سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 | 11:15
شهید شاخص سال 1395
زندگی‌نامه و وصیت نامه شهید حاج حمید تقوی فر

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" پیشکسوت بسیجی حاج سید حمید تقوی فر شهید شاخص سال 95 سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت معرفی شد، زندگی‌نامه و وصیت نامه این شهید بزرگوار به شرح زیر است:

مهارت و تخصص: استراتژی جنگ های منظم و نامنظم . تسلط کامل بر زبان عربی . مسئولیت های اطلاعاتی .

اهم مسئولیت شغلی:  پیشگامان سپاه بدر . مسئول واحد اطلاعات و تحقیقات سپاه اهواز . مسئول اطلاعات سپاه سوسنگرد . فرمانده سپاه حمیدیه . فرمانده سپاه شادگان . فرمانده قرارگاه فجر رمضان . مسئولیت در قرارگاه مرکزی رمضان . فرمانده اطلاعات سپاه قدس . فرماندهی  محور سامرا

فعالیت های بعد از انقلاب:

ورود به کمیته انقلاب اسلامی . ورود به سپاه پاسداران . شرکت در هشت سال دفاع مقدس . طراحی نقشه ترور صدام . پیشگامان سپاه بدر . نقش مهم در بیرون کردن آمریکایی ها از عراق . نقش مهم در از بین بردن حزب بعث . مستشار نظامی و استراتژی در عراق ، لبنان ، سوریه و ... . نقش کلیدی در تشکیل دولت شیعه عراق . مؤثر بودن در عزل و نصب وزراء و مسئولین دولت عراق . منظم کردن مردم عراق در غالب بسیج مردمی (حسد الشعبی ) در مبارزه علیه داعش . تشکیل حزب سرایا الخراسانی برای مبارز علیه داعش . تأسیس حزب طلیعه الاسلامی برای فعالیت زنان در عراق . تجهیز موکب ها (اردوگاه ها) موجود در اربعین حسینی در عراق . طراح طرح سفیران عاشورایی با هماهنگی سازمان بسیج مستضعفین در راهپیمایی اربعین حسینی . چندین بار مورد ترور قرار گرفتن از جمله پرتاب نارنجک در منزل شخصی ایشان.

ویژگی ها و فعالیت ها:

نکات بارز و برجسته فردی و فعالیت ها: 31 سال روزه پی در پی . خواندن نماز شب . استمرار در خواندن نماز یومیه در مساجد به جماعت و اول وقت . شرکت مداوم در نماز جمعه حتی دیگر کشورها . شرکت در راهپیمایی های مانند روز قدس ، 22 بهمن . مداومت در اهدای خون (هر 3 ماه) . صدقه هر روز . قرض دادن پول به مردم . صله رحم . خمس و زکات . اطلاع از احوال همسایگان . هر غذایی را نمی خورد . حساسیت رزق حلال . غسل جمعه ترک نمی شد. در رانندگی و شنا حرفه ای بود . در ارتباط با مردم بسیار صبور و مهربان و هرگز نا امید نمی شد . بسیار توکل می کرد. بسیار مطالعه می کرد.

سابقه حضور در جبهه های حق علیه باطل: 96 ماه سابقه مجروحیت شیمیایی

تاریخ شهادت:  1393/10/6 . شهر عزیز بلد شمال سامرا در عراق

نحوه و علت شهادت:

با وجود اینکه ایشان به عنوان مستشار و طراح نقشه های عملیاتی و فرماندهی حضور داشتند در عملیات آزاد سازی شهر بلد روستای عزیز بلد برای برای بازکردن معبری صعب العبور شخصاً وارد عمل شده که ابتدا توسط تک تیرانداز و بعد ترکش خمپاره مورد اصابت قرار گرفتند و از ناحیه پهلو و شکم بر اثر خون ریزی شدید به مدت 30 دقیقه در میدان نبرد زیر رگبار گلوله گروهک تکفیری داعش به فیض عظیم شهادت نائل گشتند.

* روحش شاد و یادش گرامی باد *

   

سید حمید در سال ۱۳۳8 در روستای «ابودبس» شهرستان اهواز متولد شد.

حاج حمید دوره ابتدایی تا کلاس چهارم را در روستای درخزینه از توابع شهرستان شوشتر می گذراند و کلاس پنجم وششم را در روستای ابودبس و جنگیه درس می خواند. دوره دبیرستان را هم در دبیرستان سعدی پشت سرمی گذارد.

قبل از پیروزی انقلاب در برگزاری کلاس قرآن نقش داشت و در جلسات سخنرانی شیخ احمد کافی حضور پیدا می کرد. و با فعالین انقلابی از جمله احمد دلفی برادران شمخانی و شیخ هادی کرمی ارتباط داشت و ازطریق برادران امید بخش و حمید سیلاوی و احمد دلفی نوار اعلامیه های حضرت امام(ره) را دریافت و در روستای ابودبس توزیع می کرد. و در روزهای قبل ازپیروزی انقلاب تقریبا در تمامی راهپیمایی ها حضور موثر داشت.

سردار سرتیپ پاسدار حمید تقوی پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ مقاومت و بیداری اسلامی، نقش‌آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشته و سرانجام در حین انجام ماموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.

وصیت نامه عمومی شهید حاج حمید تقوی فر :

به نام خدا

به : همسر ، فرزندان ، بستگان

احتراما

از همگی حلالیت می طلبم ، خودم می دانم عنصر خوبی نبودم و بعضا وظیفه اسلامی خودم نتوانستم انجام بدهم ولی تلاش کردم و می خواستم که خوب باشم و وظیفه اسلامی خود را نسبت به همه به نحو احسن انجام دهم . لذا مجددا از همگی حلالیت می طلبم . توصیه یک فرد مسلمان به بازماندگان از دعای خیر فراموشم نکنید . انقلاب اسلامی که آرزوی انبیائ الهی ، ائمه طاهرین و مومنین و مومنات و مستضعفین عالم به رهبری امام خمینی رض و ایثار و فداکاری شهدا و خانواده ی آنها ، جانبازان و خانواده ی محترم و امت شریف و مقاوم ایران اسلامی محقق شد فراموش نشود . از مساعدت و همکاری رهبر عزیز دست برندارید .

در ثانی وحدت خودتان را فراموش نکنید . دنبال اجرای دستورات خداوند متعال و انبیاء و ائمه طاهرین باشید. بهانه برای تفرقه زیاد است و راحت میشود پیدا کرد که از یکدیگر فاصله بگیرید و رضایت شیطان و غضب الهی را فراهم نمایید . هنر این است که دنبال بهانه برای وصل و ارتباط باشید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.