یکشنبه 14 مرداد 1397 | 16:14
شهادت مغز متفکر موشکی سوریه
جزئیات شهادت یار دیرینه حاج قاسم سلیمانی/ مغز متفکر موشکی سوریه که بود و چگونه ترور شد؟
جزئیات شهادت یار دیرینه حاج قاسم سلیمانی/ مغز متفکر موشکی سوریه که بود و چگونه ترور شد؟
مغز متفکر موشکی سوریه نیمه شب گذشته در اثر انفجار خودروی وی در اطراف شهر مصیاف استان حماه به شهادت رسید.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از مشرق نیوز،  شب گذشته  در شرقی شهر «مصیاف» در غرب استان حماه صدای انفجار مهیبی شنیده شد که منابع میدانی دقایقی بعد اعلام کردند، دکتر «عزیز اسبر»، مدیر مرکز پژوهش های علمی «مصیاف» در جریان این انفجار به شهادت رسید.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات شهادت دکتر «عزیز اسبر» اشاره کرد و افزود: خودروی حامل دکتر اسبر در مسیر شهر حماه در حرکت بود که در منطقه «دوار ربعو»   در عملیات تروریستی برنامه ریزی شده  هدف قرار گرفته شد.

وی با توضیح این مطلب که جایگاه و توان علمی شهید «عزیز اسبر» به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده بود، تصریح کرد: دکتر اسبر آگاه و مَحرم اسرار قدرت موشکی جبهه مقاومت بود و این مسئله صهیونیست ها را به شدت آزار می داد چرا که روزانه شاهد افزایش قدرت در این بخش بودند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: شهید «عزیز اسبر» ریاست مرکزی (مرکز تحقیقات علمی) را برعهده داشت که نقش اساسی را در توسعه قدرت موشکی ارتش سوریه ایفا کرد که در چندین مرحله هم هدف حملات موشکی صهیونیست ها قرار گرفت.

وی گفت: این دانشمند شهید سوری در مقام ریاست مرکز تحقیقات علمی مصایف یکی از مغرهای متفکر موشکی بود و به نوعی یکی از حلقه های اتصال موشکی سوریه، حزب الله و ایران بود.

این منبع میدانی افزود: شهید دکتر «عزیز اسبر» یار و هم رزم شهید عماد مغنیه (فرمانده ارشد حزب الله) و سرلشکر قاسم سلیمانی بود که توسط مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شهید دکتر عزیز اسبر

وی با بیان این که مسئولیت هماهنگی میان حلقه علمی موشکی جبهه مقاومت از پایان سال ۲۰۱۵ به شهید «عزیر اسبر» واگذار شده بود، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی ۳۱ تیرماه امسال با حمله موشکی به مرکز تحقیقات علمی مصیاف قصد ترور این شخصیت ویژه علمی و نظامی را داشت که ناکام مانده بودند.

این منبع میدانی با بیان این که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی عامل اصلی این ترور بود، گفت: عناصر تروریستی «سریه ابوعماره» که مزدوران صهیونیست ها هستند این عملیات تروریستی را در منطقه انجام دادند.

وی تصریح کرد: عناصر گروه تروریستی «سریه ابوعماره» در سال های گذشته آموزش های ویژه ای را توسط صهیونیست ها برای چگونگی ترور شخصیت های مهم سیاسی و نظامی جبهه مقاومت فرا گرفته اند و تعدادی از فرماندهان ارتش سوریه و تیپ قدس فلسطین را در استان های حلب و حماه به شهادت رساندند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی «سریه ابوعماره»، ترورهای خود را با جاسازی تله های انفجاری در مسیر یا مکان های پیش بینی شده انجام می دهند که به صورت ناگهانی و غافلگیرانه صورت می گیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.