چهارشنبه 7 شهریور 1397 | 08:15
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:
پیام غدیر این است که دست از ولایت برنداریم/ عظمت غدیر به این است که خداوند ولی خود را به عنوان ولی مردم قرار داد
پیام غدیر این است که دست از ولایت برنداریم/ عظمت غدیر به این است که خداوند ولی خود را به عنوان ولی مردم قرار داد
حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی گفت: پیام غدیر این است که از ولایت برنداریم و اگر این کار را کردیم امام جماعت ما شخصی می شود که نماز صبح را چهار رکعتی می خواند!

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  بسیج،  حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از مدیران و مسئولین موفق نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج که در هشتمین جشنواره مالک اشتر بسیج به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند، اظهار داشت: قرآن کریم انسان ها را به سه دسته اصحاب یمین، اصحاب شمال و السابقون تقسیم می کند.

وی با بیان اینکه این تقسیم بندی انسان ها بر اساس خیر و برکتی است که برای یکدیگر دارند، افزود: آن شخص که خیر و برکت برای مردم دارد می شود اصحاب یمین، آن فردی که برای مردم عامل ظلم و شر و بدبختی است می شود اصحاب شمال و آن کس که در راه خیر رساندن به مردم اهل سبقت است می شود "السابقون السابقون".

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: آیت الله جوادی عاملی در تفسیر "السابقون السابقون" می فرمایند که مصادیق این دسته می تواند شامل ائمه اطهار و پیامبران الهی باشد اما این السابقون یک امام و پیشوایی هم دارند، یعنی یک طیف بالاتر از السابقون هم وجود دارد که امام هستند. حضرت علی(ع) امام السابقون است.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت علی(ع) در بارگاه خدواند، گفت: پیامبر اکرم(ص) به دستور خداوند لقب امیرالمؤمنین را به حضرت علی(ع) اعطا کرد و این لقب تنها مخصوص علی(ع) است، یکی از اساتید اخلاق می فرمایند که امیرالمؤمنین یعنی کسی که ایمان به امر او در قلوب انسان ها مستقر می شود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تصریح کرد: ایمان موهبتی است که نه در حوزه، نه در دانشگاه، نه در نماز شب و نه در هیچ جایی پیدا نمی شود البته همه اینها می تواند زمینه ساز ایمان باشد اما جای ایمان در قلب انسان است و قلب نیز در دستان علی ابن ابی طالب(ع) است، بنابراین ایمان به اذن علی(ع) در دل ها شکل می گیرد.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: عظمت غدیر به این است که خداوند ولی خود را به عنوان ولی مردم قرار داد و این نعمت بزرگی است که ولی الله به عنوان ولی الناس هم انتخاب بشود؛ امام باقر(ع) می فرماید شیطان در عمر طولانی خود چند مرتبه ناله و جیغش به آسمان ها بلند شده است، یکی از این دفعات هنگامی بود که پیامبر علی(ع) را به جانشینی خود معرفی کرد.

حجت الاسلام تویسرکانی یادآور شد: برنامه شیطان برهم زدن هدایت انسان توسط خداوند است، نقشه خداوند این بود که حضرت علی(ع) ولی مردم بشود تا امیرالمؤمنین دست مردم را بگیرد و در دست خدا بگذارد، اما شیطان با رخنه کردن در دل مردم پیوند میان امام امت و مردم را گسست و این کار را با ایجاد هراس در دل های مردم انجام داد، یعنی مردم را از پیروی از حضرت علی(ع) ترساند.

وی با بیان اینکه امام غریب و تنها نمی تواند کاری بکند و مردم بدون امام هم نصیب گرگ ها می شوند، گفت: همین نقشه شیطانی را امروز برای ما کشیده اند تا مردم را از رهبرمان جدا کنند؛ امروز مقام معظم رهبری می فرمایند جنگ نمی شود و واقعا جنگی نظامی در کار نیست، جنگ واقعی امروز این است که دشمن می خواهد با ایجاد شبهه و بی اعتماد کردن مردم به رهبر انقلاب قداست رهبری را از بین ببرند. ما برای اینکه نگذاریم شیطان موفق بشود یک راه بیشتر نداریم و آن اینکه دستمان را از دست ولی فقیه جدا نکنیم.

 وی با اشاره به مشکلات و بحران های اقتصادی کشور تصریح کرد: ما از این بحران و چالش عبور می کنیم و به وعده الهی خداوند در قرآن ایمان داریم که در آیه 120 سوره آل عمران می فرماید اگر شما زندگی تان در رفاه و آسایش باشد دشمنانتان عصبانی می شوند، شما اگر در سختی بیفتید این ها خوشحال می شوند، اما بدانید که اگر صبور باشید و باتقوا، دشمنان موفق نمی شوند.

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان تأکید کرد: پیام غدیر این است که از ولایت برنداریم و اگر این کار را کردیم امام جماعت ما شخصی می شود که نماز صبح را چهار رکعتی می خواند!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.