سه شنبه 13 شهریور 1397 | 09:06
رزمایش اجتماعی و نظامی 7 هزار و 14 گروه جهادی
رزمایش اجتماعی و نظامی 7 هزار و 14 گروه جهادی
این‌بار هم بسیج به میدان آمده و در قالب برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان محمدرسول‌الله ۲ حماسه‌آفرینی در حوزه فعالیت‌های جهادی فرهنگی و اقتصادی را رقم زده است. در این رزمایش ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر شرکت می‌کنند و ویزیت رایگان بیماران و ساماندهی چالش‌های استان‌ها به همت گروه‌های جهادی از جمله برنامه‌های رزمایش سپاهیان محمد‌رسول‌الله ۲ است. روز گذشته رزمایش سپاهیان محمد‌رسول‌الله۲ در استان مرکزی و استان البرز برگزار شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از جوان، این‌بار هم بسیج به میدان آمده و در قالب برگزاری رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان محمدرسول‌الله ۲ حماسه‌آفرینی در حوزه فعالیت‌های جهادی فرهنگی و اقتصادی را رقم زده است. در این رزمایش ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر شرکت می‌کنند و ویزیت رایگان بیماران و ساماندهی چالش‌های استان‌ها به همت گروه‌های جهادی از جمله برنامه‌های رزمایش سپاهیان محمد‌رسول‌الله ۲ است. روز گذشته رزمایش سپاهیان محمد‌رسول‌الله۲ در استان مرکزی و استان البرز برگزار شد.
جنگ اقتصادی، مقاومت اقتصادی می‌طلبد؛ سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت بسیج در جنگ اقتصادی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی از حدود چهار هفته قبل دوستان ما درخصوص مقابله با محتکران به میدان آمدند. من هم از بسیجیان درخواست کردم و در سراسر کشور لبیک گفتند. ۱۱۷۱ میلیارد تومان کالا‌های احتکارشده توسط بسیج کشف شد. این اجناس شامل ۱۴ قلم است که بیشترین آن‌ها آهن‌آلات و فلزات می‌باشد. بعد از آن بیشترین کشف مربوط به موادخوراکی، بهداشتی و لوازم خانگی از جمله این کشفیات است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این کالا‌ها باید با تدبیر مسئولان به بازار بیاید و به دست مردم برسد، افزود: ما نه ادعای حل همه مشکلات اقتصادی را داریم و نه ادعای تصدی‌گری داریم، بلکه می‌خواهیم بگوییم با روش‌های جهادی می‌توان کار‌ها را انجام داد.
دنیای پر از ظرفیت
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گروه‌های جهادی یکی از برکات انقلاب است، تأکید می‌کند: رزمایش بسیج تا ۲۹ شهریورماه ادامه دارد. به جهت اطمینان از امنیت کشور، رزمایش همزمان ۱۰۰۰ گردان بیت‌المقدس آغاز شده است. مرحله دوم این رزمایش در یکی از روز‌های هفته دفاع مقدس و با اجتماع ۷۰۰ هزار نفری بسیجیان در مراکز استان‌ها اجرای می‌شود. نقطه اوج این مرحله اجتماع ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان در تهران است. در این اجتماع ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان سازماندهی شده شرکت می‌کنند.
به گفته سردار غیب‌پرور، بسیج یک دنیای پر از ظرفیت است؛ مهار ریزگردها، فعالیت در امدادرسانی به زلزله کرمانشاه، کمک به کمیته امداد در ساخت خانه برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی از جمله حوزه‌هایی است که بسیج اقشار در آن فعالیت می‌کند. علاوه بر این سازمان بسیج سازندگی در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی فعالیت دارد.
اعزام ۱۷۰ گروه جهادی اراکی
روزگذشته مرحله نخست رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان محمد رسول‌الله۲ با هدف نمایش اقتدار بسیجیان و با رمز یا رسول‌الله در استان مرکزی آغاز شد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی سردار محسن کرمی در این رزمایش گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان محمدرسول‌الله۲ با هدف به نمایش گذاشتن اقتدار ایران اسلامی همزمان با سراسر کشور در شهر‌های مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود. سردار محسن کریمی افزود: این رزمایش در سه مرحله برگزار می‌شود که نخستین مرحله آن در استان مرکزی ۱۹گردان آمادگی خود را به نمایش می‌گذارند.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم که با حضور گروه‌های جهادی برگزار می‌شود، ۱۷۰گروه جهادی به منظور کمک به مردم مناطق محروم به این مناطق اعزام می‌شوند. فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، با بیان اینکه این رزمایش به مدت ۲۰ روز در استان به اجرا در می‌آید، بیان کرد: مرحله سوم رزمایش همزمان با هفته دفاع مقدس با تجمع ۳۰هزار نفری بسیجیان در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.
کریمی با بیان اینکه این رزمایش بخش کوچکی از توان نیرو‌های بسیجی را به نمایش می‌گذارد، گفت: امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ایران امروز در بسیاری از عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در قله اقتدار و عزت قرار دارد و با همدلی و وحدت مردم روز‌به‌روز بر اقتدار و عزت ایران اسلامی افزوده می‌شود. در شهرستان اراک، این رزمایش با حضور چهار گردان بیت‌المقدس و در محل ستاد سپاه روح‌الله استان برگزار شد.
حماسه افسران اقتصاد مقاومتی
روزگذشته استان البرز هم شاهد نمایش اقتدار عاشورایی بسیج بود. سردار سیدیوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به همه دشمنی‌ها در ۴۰ سال اخیر علیه کشور افزود: بغض و کینه امریکا نسبت به ایران ادامه دارد و منجر به تنگ‌شدن حلقه محاصره اقتصادی شد، ولی دشمن باز هم ناکام ماند. وی با تأکید بر اینکه رزمایش دیگری در هفته دفاع مقدس به صورت کشوری برگزار خواهد شد، گفت: رزمایش امروز با هدف وحدت، ایستادگی و پیشرفت که همواره سه عنصر اساسی در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران بوده است، برگزار شد. وحدت و ایستادگی در مقابل دشمن امروز جایگاه ویژه‌ای دارد.
فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد: رزمایش فعلی از روز ۹ شهریورماه در قالب فعالیت‌های جهادی با رویکرد خدمت‌رسانی آغاز شده است. افسران اقتصاد مقاومتی در قالب گروه‌های جهادی اعم از آموزشی، عمرانی و پزشکی به مناطق اعزام می‌شوند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
CAPTCHA
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.