چهارشنبه 2 مهر 1393 | 11:27
بیانیه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس 1393

 

 

بسمه تعالی

 

"ما جنگِ با اين عظمت و پُر از حماسه و حقيقتاً پُر از جلوه‏هاى زيبا و بى‏نظير داشته‏ايم؛ نسل جديد هم از آن خبر ندارد؛ بايد اين‌ها احياء، بازيابى و بازسازى شود و در معرض ديد قرار گيرد".(حضرت امام خامنه ای مدظله العالی)

حماسه دفاع مقدس پیامی روشن و عبرت آموز به جامعه بشری و نسل های حال و آینده امت اسلامی و حتی دشمنان و معاندین و بی خبران از قدرت لایزال الهی است که ای مسلمین  و مومنین وعده خدا حق است و باور کنیم که اگر ما دین خدا را یاری کنیم خداوند ما را یاری خواهد کرد و اگر همه عالم دست به دست هم دهند و شیطان بزرگ را یاری کنند تا نور خدا را خاموش کنند در مقابل قدرت مومنین و مجاهدان فی سبیل الله و امتی که نصرت الهی را باور دارد شکست خواهند خورد و فرجامی جز ذلت و خواری ، همچون زندگی و مرگ ننگین و خفت بار صدام و شارون نخواهند داشت.

26 سال از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس گذشت. مردم انقلابی ایران اسلامی در برابر جبهه بزرگ متجاوزین به میهن اسلامی ایستادگی کردند و آثار و پیامدهای مقاومت حیرت انگیز رزمندگان غیور اسلام، امروز در عرصه های بسیاری، نظیر سازندگی کشور اسلامی بدون کمک و البته علی رغم تحریمهای همه جانبه   خارجی ، تاثیر گذاری در تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مشاهده می شود؛ به گونه‌ای که تحت تاثیر این مقاومت قهرمانانه بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی شکل گرفت و ندای آزادیخواهی و استقلال طلبی ملتها برای رهایی از سلطه غرب جنایتکار گسترش یافت . حامیان صدام جنایتکار و در راس آنان شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی کودک کش تروریست پرور، سخت‌ترین شکست‌ها را متحمل گردیدند.

امروز ایران اسلامی با گذر از دوران پرفراز و نشیب انقلاب به ویژه هشت سال دفاع مقدس  و قرار گرفتن در مسیر جهش علمی  و پیشرفت در ابعاد مختلف، در طلیعه دهه چهارم انقلاب با پیروی از اسوه های پایداری و یادگاران تاریخ حماسه و افتخار و درسهایی که در مکتب جهادی امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) آموخته است؛ در مواجهه با فشارهای مختلف نظام سلطه جهانی با اقتدار و صلابت، دنیای مستکبران را به چالش کشیده  و با  استفاده از ظرفیت و توانمندی های سرشار از ایمان و ابتکار جوانان انقلابی و بسیجی و هوشمندی همه مردم، خود را برای رویارویی با هر گونه تهدید احتمالی  آماده کرده است.

قدرت بازدارندگی دفاعی و بالندگی علمی امروز در جمهوری اسلامی ایران، جایگاه برتر منطقه‌ای و ایفای نقش تعیین کننده فرامنطقه‌ای را برای ایران اسلامی رقم زده بطوریکه قدرت‌های بین المللی را وادار به قبول واقعیت قدرت جمهوری اسلامی و شکل دادن یک فرایند رقابتی نوین برای تعامل و همکاری با نظام جمهوری اسلامی ایران نموده است، این تغییرات محصول مقاومت قهرمانانه حماسه سازانی است که جهاد و شهادت طلبی را سرلوحه عملکرد خود قرار داده و در مکتب ولایت فقیه طی هشت سال دفاع مقدس و مقاطع پس از آن رشد یافته اند.

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ، فراگیر نمودن فرهنگ و ارزش های بسیجی ، ایثار و شهادت ، پایداری و مقاومت دوران  دفاع مقدس در فضای عمومی کشور به ویژه در عرصه های حضور بالنده نسل جوان کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر می داند؛ و بر توجه به حفظ و پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت و نهادینه سازی ارزش های دفاع مقدس از رهگذر بکارگیری خلاقیت و نوع آوری در عینیت بخشی و گسترش نمادها و مظاهر شکوهمند آن دوره با شکوه و نورانی در کتب درسی و بیان تاریخ جنگ در متون آموزشی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزش عالی تاکید می نماید. چنانچه  تاسیس پارک موزه های دفاع مقدس را نیز به طور فراگیر در کلیه استانها و شهرستانهای بزرگ از راهبردهای اساسی و راه کارهای مسلمی می داند که بایستی مورد توجه دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

پیشکسوتان بسیجی که در حقیقت آفرینندگان تابلو زیبا و بیاد ماندنی و تمام قد عشق ، ایثار ، فداکاری و ولایتمداری ، جوانان برومند ، سلحشور ، غیرتمند و شجاع  دوران دفاع مقدس می باشند و اکنون با کوله باری انباشته از تجربه و دانش به افتخار پیشکسوتی جهاد و شهادت نائل آمده اند آمادگی خود را برای ادامه رسالت جهادی خویش در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی به ویژه تلاش برای انتقال تجارب و رشد و بالندگی جوانان عزیز میهن اسلامی اعلام داشته و تا آخر در راه استمرار راه امام راحل عزیز و تحقق فرامین و منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی ) پایدار و ثابت قدم خواهند کوشید.و استواری و صلابت فرمان مبارک امام عظیم الشان خود را فریاد خواهیم زد که : "تکلیف ما این است که از اسلام صیانت کنیم و حفظ کنیم. در راه اسلام کشته بشویم به تکلیف عمل کردیم . واگر بکشیم هم به تکلیف عمل کرده ایم."

 

 

 

                                                               سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.