شنبه 9 تیر 1397 | 09:14
در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور به قم تأکید شد
بهبود معیشت مردم، مطالبه مراجع از دولت
بهبود معیشت مردم، مطالبه مراجع از دولت
آیت‌الله نوری‌همدانی: دشمن وارد جنگ اقتصادی شده است و باید مدیریت صحیح داشته باشیم، خیلی از چیز‌ها به تحریم هم ربطی ندارد و اگر اشراف بر وضعیت کشور باشد، موضوع حل می‌شود. باید حرف مردم را شنید و به خواسته‌های آ‌نها توجه و اگر مشکلی هست مردم را قانع کرد

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  جوان،  حضرات آیات عظام تقلید در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ضمن دعوت همه جریان‌های کشور به وحدت و همدلی، بهبود اقتصاد و توجه دولت به معیشت مردم را به عنوان یک مطالبه جدی مورد تأکید قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در سفری دو روزه به قم با علما و مراجع عظام تقلید حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، سبحانی، شبیری زنجانی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گزارشی از وضعیت دولت و کشور را ارائه کرد.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در این دیدار در سخنانی تصریح کرد: مردم بیش از گرانی از فساد گله‌مند هستند؛ وقتی اختلاس‌ها و این حقوق‌های نجومی را می‌بینند، ناراحت می‌شوند. این استاد حوزه علمیه با تأکید بر حل مشکلات اقتصادی کشور افزود: مسئولان محترم بر بازار اشراف داشته باشند. وی ضمن انتقاد از عدم مدیریت در کشور گفت: دشمن وارد جنگ اقتصادی شده است و باید مدیریت صحیح داشته باشیم، خیلی از چیز‌ها به تحریم هم ربطی ندارد و اگر اشراف بر وضعیت کشور باشد، موضوع حل می‌شود. باید حرف مردم را شنید و به خواسته‌های آ‌نها توجه کرد و اگر مشکلی هست مردم را قانع کرد. نوری همدانی با طرح این سؤال که چطور می‌شود یک نفر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد ولی یک جوان اگر کار هم داشته باشد یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد که هیچ در زندگی اثر ندارد، تأکید کرد: باید بی‌عدالتی در جامعه رفع شود و مردم بهبود معیشت و اقتصاد را در سفره‌هایشان احساس کنند.
آیت‌الله نوری همدانی مسئولان را به خدمت به مردم دعوت کرد و افزود: نباید جوری باشد که مسئولان محترم بیایند در قم مراجع را ببینند و بروند ولی حرف آ‌نها زمین بماند و عملی نشود. وی در همین زمینه گفت: چند سال است که گفته‌ایم دیرکرد حرام است ولی همچنان اخذ دیرکرد ادامه دارد. نوری همدانی افزود: قرارداد FATF مایه ننگ است، جلوی آن را بگیرید؛ گزارش می‌آید سند ۲۰۳۰ در حال اجراست، مانع آن شوید. در مورد فضای مجازی که اصرار ما بر بومی‌سازی مطلق آن است ولی باز عده‌ای دنبال مسائل دیگرند. این مرجع تقلید ضمن ضروری دانستن وحدت و همدلی، هرگونه اختلاف را مایه سوءاستفاده دشمن بیان و تأکید کرد که همگی باید به دولت کمک کنند تا مشکلات برطرف شود. وی خطاب به مردم نیز تأکید کرد: درخواست شما به‌حق است و مشکل اقتصادی وجود دارد، اما اجازه موج‌سواری دشمن را ندهید، ان‌شاءالله مسئولان همت می‌کنند و با وحدت و همدلی و کمک به دولت مشکلات را حل می‌نمایید.


دولت معیشت مردم را مراقبت کند


آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری، تصریح کرد: در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملاً خلاف است و در زمانی که دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار که عصر پنج‌شنبه انجام شد، افزود: امروز زمان تسویه‌حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست و اگر هم دولت در جایی ضعف دارد، همه باید کمک کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود. استاد برجسته حوزه علمیه قم، شرایط امروز را یک امتحان تاریخی برای ملت ایران و دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این شرایط بسیار مهم است که دولت درباره عملکرد و اقدامات خود اطلاع‌رسانی گسترده، دقیق و بهنگام داشته باشد و آنچه را که مایه امیدآفرینی برای مردم است، با هنرمندی به آن‌ها انتقال دهد و البته ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی را نیز صادقانه بپذیرد، چرا که این مسئله تأثیر روانی بسیار مثبتی خواهد داشت.
وی افزود: دولت در صدر اولویت‌های خود معیشت و زندگی عامه مردم را باید مراقبت کند و به گونه‌ای باشد که به دغدغه‌های اصلی مردم همانند ایجاد اشتغال بیشتر و مبارزه با قاچاق، مفاسد اقتصادی و گرانی اقلام اساسی، اهتمام بیشتری کند.


