطوح , محافل  و مجالس و بخصوص در مراکز دانشگاهی و فرهنگی لازم می دانند و انرا به  امت ولایت مدار و جامعه متدینین یادآور می شود .

نهم دی روز پالایش  درونی مجدد انقلاب بود و توانست بار دیگر همگان را در موضع انتخاب وقضاوت قراردهدو ریزشها و رویشهای جدیدی را اشکار سازد و انان را که بناحق در زمره انقلابیون قرار داشتند,از صحنه خارج و یاران ناب انقلاب سلامی و ولایت فقیه را بشناساند.

نهم دی هشداری بزرگ  برای همگان بود هم برای آنان که به سوابق خود غره شده و از حال فعلی خود  و نزدیکان خود غافل مانده بودند و مجبور شدند چهره اشکار نموده و به جاماندن و تغییر مسیر خود از حرکت مردم انقلابی را اعتراف کنند وهم برای نیروهای انقلابی , که در صورت عدم حفظ هوشیاری چگونه دشمن می تواند از بین نیروهای خودی یارگیری نموده وزیبا ترین و پر برکت ترین  اقدام مردم یعنی حضور حداکثری در پای صندوق  های ارا را در کام همگان تلخ نماید.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب"حرکت توفنده و تظاهرات خود جوش مردم در نه دی,"اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛((بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388))

و این حرکت"حركت عظيم روز چهارشنبه‌ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد.

((بيانات در ديدار مردم قم در سالگرد قيام نوزدهم دى ماه 19/10/1388))

برادران پیشکسوت بخوبی  این فرمایش مولای خودرا  بگوش دارند که فرمودند:

"هيچ كس نگويد من تكليفى ندارم، من مسئوليتى ندارم؛ همه مسئولند. مسئوليت معنايش اين نيست كه اسلحه ببنديم، بيائيم توى خيابان راه برويم؛ در هر كارى كه هستيم، احساس مسئوليت كنيم؛ مسئوليت دفاع از انقلاب و از نظام جمهورى اسلامى؛ يعنى از اسلام، يعنى از حقوق مردم، يعنى از عزت كشور. اين، شرط اول: همه بايد اين احساس مسئوليت را داشته باشيم." دیدار مردم مازندران در سالگرد حماسه 6 بهمن

وبرابر سیره و نصحیت مولای خود آموختند که:

"منتها توجه داشته باشيد؛ بايد تقوا پيشه كنيم. آنچه ما را قوى ميكند، تقواست؛ آنچه ما را آسيب‌ناپذير ميكند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه‌ى اين راه تا رسيدن به اهداف عاليه اميدوار ميكند، تقواست." درمراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى (ره )

باید تلاش کنند مصداق (...ومنهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا ) شوند و نعمت ( السابقون و السابقون ) بودن را پاس بدارند .

در پایان پیشکسوتان جهاد و شهادت ضمن تجدید عهد خود با ولی امر مسلمین، نائب بر حق ولیعصر (عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به همه فتنه جویان داخلی و خارجی متذکر می شوند که همچنان با سلاح بصیرت و اراده پولادین برای هرگونه جانبازی و خلق حماسه های مجدد آماده است و در صورت آغاز هر فتنه ای با وحدت و انسجام، نقش پیشتاز و موثر خود را در سرکوب فتنه گران ایفا خواهد کرد و در همین راستا مواردی چند را به خود و همه سربازان مخلص ولایت و مسئولین خدمتگزار یادآور می شویم .

1- یکی از مهمترین عرصه های فعالیت پیشکسوتان هم اکنون , کادر سازی برای انقلاب و نظام است لذا پیشکسوتان این فرصت را مغتنم شمرده و با تمام وجود و با حضور درمراکز اصلی تربیتی نظام یعنی پایگاهها و مراکزمختلف بسیج و درحلقه های صالحین نسل جدیدی را با تخصص و مهارت بیشتر جایگزین خودمی سازند.

و از مسئولین و فرماندهان فداکار سازمان بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست داریم , بستر ها و زمینه این خدمت گزاری را برای ما فراهم کنند . 

2 - بیداری اسلامی که حاصل مقاومت و مجاهدت مردم ایران و موفقیت آنها در شکستن توطئه ها و فتنه های استکبار جهانی است  و قرار گرفتن قران  و شریعت اسلامی بعنوان مبنای اداره جامعه در بعضی از کشورهای اسلامی که برای اولین بار در طول تاریخ صورت می گیرد موجی از خشم و عقب نشینی را به دشمنان سنتی اسلام پی در پی تحمیل نموده است  , از همین رو لازم است امت اسلامی جهت افزایش سطح امادگیهای خود برای مقابله با انان به افزایش  وحدت بین خود اهتمام نمایند.بی شک عوامل مزدور خارجی که بنام اسلام شناس در جهان اسلام رخنه نموده اند بیش از پیش فعال و به تفرقه در بین مسلمین و تضعیف روحیه استقلال طلبی مسلمانان تلاش خواهند نمود که لازم است سران ,نخبگان و بخصوص جوانان مسلمان باحفظ هوشیاری به مقابله با هرگونه عوامل تفرقه بپردازند.

3 - انتخابات پیش رو , آزمون دیگری برای همه مردم ایران است و بیش از پیش می تواند صداقت و همسویی نخبگان و بخصوص کاندیداها را با آرمان های امام و امت آشکار نماید , لذا به همه کسانی که می خواهند با دور کردن مردم از صندوق های آرا و یا سوء استفاده از حضور گسترده مردم و یا اختلاف نظر مردم در انتخاب اصلح هستند و قصد قانون شکنی و ایجاد فتنه مجدد را دارند , به شدت هشدار می دهیم , امت حزب الله به هیچ وجه حتی به اندازه یک روز آنها را تحمل نخواهد کرد .

4 –از مسئولین متعهد و بزرگوار و فرماندهان دلاور نیروهای مسلح به ویزه ستاد نیروهای مسلح و وزارت دفاع به ویژه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان و کانون های بازنشستگی آجا , سپاه و ناجا , درخواست داریم بعنوان سازمان های پشتیبانی کننده و معین  , ما را در اجرای ماموریت و وظایف انقلابی و بسیجی خود یاری نمایند .

بار خدایا ما پیشکسوتان جهاد و شهادت و همسنگران شهداء انقلاب اسلامی در هر صبح و شام با مولای خود عهدمی بندیم که:

«اَلّلهُمَّ إنّی اُجَدَّدُ‌ لَهُ فی صَبیحَة‌‌ِ یَومی هذا وَ ما عِشْتُ مِنْ اَیّامی عَهْداً وَ عَقداً وَ بَیْعَةً لَهُ فی عُنُقی لا اَحُولُ عَنْها وَ لا اَزُولُ اَبَداً...»؛7  پروردگارا! من در صبح امروز و هر روزی كه زنده‌ام، با امام خود تجدید عهد و پیمان می‌كنم. بیعت آن بزرگوار را بر گردن خویش تجدید می‌نهم و از آن بازنمی‌گردم و هرگز آن را (از صفحة دل) پاك نمی‌سازم.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.