مسئولان مطالبات مردم را برآورده کنند


باید با تأمین مطالبات و نیاز‌های مردم رضایت آن‌ها را حاصل کنیم تا به عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام و مهم‌ترین رکن وحدت، همچنان حامی و پشتوانه اصلی نظام باشند.
این نکته را آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد و افزود: در وضعیت حاضر مهم‌ترین مسئله تقویت راه‌های انسجام و وحدت در داخل کشور است به گونه‌ای که اختلاف و افتراقی ایجاد نشود تا دشمن بتواند از آن سوءاستفاده کند. وی تصریح کرد: باید با تأمین مطالبات و نیاز‌های مردم رضایت آن‌ها را حاصل کنیم تا به عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام و مهم‌ترین رکن وحدت، همچنان حامی و پشتوانه اصلی نظام باشند و مسئولان نیز باید تحت نظر مقام معظم رهبری و با همدلی و هماهنگی یکدیگر، در این راستا تلاش خود را مضاعف کنند.


با اخلالگران اقتصادی برخورد کنید


آیت‌الله سبحانی هم در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در وضعیت جدیدی که برای کشور پیش آمده است، باید تلاش کنیم با حفظ وحدت مردم را بیش از پیش به آینده امیدوار کنیم که لازمه این مهم تأمین رضایت و مطالبات عامه مردم است.
این مرجع تقلید افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی همه سرنشینان یک کشتی هستیم و سرنوشت واحدی داریم، بنابراین باید اختلاف سلایق را کنار گذاشته و اگر مسئله‌ای وجود دارد نیز با گفت‌وگو حل و فصل شود.
آیت‌الله سبحانی، اظهار داشت: مشکلات امروز پیش‌روی نظام بیشتر از مشکلات سال‌های اول انقلاب و زمان جنگ نیست، اما باید برای عبور از این مشکلات سطح وحدت و همدلی بین مردم و نظام به سطح انسجام کشور در سال‌های اول انقلاب برسد که یک نکته بسیار مهم در وضعیت کنونی این است که با سوءاستفاده‌کنندگان از اوضاع امروز و مفسدان اقتصادی برخورد قانونی قاطع داشته باشیم. وی تصریح کرد: به خوبی می‌دانم که آقای روحانی و همکاران‌شان در دولت یکی از سخت‌ترین دوران ریاست جمهوری در کشور را تجربه می‌کنند، اما یقیناً اگر با مفسدان اقتصادی قاطعانه مقابله کنند و اخبار آن را به اطلاع مردم برسانند، مردم به آینده امیدوار شده و قدردان دولت خواهند بود و جنگ روانی دشمن نیز هر قدر هم که شدید باشد، خنثی خواهد شد.


بیش از پیش به همدلی نیاز داریم


وحدت، همواره یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه اسلامی بوده و است و امروز با توجه به تشدید هجمه‌های دشمنان بیش از پیش به انسجام و همدلی نیاز داریم.
آیت‌الله‌العظمی سید موسی شبیری زنجانی هم روز جمعه در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با وی، ضمن بیان اینکه یقیناً اگر در کنار هم باشیم از همه مشکلات هم عبور خواهیم کرد، افزود: وجود اختلاف‌نظر در جوامع امری کاملاً طبیعی است و اگر با حسن نیت و حسن نظر همراه باشد، بسیار هم سازنده است، اما اگر این اختلاف‌نظر‌ها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.
آیت‌الله شبیری زنجانی اظهار داشت: تفرقه‌افکنی روش فرعون بوده است و دشمنان ما نیز امروز به دنبال یک چنین چیزی هستند و ما نباید اجازه بدهیم آن‌ها چنین فضایی را به وجود بیاورند و باید در کنار هم متحد و منسجم از اسلام و کشور دفاع کنیم. وی همچنین از تلاش‌های دولت برای رسیدگی به محرومان و به ویژه تلاش برای پیشگیری از تأثیرگذاری فشار‌های اقتصادی دشمن بر معیشت عامه مردم تقدیر و تشکر کرد و برای دولت در این مسیر آرزوی موفقیت روزافزون کرد.


تعامل دولت با روحانیت توطئه دشمن را خنثی می‌کند


نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران نیز دردیدار رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: گسترش و تعمیق تعامل دولت با مراجع و روحانیت می‌تواند اثربخشی تلاش‌ها برای مقابله با توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان را ارتقا دهد. حجت‌الاسلام شهرستانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در منطقه برای معرفی چهره‌ای غلط از مسلمانان در جهان، با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب در مقابل این اقدامات، اظهار داشت: لازم است، ضمن حفظ و تقویت وحدت و همدلی میان مسلمانان در راستای مقابله با اسلام‌هراسی و به‌ویژه شیعه‌هراسی، تلاش‌های مؤثر و جدی انجام دهیم. وی با تشکر از توجه و ارتباط مطلوب دولت با مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه، گفت: گسترش و تعمیق تعامل دولت با مراجع و روحانیت می‌تواند اثربخشی تلاش‌ها برای مقابله با توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمنان را ارتقا دهد.
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این دیدارها، تأکید کرد رئیس جمهور پیوسته بر ارتباط مستمر اعضای دولت با مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و استفاده از نظرات ایشان تأکید دارد. واعظی گفت: امروز همه بر مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های دولت امریکا اتفاق‌نظر دارند و دولت نیز با برنامه‌ریزی و بررسی همه گزینه‌ها، اجازه نخواهد داد زندگی مردم خیلی تحت تأثیر جنجال‌سازی‌ها و فشار‌های امریکا قرار گیرد.

منبع: روزنامه جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.